Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
dual athlon bestaat nog niet, dus dit is optie 1 die wegvalt . Verder kent de athlon geen SSE waardoor een PIII 800 een Athlon 1,2 wegtrekt in Photoshop en nog zwaardere renderpakketten. Voor Photshop koop een PIII !!! Athlon suckt nog op dit gebied.
Of koop een dual PIII mobo met nu 1 PIII erin en later als je gespaard hebt 2 x PIII dan kun je ook aan 3dstudiomax gaan beginnen.
sse is idd nogal een voordeel in photoshop, dus een dual pIII is helemaal geen slecht idee. maar als het een echt grafisch station wordt (flash) heb je ook een goede en flinke monitor nodig (19"? 21"?)Op woensdag 07 maart 2001 14:01 schreef osama het volgende:
okay maat, luister en huiver
dual athlon bestaat nog niet, dus dit is optie 1 die wegvalt . Verder kent de athlon geen SSE waardoor een PIII 800 een Athlon 1,2 wegtrekt in Photoshop en nog zwaardere renderpakketten. Voor Photshop koop een PIII !!! Athlon suckt nog op dit gebied.
Of koop een dual PIII mobo met nu 1 PIII erin en later als je gespaard hebt 2 x PIII dan kun je ook aan 3dstudiomax gaan beginnen.
dus dan heb je niet zoveel meer over voor de rest.
voor max zal een een athlon denk ik weer sneller renderen (als je hem ook voor het renderen gebruikt) dan een pIII.
als je in max ook nog eens uitgebreide projecten maakt heb je ook bergen geheugen nodig (ook als je op hoge resoluties met zware instellingen rendert)
dus dat kost ook weer een flinke duit.
ik vind 5000 piek een beetje mager eigenlijk.
ik zou zelf denk ik voor een athlon gaan of een dual pIII
voor max heb je trouwens ook een goede videokaart nodig (wildcat
This too shall pass
Verwijderd
Je kan ook wel naar andere kaarten gaan kijken natuurljik die meer voor de grafische werkstations zijn bedoeld. Alleen komt de prijs dan wel een heel stuk hoger uit, maar dat spreekt voor zich (je betaalt voor kwaliteit). Dan zit je mer in de richting van een Powerstorm te kijken...
Bij een goede videokaart hoort een goede monitor. Het een kan niet zonder de ander. Ook qua beeldschermformaat moet je groot denken, 19 of 21 inch is toch wel een vereiste. Ga dan snel naar Eizo toe, die is toch wel de top, maar ook met een behoorljik prijskaartje eraan. Omdat een 21 inch helemaal onbetaalbaar is, moet je voor de 19 inch gaan. Deze zal voor de T761 rond de 2400 gulden gaan kosten. Een model lager, de T730, zal rond de 1700 gulden kosten.
Zet er dan nog de harde schijf bij, die mag ook best snel zijn. Een 45GB IBM op 7200RPM zal wel voldoende zijn. Die kost tegenwoordig ook rond de 450 gulden.
De prijzen die ik noem zijn bij benadering trouwens, op de Pricewatch kan je zien wat de huidige stand van zaken is. Al met al zal je voor een systeem waarvan ik net wat punten heb opgenoemd, met de goedkopere Eizo, toch tegen de 5000 gulden aankomen, wat voor een grafisch werkstation absoluut niet veel is. Blijf ook goed rondkijken en vergelijken, dan kom je ook het beste qua kosten uit.
Veel succes!
Verwijderd
Ik hoop dat je hier wat mee kan...
suc6
AMD zuigt hier niet maar de makers van photoshop die alleen maar intel optimalizeren daardoor zitten photoshoppers voor performance vast aan intel.Op woensdag 07 maart 2001 14:01 schreef osama het volgende:
okay maat, luister en huiver
Als die clawhammer daadwerkelijk SSE2 implementatie krijgt is AMD ook goed voor te photoshoppen
ps. een TB 1--1,2 (of 1G PIII)scoort zo goed als 'n dual cellie 700-800 dus waarom dual
gewoon 1cpu workstation
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Dual amd is ook nog niet mogelijk idd.
Denk dat een een abit vp6 met dual p!!!700@933 256meg wel wat is.
Ja, kijk maar uit ja, voor je het weet krijg je een slotje aan je broek hangen omdat je de search had kunnen gebruikenOp woensdag 07 maart 2001 14:00 schreef obsidian het volgende:
Een aantal vragen had je kunnen beantwoorden door de search te gebruiken! Voortaan op letten graag!
HEEL erg zwak moet ik zeggen...als je voor een paar specifieke programma's een systeem wilt bouwen, is het toch handig om erbij geholpen te worden...in de search krijg je echt niet alles te zien wat je precies moet weten hoor, maar gewoon globaal...
Ik heb niets tegen jou hoor, maar ik denk toch dat veel mensen behoefte hebben aan hulp bij een computer probleem, omdat ze het graag helemaal willen oplossen...
CYA
Verwijderd
Voor dat systeempje raad ik aan om te gaan kijken bij www.cadplaza.com .
Verkopen daar complete systemen gemaakt voor CAD applicaties, deze zijn uitstekend voor 3D studio.
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
reken maar, maar is dat niet een beetje duur? (als je maar 5000,- te besteden hebt)Op vrijdag 09 maart 2001 08:23 schreef bille het volgende:
ok thnx allemaal, ik heb ondertussen eens rond gesnuffeld en ik zag een Intel Xeon 550 met 2Mb cache IBM scsi Schijfjes erin met 256 MB ram..kan ik dat nou ook gebruiken als grafisch werkstation?
This too shall pass
Verwijderd
Ik heb echt geen idee of dat iets uitmaakt...heeft die Xeon bijv. ook SSE2?? Dat schijnt nogal uit te maken bij Photoshop...
Verwijderd
Goede monitor is minstens zo belangrijk.
Een mac is uberhaubt een slecht idee want daar draait 3dsmax bijv niet op
Vaak is zo'n pen-"muis" ook aan te raden, maar dat laat ik aan jezelf over.
5000 gulden is niet al teveel als je dat INCL monitor moet doen.. Alhoewel prijzen goed zijn gezakt de laatste tijd. Ik zag iemand 2x525 p3 800 en een msi voor 300 piek. Das een goed begin. 2x128mb (of meer ofzo) voor 200 piek dacht ik, hdd 400 piek ofzo. Videokaart en monitor moet je toch veel geld voor uittrekken. En dan heb je alle andere zaken nog die je evt wil hebben in je pc (netwerkkaart etc)
Maar het moet alleen maar een budget systeem zijn...het is voor een semiprofessioneel doeleinde..
als het _echt_ semiprofessioneel moet zijn ga dan maar uit van 10.000,- en meer. professioneel zit op 15.000,- en hoger (en dan ben je al goedkoop uit.Op zaterdag 10 maart 2001 03:57 schreef bille het volgende:
ja das waar..monitor is minstens zo belangrijk als videokaart...tenslotte kijk je daar lang tegen aan...
Maar het moet alleen maar een budget systeem zijn...het is voor een semiprofessioneel doeleinde..
This too shall pass