Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In het kader van een nieuw projectje wil ik proberen om beelden van mijn tv te gaan streamen naar de PC. Deze beelden zou ik vervolgens ook weer willen door streamen naar het internet, zodat ik overal een soort van tv kan kijken of gewoon mijn PC bekijken via de telefoon (PhoneMyPC). Aangezien ik geen mogelijkheid heb om een TV-Tuner in te bouwen/te gebruiken ben ik gaan kijken naar een aantal andere oplossingen zoals USB Video Capture adapters. Nu heb ik al de volgende apparaten gevonden.

http://www.amazon.com/dp/...LL2QQ&tag=cnet_mp-2347-20

http://sewelldirect.com/USBVideoCaptureAdapter.asp

http://www.amazon.com/Eas...ics&qid=1265405814&sr=1-1

Heeft iemand ervaring op dit gebied en/of met één van de producten? Ik ben toch wel erg benieuwd of dit zou kunnen werken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

De enige die ik ken is de EasyCap. Het is een goede kleine apparaat.
Je kan ook voor de Dazzle gaan. Die kost 50 euro, maar dan heb je ook kwaliteit. Tussen de EasyCap en Dazzle is er niet zoveel verschil.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Ehhh, heeft je TV een video out dan? Ik ken namelijk niet veel tv's die een video out hebben, dan gaat het dus niet lukken met een van de apparaatjes die je hebt opgegeven.
Wat wel kan is bv. een oude VHS recorder gebruiken of een DVD recorder gebruiken en daar de video out van gebruiken om "live" beelden te cappen.

Anders moet je een externe TV-kaart gebruiken, die zijn er namelijk ook...

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 06-02-2010 12:39 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:42
Is het dan ook niet zo dat je maar een zender kan streamen ?

Verwijderd

Topicstarter
@ Caveman,

Ik heb digitenne in combinatie met een Topfield TF5300K. Ik heb daarvan wel eens opgenomen beelden naar een dvd-recorder overgezet zodat ik de video kon branden op een DVD. Geen idee of dit betekent dat ik een TV-out heb. Maar een externe TV-kaart is ook wel een idee. Bedoel je dan zoiets als dit?:

http://elektra-tv-witgoed...rne-tv-kaart-voor-laptop1

@ Ijarutten, dat is geen probleem voor mij.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01 17:32
Heeft iemand ervaring op dit gebied
Ik gebruik mijn mediaspeler/receiver sinds kort om live TV te streamen over het netwerk.

Volgens mij heb je een erg ambitieus project op je hebt genomen, om dit te laten werken zou je moeten capturen van bijvoorbeeld je S-Video of composiet uitgang van je tuner naar je PC. Dat is opzich niet zo'n groot probleem, alleen om het dan weer door te sturen over het internet lijkt me erg lastig...

Je Topfield heeft in ieder geval wel de mogelijkheid tot het uitvoeren van het video signaal via de s-video of composiet uitgang

[ Voor 12% gewijzigd door Okki5 op 06-02-2010 14:23 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ok, als je digitenne hebt is het een ander verhaal, je zou dan het analoge video signaal wat uit je decoder komt kunnen cappen met een van de eerder genoemde apparaatjes. Volgens mij zit er op die decoder gewoon een SCART aansluiting, met een splitterbox kun je die gewoon aan tegelijk aan je TV en je capture device hangen. Maar je hebt dan wel zoals aangegeven alleen de zender die op de decoder aanstaat zeg maar...

Wat betreft het "Capture Device" als je het geheel een wat permanent karacter wilt geven, dan zou ik in een wat duurder apparaat gaan zitten. Maar als het geheel is om te leren een meer een "fun"gehalte heeft koop dan de goedkoopste die je kunt vinden (plentyparts en handyman hebben ze voor nog geen 30 euro)

Dan nog streamen over het netwerk, das weer een heel verhaal apart.... Maar om je op weg te helpen VLC en Windows Media Encoder kunnen dat, maar dat vereist wel wat leeswerk in de manuals :)

edit:
Ik zit net even te kijken in de manual van die decoder/recorder, je bulkt van de uitgangen op dat ding 2x SCART, composiet en S-video heb je niet eens een splitterbox nodig. Kun je capture device direct aan 1 van de overgebleven aansluitingen hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 06-02-2010 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:11:
Wat betreft het "Capture Device" als je het geheel een wat permanent karacter wilt geven, dan zou ik in een wat duurder apparaat gaan zitten. Maar als het geheel is om te leren een meer een "fun"gehalte heeft koop dan de goedkoopste die je kunt vinden (plentyparts en handyman hebben ze voor nog geen 30 euro)
Welke zou jij dan aanraden? Als de duurdere veel beter zijn dan de goedkopere apparaten, wil toch liever daar voor gaan.
Dan nog streamen over het netwerk, das weer een heel verhaal apart.... Maar om je op weg te helpen VLC en Windows Media Encoder kunnen dat, maar dat vereist wel wat leeswerk in de manuals :)
In het streamen heb ik me ook al verdiept dus dat moet geen probleem zijn.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:18:
[...]
Welke zou jij dan aanraden? Als de duurdere veel beter zijn dan de goedkopere apparaten, wil toch liever daar voor gaan.
Mja, je moet een beetje geluk hebben met die goedkope dingen (met name de drivers die erbij zitten kunnen wel eens brak zijn en dan is gelijk je hele apparatje waardeloos), ik heb zelf om VHS banden over te zetten zo'n goedkoop dingetje, doet het uitstekend maar werkt alleen maar onder winXP.

Die Dazzle van pinnacle is goed ondersteund en de recenties zijn over het algemeen positief, aan de ander kant is die Easycap die je noemt 13 dollar ofzo, daar kun je ook geen buil aanvallen zou ik zo zeggen, werkt alles zoals je het in gedachte had kun je altijd nog eens kijken naar een duurder ding....

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ga de EasyCap bestellen voor 8 euro op DealExtreme, ik zal nog wel laten weten hoe het resultaat mij bevalt. Mocht het streamen niet bevallen/lukken, dan heb ik in ieder geval een makkelijke manier gevonden om beelden van de PVR over te zetten naar de computer.
Pagina: 1