Twee beeldschermen aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325124

Topicstarter
Hallo mensen, ik zit met het probleem....

Ik heb twee beeldschermen, een Syncmaster 731bf en een Syncmaster 226bw, en mijn videokaart is een GeForce 8500 GT. Nu wil ik deze twee beeldschermen aansluiten wat helaas niet lukt.

Mijn eerste beeldscherm, de 226bw, is aangesloten op de vga poort, nu wil ik mijn tweede beeldscherem aansluiten op de dvi poort, het probleem is nu dat mijn computer het beeldscherm aangesloten op de dvi niet vindt en alleen beeld weer geeft op de vga poort.

Het vreemde is dat als ik 1 beeldscherm aansluit op de dvi poort en verder niks doe met de vga poort het beeldscherm het bij het opstarten wel doet, maar vlak voordat ik mij kan inloggen lijkt het beeldscherm in de slaapstand te vallen. Als ik vervolgens het beeldscherm op de vga poort aansluit doet hij het wel.

Wie kan mij helpen, ik kom er zelf niet uit!

Alvast vriendelijk bedankt,
Groeten Rigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb je wil ingesteld dat hij het bureaublad uitbreidt naar het tweede scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat heb ik al geprobeerd maar hij vind hem gewoon niet, er verschijnt in beeld
`check signal cable analog` terwijl hij op de dvi is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Drivers updaten? Ik weet iig dat hele oude nvidia drivers voor de 8000 serie niet direct dual screen aan zetten. Nieuwe driver update kan dus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 17:57
ik vermoed dat je de monitor moet omschakelen naar DVI (in het menu van de monitor zelf)
heb even specs bekeken, deze monitor heeft zowel DVI als VGA, als je DVI aansluit en je monitor denkt op VGA signaal te verwachten dan krijg je inderdaad het probleem wat je nu hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door diehard889 op 05-02-2010 20:28 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reacties, heb hem helemaal geupdated, maar helaas zonder het gewenste resultaat. Misschien nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
heb je ook de tip van diehard889 geprobeerd? Als de monitor het heeft over analog zit hij naar de VGA poort te kijken ipv de dvi poort.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja die tip heb ik ook geprobeerd, tijdens het opstarten doen beide schermen het even. Maar vlak voor het inlogscherm is er geen beeld meer op het scherm dat aangesloten is op de dvi poort.

Als ik het scherm aanzet knippert er in beeld analog/digital, na verloop van tijd blijft op het scherm aangesloten op de vga poort analog staan en het op het scherm aangesloten op de dvi poort digital. Als ik dan via het configuratiescherm naar beeldscherm ga ziet hij het tweede beeldscherm ook niet? Ook kan ik niet kiezen om verbinding te maken via dvi, alleen via avg.

Iemand enig idee waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:51
Heb je het scherm al 'geactiveerd' in NVIDIA control panel? Als het goed is moet je het scherm toewijzen als 2e scherm. Hij staat nu nog niet geactiveerd. Dat was tenminste hier zo bij mn T220 en T220 HD op een 8800 GTX. Je kan het 2e scherm aanvinken bij meerdere beeldschermen instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door __1337__ op 09-02-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Laatst online: 14-02 10:09
Heb je al geprobeerd de stekkers om te draaien? Ik weet niet hoeveel invloed dit heeft, maar het zou wel eens kunnen helpen. Ik heb een 8800GT en ook maar op 1 scherm (die op de eerste dvi port vanaf t moederbord gezien zit) beeld tijdens het opstarten. Daarna schakelt ie ze wel alle 2 aan (deze zijn overigens allebei op dvi aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Druk eens op het 'enter' knopje op je beeldscherm? Dan zou die tussen input channel moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wanneer ik op het enter knopje (in mijn geval de source knopt denk ik) druk gebeurt er ook niks. Het probleem is dat de computer het hele beeldscherm niet kan vinden, zowel in het configuratiescherm van nvidia als het standaard windows configuratie scherm. Aan de beeldschermen ligt het niet, wanneer ik de kabels omwissel gebeurt er precies hetzelfde.

Bedankt voor jullie tips in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Ik denk niet dat je twee schermen kunt aansluiten op een 8500GT met een VGA en DVI aansluiting. Je moet eens bij de fabrikant kijken of het überhaupt wel ondersteund is, meestal bij die budget configuraties is het een of het ander. Als je een kaart hebt met twee DVI aansluitingen dan is het wel mogelijk.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
PerfectLight schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:19:
Heb je al geprobeerd de stekkers om te draaien? Ik weet niet hoeveel invloed dit heeft, maar het zou wel eens kunnen helpen. Ik heb een 8800GT en ook maar op 1 scherm (die op de eerste dvi port vanaf t moederbord gezien zit) beeld tijdens het opstarten. Daarna schakelt ie ze wel alle 2 aan (deze zijn overigens allebei op dvi aangesloten).
Datzelfde heb ik ook met mijn 8800 GTX
Dan zie ik de bios op mijn 17 inch en wanneer hij het inlog scherm heeft geladen dan gaat hij over naar mijn 24 inch in windows is dus de 24 scherm 1 en de 17inch scherm 2 (dus stekkers omdraaien maakt geen drol uit eigenlijk)

• PerfectLight
  • Laatst online: 14-02 10:09
Chaosstorm schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:14:
[...]

Datzelfde heb ik ook met mijn 8800 GTX
Dan zie ik de bios op mijn 17 inch en wanneer hij het inlog scherm heeft geladen dan gaat hij over naar mijn 24 inch in windows is dus de 24 scherm 1 en de 17inch scherm 2 (dus stekkers omdraaien maakt geen drol uit eigenlijk)
Mijn inlogscherm is idd ook scherm 2 volgens de Nvidia drivers.. Maar dit is volgens mij omdat ie aan de rechter kant staat (links is 1 rechts is 2?).. Ik heb m al wel t langste aangesloten en het zou kunnen dat ie daarom de bios op dat scherm laat zien..

Anoniem: 191050

Welke aansluitingen heeft je videokaart allemaal? Als hij ook een HDMI poort heeft is er ook nog de mogelijkheid dat de DVI en VGA niet samenwerken maar de HDMI en VGA bijvoorbeeld wel. Is wel erg vergezocht, but you never know ;)
Pagina: 1