Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo kan iemand mij helpen pls

ik heb vandaag een nieuw moederbord en cpu ontvangen en toen heb ik mijn oude systeem uit elkaar gehaald dat toen nog werkend aanstond voor het geheugen de videokaart en de koeler
en ben het nieuwe systeem daarmee gaan vullen
Na alles goed aangesloten te hebben en de nieuwe cpu erin te hebben geplaatst heb ik het systeem aangeschakeld maar kreeg ik geen beeld
Verder werkte hij goed voor zover ik dat kan beoordelen zonder scherm ...hdd hoorde je opstarten enz en verder geen error message

nu heb ik de videokaart onderhand er al een paar keer in en uit gehaald en ik zie niks fout aan de kaart en of de aansluiting
en ik heb de videokaart nadat ik het oude systeem weer even in elkaar had gezet daar ook weer in gehad en daarin werkt de videokaart perfect

Daarna heb ik dit systeem weer helemaal opnieuw aangesloten cmos clear gedaan maar nog steeds geen beeld daarna heb ik uit zekerheid mijn oude cpu erop geplaatst aangezien dit bord die cpu (pentium4 530)ondersteunt vanaf de eerste bios maar ook zonder succes en met cmos clear

Ik ga er ook van uit dat het niet aan mn geheugen ligt aangezien je dan wel errors krijgt en ook niet aan de cpu die jullie mee geleverd hebben
Bios versie is 1.60 van dit bord en hij ondersteunt deze cpu (e3300) vanaf bios versie 1.10

Dit is nu de configuratie:
asrock 4core1600 glan
kingston valueram 2gb ddr2 @667mhz
Asus en8600gt magic 512 mb
E3300 dual core
Voeding is 480 watt xsilence met alle juiste aansluitingen

dus mijn vraag aan jullie is... weten jullie wat er fout kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25

job

No video betekend niet altijd dat de videokaart niet werkt.
Met een kapotte videokaart gaat je moederbord namelijk meestal piepen.

Dat het ding wel werkt in een andere pc geeft al aan dat die niet stuk is.
Kijk nog eens goed alles na, heb je alle stekkers aangesloten? ook die in de videokaart?
Heb je wel afstandbusjes gebruikt? of wellicht te veel?
Is je voeding nog wel goed? test die eens in een andere pc.

Bouw je systeem eens buiten de kast en test het daar (om kortsluiting uit te sluiten).
Lees ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door.

oha, als je videokaart 2 uitgangen heeft, probeer eens de andere uitgang. :P
Daar ben ik eens in getrapt.. een videokaart die standaard het signaal maar op 1 uitgang uitstuurt.
Kon het probleem niet vinden totdat ik toevallig eens de andere uitgang probeerde.
Of wellicht dat het moederbord een onboard videokaart heeft, hang je monitor daar eens aan.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 05-02-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor snell reactie...maar heb dus de videokaart er al een paar x in en uit gehad en deze heeft geen extra voeding aansluiting dus is niet nodig verder
je klikt hem erin en klaar is het meestal tog :P

en ik heb hier 2 monitoren staan 1tje op dsub en 1jte met dvi en met bijde krijg ik geen beeld
en heb geen onboard op dit bord jammergenoeg achteraf gezien :P

en voeding komt ook uit oude systeem en is naar mijn weten nog perfect
is nu ongv 1 jaar oud en nooit problemen mee gehad en hij stond vanochtend nog aan te brommen in oude kast

en buiten kast bouwen is niet egt mogelijk hier denk ik en lijkt mij niet veilig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik nog kan bedenken nadat ik dat hangen en opstartproblemen ding heb doorgelezen is dat de voeding misschien niet sterk genoeg is?

terwijl oude cpu meer stroom vreet dan nieuwe en ik heb er minder dingen op aangesloten dus lijkt me vrij sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:11:
en buiten kast bouwen is niet egt mogelijk hier denk ik en lijkt mij niet veilig? :P
Testopstelling buiten de kast is veilig. Maar probeer toch maar eens een andere voeding!. Ook al werkt de voeding op een oud systeem dat geen garantie.
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25

job

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:11:
Probeer het toch maar.
En kijk ook eens naar de afstandbusjes (heb je daar al naar gekeken), dus of ze je niet vergeten hebt of juist te veel er in hebt gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een andere pci-express videokaart van iemand kunnen lenen en daar kreeg ik tot mijn vreugd wel beeld mee
het was een 7100gs.... goedkoop prul ding maar goed

in bios stond pci express niet als primaire video slot en nadat ik dat wel zo had gezet
en mijn eigen videokaart erin had gedaan kreeg ik wel beeld maar dat duurde zeker 30 seconden voor ik post messages in beeld kreeg
en dat is nu nog steeds zo
ik zet de pc aan en het duurt zeker 30 seconden voor ik post krijg en hij daarna boot naar windows
Maar goed hij doet het naar mijn weten goed voor nu en zal het wel een tijdje aanzien of het stabiel blijft
De voltages enz zijn goed en verder lijkt het ook goed kwa temperatuur enz

Groet Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 20:17

M2M

medicijnman

je kunt opbellen richting de winkel waar je 'm aangeschaft hebt, en aan hun vragen of het misschien RMA-waardig is of niet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/1564/68525915.jpg

na en potje l4d gister kwam ik eragter dat mn pci express trager loopt dan hoort
iemand enig idee hoe ik mn pci express x16 kan krijgen
Had net die 7100gs erin had ik wel x16 maar met die en8600 gt wil hij niet hoger dan x1

ik heb al wat forums afgezocht en er zijn best veel mensen met dit probleem maar dan met een asus p5b of andere mobos...sommigen met dezelfde intel chipsets maar of het daaraan ligt?

ik kan in de bios ook niet veel veranderen (zeg maar niks) behalve voltages
en las ergens dat je pci op 110-115 moest zetten ofzo maar weet niet zeker of dat wel voor mijn bord geldt
Pagina: 1