Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb een vraag namelijk, wij willen thuis graag een multimedia hardeschijf (die dus zonder pc rechtstreeks op de tv aan te sluiten is) in ons windows 7 netwerk opnemen.

Wij hebben 2 pc's met windows 7 die de schijf beide moeten kunnen benaderen. Is dit mogelijk?
Het idee is dus dat de HD bij de tv blijft staan en op het netwerk wordt aangesloten en dat we via onze pc's bijvoorbeeld films op de HD kunnen zetten en dan rechtstreeks op de tv kunnen afspelen. Met welke multimedia harddisk is die überhaupt mogelijk (lieft ong. 1TB). En hoe moeten we dit realiseren.
Ik heb nog weinig ervaring op het gebied van netwerken en dergelijke hardeschijven dus een beetje hulp zou handig zijn;)

Alvast bedankt,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49
Deze categorie: Mediaspelers en HTPC's staat vol met topics waar allerlei mediaplayers worden besproken. Dan weet je in elkgeval een paar modellen die er te koop zijn.

Maak voor jezelf een lijstje waaraan jouw mediaplayer moet voldoen (wat jij wilt is namelijk vrij basaal, en moet eigenlijk elke mediaplayer waar een HD in kan kunnen) en bekijk welke daar het meest aan voldoet. Lees veel gebruikerservaringen, stel wat specifieke vragen. Kom je er dan nog niet uit dan kan je ons in elkgeval vertellen welke info je nog nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 05-02-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
en let met name ook op de aansluitmogelijkheden. Zowel richting de tv en dergelijk maar ook naar het netwerk: draadloos is leuk maar werkt vaak niet optimaal als je HD materiaal wil streamen. Maar zoals job al aangeeft, zorg eerst dat je voor jezelf helder hebt waar hij aan moet voldoen. Wat je wil is zeker mogelijk, zelfs op heel veel manieren. Het is alleen de vraag welke oplossing het meest voor jou geschikt is ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zijn allemaal media players, ik bedoel gewoon een hardeschijf op de tv aansluiten he zoals deze;
http://www.memoryshop.nl/...timedia-harde-schijf.html
Het moet gewoon zo simpel mogelijk, hd afspelen is mooi maar geen must verder zal het gebruikt worden voor muziek, films en foto's heel standaart dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik kan je de AC Ryan Playon HD in ieder geval van harte aanbevelen. Deze is te koop als combi met diverse harde schijven erin of koop hem 'leeg' en stop er zelf 1 in (kan tot 2 GB schijf in), hij is niet duur, alle kabels zitten erbij dacht ik (incl een goede HDMI kabel) en hij en komt ook regelmatig langs als aanbieding bij diverse shops (nu b.v. bij Paradigit voor 209 euro incl 1 TB HD erin). Voor wat ie allemaal kan en wat voor aansluitmogelijkheden etc hij heeft staat al genoeg geschreven in dit forum, maar ik heb aardig wat ervaring met diverse mediaplayers ondertussen en deze steekt er met kop en schouders bovenuit ;)

Die Lacie is dus ook een mediaplayer + hd ;) en die van AC Ryan is veeeel beter :) de Lacie kan NIET op een netwerk (moet dus steeds naar je pc toe worden gehaald) en kan ook geen HD (dus geen .mkv bestanden) afspelen.

[ Voor 20% gewijzigd door dragon2 op 05-02-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als je films op je tv wil kijken vanaf die schijf zal je toch echt iets van een speler moeten hebben. In die zin zal je volgens mij toch echt op zoek moeten naar een mediaspeler en niet enkel een externe hardeschijf. De LaCie waar je naar linkt is ook een mediaspeler ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EMTEC Movie Cube N200 - Full HD Bridge
Is dat een goed apparaat voor mijn doel einden?
Is het ook zo als we hem rechtstreeks op het netwerk aansluiten dat je dan vertraging in beeld/geluid o.i.d. hebt omdat het van de pc verderop moet komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

Move naar Mediaspelers en HTPC's. Dit heeft niets met Netwerken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Je zei dat je 1 TB schijf wou en dan kom je met een speler aanzetten ZONDER schijf? Bedenk nou eerst eens wat je wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben dus vandaag de AC Ryan Playon HD aangeschaft. Nou willen we hem aansluiten op het netwerk, maar hoe moet dat precies... want we komen er niet echt uit. De AC ziet onze pc's wel, maar zodra we hem van de pc willen benaderen weet ik het niet meer. Hoe kunnen we de AC benaderen om bijv. films erop te zetten? We hebben al apparaten gezocht etc. maar het lukt niet echt.

(btw ik had niet gezien dat er geen hardeschijf bij zat)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Àls er geen hd in zit dan kun je er geen films op zetten, ik weet niet of het lukt om hem dan te benaderen in het netwerk gezien dat ook niet zoveel zin heeft. Wat je in ieder geval moet doen is zorgen dat de services zijn opgestart, hoe je dat doet is afhankelijk van de firmware die je hebt draaien.
Maar als ik jou was stopte ik er eerst een HD in (zoals gezegd er kan tot een 2TB schijf in), dan doet ie wat jij wou namelijk films afspelen vanaf de speler zelf zodat de pc uit kan.
Als je er geen hd in hebt zitten zal hij ergens zijn films vandaan moeten halen, dus vanaf het netwerk (een pc of een netwerk harde schijf ofzo met gedeelde mappen waar de playon bij kan) of vanaf een usb stick of externe harde schijf die je aan de playon prikt. Kan ook allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry dat was ik vergeten te zeggen, we hebben een WesternDigital 1TB hd via usb aan de AC gezet.
En ik had ook gelezen dat AC wat problemen had met Win7?? Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:57:
De AC ziet onze pc's wel, maar zodra we hem van de pc willen benaderen weet ik het niet meer. Hoe kunnen we de AC benaderen om bijv. films erop te zetten? We hebben al apparaten gezocht etc. maar het lukt niet echt.
Dan weet je het niet meer? Wat probeer je dan?
Wat zegt de handleiding erover?

Je zal het ding eerst in moeten stellen via je browser, of via je de tv.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 07-02-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk we hebben de AC op het netwerk aangesloten ik kan ook op de AC en daar zie ik bij Homegroup dat hij onze pc's wel ziet. Alleen nu vraag ik hoe kom ik vanaf de pc op de AC om bijv een film op de hardeschijf te zetten? En van de handleiding wordt ik niks wijzer.

PS wat bedoel je precies met instellen via je browser/tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:11:
PS wat bedoel je precies met instellen via je browser/tv??
Nou precies wat ik er mee bedoel. Je moet het ding eerst nog configureren. De schijf zal ongetwijfeld nog geformatteerd moeten worden.

Hfst 3 vertelt hoe je het ding instelt.
Hfst 4 vertelt hoe je bij je bestanden kan.

Maar jij hebt het ding daar staan, jij hebt daar de handleiding.
Gewoon op je gemak kijken wat je er mee kan, en als je dan iets niet snapt.. of iets lukt je niet..
Vertel dan duidelijk waar je tegenaan loopt. Je loopt nu alleen te vertellen dat er iets niet lukt.
Maar wij kunnen niet zien wat je verkeerd doet omdat je ons geen informatie geeft.

Daarnaast is het wellicht handig geweest als je je had ingelezen wat je gekocht hebt.
Iemand roept dat je de ac ryan moet kopen, en je koopt meteen het ding.

Kan je daarmee uberhaupt wel bestanden benaderen die op de usb schijf staan?
Kan je uberhaupt via de pc bestanden op de usb schijf zetten?
Grote kans dat omdat je het nu via usb wilt doen, dat je eerst via windows je films op de usb schijf moet zetten. En zorg er dan wel voor dat je de usb schijf formateert in een opmaak waarmee de ryan iets kan doen.
Ik ben het eens met mijn boven buurman. Steek er in losse HD in handiger dan een usb schijf.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 07-02-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben er de hele dag mee aan het klooien alles doorgelezen maar toch. Ik weet nog steeds niet hoe je een film vanaf je pc op de ac kunt zetten via het netwerk.

"Kan je daarmee uberhaupt wel bestanden benaderen die op de usb schijf staan?
Kan je uberhaupt via de pc bestanden op de usb schijf zetten?
"
Ja toch? Dat is mij wel verteld iig.
Ohja, als ik mijn PC wil benaderen via de AC ga ik naar workgroup selecteer mijn pc en dan vraagt hij om net gebruikers id en wachtwoord. Wat is dat? En waar kan ik die evt. vinden?

Even hoe ik denk dat het moet kunnen:
Ik heb een film op mijn pc, ik ga op mijn pc browsen naar de externe HD op het netwerk, kopiëren plakken in de (acryon) HD. Op de AC het bestand afspelen.

Zo moet het toch kunnen?
Of zit het wat ingewikkelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Voor windows shares en de bijbehorende wachtwoorden en toegangsrechten staat er genoeg geschreven in bv het acryan topic. Je netwerk moet goed op orde zijn wil dit probleemloos werken, maar het kan uiteraard wel.
Ik heb een film op mijn pc, ik ga op mijn pc browsen naar de externe HD op het netwerk, kopiëren plakken in de (acryon) HD. Op de AC het bestand afspelen.
Geen idee of dat kan, dit is normaal namelijk niet de manier om een film te kijken op een mediaplayer zonder hd erin. Gebruikelijk: 1) de externe hd aan je pc hangen met usb en hem vullen met films enzo, dan die externe hd aan je mediaplayer hangen en spelen maar, of 2) de films afspelen (streamen) vanaf je windows pc via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan had ik het verkeerd begerepen. Dat laatste streamen, hoe kan ik die film via mijn pc naar de AC sturen?(want mijn pc ziet het apparaat niet in het netwerk (of handmatig toevoegen?))
dragon2 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:13:
Voor windows shares en de bijbehorende wachtwoorden en toegangsrechten staat er genoeg geschreven in bv het acryan topic. Je netwerk moet goed op orde zijn wil dit probleemloos werken, maar het kan uiteraard wel.
waar staat dat heb het hele ervaringen topic doorgebladert en de zoekfunctie levert ook niet veel op

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Andersom, je zoekt dus met je playon de film op op je windows pc, en ga echt ff zelf zoeken hoe je dat doet, dit is wel erg makkelijk allemaal...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:00:
Ja toch? Dat is mij wel verteld iig.
Ohja, als ik mijn PC wil benaderen via de AC ga ik naar workgroup selecteer mijn pc en dan vraagt hij om net gebruikers id en wachtwoord. Wat is dat? En waar kan ik die evt. vinden?
De gebruikers naam en wachtwoord van je windows pc, daar vraagt die om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok miss domme vraag maar ik heb op mijn pc's geen wachtwoord staan. Mijn pc heet bijvoorbeeld Gebruiker is dat dan de gebruikers naam? Alleen het wachtwoord weet ik niet kan ik dat ergens vinden op een of andere manier achterkomen?

(heb al gezocht op internet maar kon niks vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De pc naam is niet gelijk aan de naam van je windows account.
Klik het startmenu aan, daar zie je dan je account naam staan en die heb je nodig.
Heb je geen wachtwoord, dan vul je die dan dus ook niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 07-02-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*
OK, we hebben het aan het lopen het probleem was iets met samba...
En nu heb ik nog een vraag moet je nu elke keer dat je de AC aan en uit doet samba opnieuw installeren voordat je met de pc hem überhaupt ziet in het netwerk?
Of is die op een of andere manier permanent aan te zetten?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 22:08 ]

Pagina: 1