Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

We hebben een nieuw huis gekocht en deze wil ik straks helemaal top inrichten qua media.
Na dagen zoeken op internet ben ik verdwaald in het aanbod van media en heb ik het gevoel dat het allemaal "net niet" is!

In mijn huidige huis heb ik een Full HD TV van Philips, een Cisco DVB-+ HDD van Ziggo en een Home Cinema set van Harman Kardon en deze doen samen bijna alles wat ik wil behalve het streamen van media. Het zijn alleen drie losse apparaten plus boxen dus veel te veel.

Het nieuwe huis bestaat uit verschillende ruimtes die we van media willen voorzien en dat moet allemaal vanaf een centrale plek komen en opgeslagen worden.

Het hoofddoel is dat we zo min mogelijk kastjes en draden hebben en dat het er qua design allemaal "gelikt" uitziet.

Woonkamer
TV opstelling
Full HD
DVB-C
Opnemen en afspelen van programma's in HD
Media streamen van centrale pc/server/hdd
Films huren (niet verplicht maar zou wel leuk zijn)
Liefst Blu-ray maar als het ECHT niet kan mag het ook DVD
Goed geluid
Maximaal 1 kast bij de tv maar het liefst geen

Opties?
1. Full HD TV met DVB-C, wireless 11n en DLNA ondersteuning (nieuwe Sony Bravia http://www.sony.nl/hub/bravia-lcd-televisies/7/1)
Als ik met deze TV kan streamen, centraal kan time shiften en opnemen dan ben ik blij en klaar met 1 apparaat. Kan dit met DLNA?
Met deze oplossing kan ik alleen geen Blu-ray of DVD afspelen. Misschien ook via DLNA?
2. "Gewone" Full HD TV met DVB-C ondersteuning en Apple TV (films huren), Mac Mini, Popcorn hour, WD TV, etc.
Nadeel is dat er een extra kastje staat maar Apple staat niet verkeerd.
Apple TV en andere oplossingen spelen geen Blu-ray of DVD af. Mac Mini wel maar die is duurder en moet wat aangepast worden.
Kan geen DVB-C opnemen en time-shiften dus moet er weer een extra kastje om dit te ondersteunen!

Waarom zijn er geen TV's waar alles in zit?! TV met DVB-C, HDD, streamen, etc… Ik ken wel een Humax TV die in de buurt komt http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/lgb-32drc-test-20080818/

Audio
Audio streamen
Internet radio
Goed geluid

Opties?
1. Sonos, Logitech en ander spul wat kan streamen van iTunes en internet radio. Komt daar echt goed geluid uit? Ik heb nu een home cinema set van Harman Kardon en daar komt goed geluid uit.

Bedraad internet voor VOIP telefonie (mogelijk via stopcontact omdat er geen UTP ligt)
Draadloos internet 11n

Het hele huis moet voorzien zijn van draadloos internet. Wat is nou het verschil tussen een Apple Airport Extreme en een andere 11n router? Ik lees overal dat de Apple een sterker signaal heeft en dus beter dekking geeft?

Kelder
TV/Bioscoop/Game opstelling
Full HD TV
DVB-C
Opnemen en afspelen van programma's in HD
Media streamen van centrale pc/server/hdd
Films huren
Blu-ray en games spelen
Top geluid - hier moet het geluid uiteraard goed zijn
Liefst 1 kast bij de tv maar mogelijk gebruik ik al mijn huidige spul

Opties?
1. De opstelling in mijn huidige woonkamer daar plaatsen plus een PS3 of XBOX voor het streamen en gamen? Dan staan er alleen 3 kastjes plus tv en boxen.
2. Als ik voor de woonkamer een goede oplossing heb gevonden kan ik deze ook in de kelder plaatsen zodat het daar ook netjes is.

Audio
Audio streamen
Internet radio
Top geluid

Opties?
1. Zie optie 1 van woonkamer maar geeft dat TOP geluid? Er moeten namelijk wel feesten gegeven worden. ;-)
2. Dolby Surround set, bv huidige Harman Kardon maar die kan niet streamen dus is er weer een extra kastje nodig.

Draadloos internet 11n
Ook de kelder moet worden voorzien van draadloos internet iv.m. streamen en internet. Ik weet alleen niet of het bereik van de router in de meterkast dit haalt?

Slaapkamer(s)
TV opstelling
Niet veel wensen. Mogelijk die Humax met DVB-C en HDD.

Draadloos internet 11n

Kantoor
Bedraad internet voor VOIP telefonie (mogelijk via stopcontact omdat er geen UTP ligt)
Draadloos internet 11n

Audio
Audio streamen
Internet radio
Goed geluid

Optie?
Zie woonkamer optie of zijn er goedkopere mogelijkheden?

Liefst 1 centrale wireless-11n router
Liefst 1 centrale server met
Alle data en download mogelijkheden van media
Telefoon centrale (ik heb een Elastix (Linux))
Ik wil 1 server iv.m. energie en hier ga ik meerdere Vmwares opdraaien zodat ik zowel Elastix en een data/download omgeving kan draaien.

Opties?
1. Gewone PC or Apple waar VMware op kan draaien met DNLA ondersteuning als TV DNLA ondersteund.
2. Synology? Of andere NAS met DNLA ondersteuning.

Ik zit zelf in de software industrie en ben dus redelijk thuis in deze wereld maar door alle "net niet" apparatuur zie ik door de bomen het bos niet en ik wil geen slechte investeringen doen. Ik betaal liever meer voor goed spul. Ook het energiegebruik is belangrijk in mijn keuze.

Wie kan mij (op weg) helpen?

Ps. sorry voor het lange bericht....