Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 19:33
Vandaag heb ik bij ons op het werk een telefoon gevonden. Via de receptioniste hebben we een e-mail gestuurd naar alle inpandige bedrijven dat de eigenaar de telefoon op kan halen. Aangezien we in een megacomplex zitten waar heel veel mensen in en uitlopen zal lang niet iedereen dit bericht krijgen (bezoek en vele leveranciers).

Het betreft een Samsung B3410. De telefoon bevast een pincode. Bij mijn telefoon is het mogelijk om de contactpersonen te benaderen zonder de pincode te hoeven invoeren. Hoe kan ik dit op deze Samsung doen?
Het is de bedoeling dat ik enkele mensen (of de laatste gebelde personen) een smsje stuur zodat de eigenaar weet waar zijn of haar telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Probeer de sim kaart anders in jou mobiel te doen of andersom(Jouw sim kaart in de andere telefoon)

Ligt er natuurlijk aan waar zijn/haar telefoonnummers opgeslagen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Afvalzak op 05-02-2010 19:45 . Reden: foutje ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Zit deze pincode op het toestel of op de simkaart, je zou een ander simmetje kunnen proberen.
Zit er verder wellicht een geheugenkaart in de telefoon, hier kan handige informatie opstaan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:28

Meneer iCy

swarma

Als de telefoon aan staat gewoon aan laten. Eigenaar belt vaak vanzelf :-)

Heb ook ooit een mobiel gevonden en de eigenaar belde een halfuur later.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de telefoon open gemaakt en de sim verwijderd. Nu wil de telefoon wel aan en kan ik in het menu maar wordt er vaak om de sim gevraagt. Er zit een slotje in om een microsd in te stoppen. Helaas zit deze er niet in. Er staat een beetje muziek op, de agenda is leeg. Berichten kan ik niet inkomen.
Ik heb een datakabel aangesloten (mn zusje heeft Samsung) en kijk of ik daar wat mee kan bereiken. Desnoods zal ik mijn sim erin doen (als er geen lock op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
iCy schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:47:
Als de telefoon aan staat gewoon aan laten. Eigenaar belt vaak vanzelf :-)

Heb ook ooit een mobiel gevonden en de eigenaar belde een halfuur later.
Dat deed ik ook, de mobiel speelde zelfs nog radio of muziek. Ik heb hem aan de receptie overhandigt helaas heeft zij de uitknop te lang ingedrukt zodat hij uitging. De radio was wel uit zij ze.
Het is in elk geval goed bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De pincode hoort bij de simkaart, dus sim in een andere telefoon stoppen helpt niet. Heb je al geprobeerd, of het toestel misschien simlockvrij is, zodat hij een andere simkaart, bijv. de jouwe, accepteert ?
Mogelijk kun je dan in de contactenlijst van het toestel, wanneer dan jouw kennissen verschijnen, weet je alvast zeker, dat de eigenaar alle contacten op de sim heeft opgeslagen, die je dus niet kunt benaderen.
Druk anders eens op de groene belknop, dan verschijnt gewoonlijk een lijst van de laatst gebelde nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb mijn sim erin gedaan en kon in de inbox komen van de telefoon. De contactpersonen zijn allemaal op de sim opgeslagen omdat de smsjes in de inbox geen naam maar een nummer bevatten. Ik heb de persoon van de laatste smsjes een bericht gestuurd dat ik de telefoon gevonden heb en dat er contact met me kan worden opgenomen. Dit was gisteravond. Ik heb nog geen belletje mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Even afwachten dan denk ik... kijk ondertussen eens op de binnenkant van het batterijklepje, in mijn mobje staat daar met benzinestift een alternatief nummer paraat voor een potentiele eerlijke vinder :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 09:27
Op de SIM staat vast wel van welke provider het is. Bel de bijbehorende klantenservice.

Die zouden volgens mij aan de hand van de gegevens (IMEI code op telefoon of eventueel een nummer op de SIM?) kunnen achterhalen van wie het toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:50:
De pincode hoort bij de simkaart, dus sim in een andere telefoon stoppen helpt niet. Heb je al geprobeerd, of het toestel misschien simlockvrij is, zodat hij een andere simkaart, bijv. de jouwe, accepteert ?
Mogelijk kun je dan in de contactenlijst van het toestel, wanneer dan jouw kennissen verschijnen, weet je alvast zeker, dat de eigenaar alle contacten op de sim heeft opgeslagen, die je dus niet kunt benaderen.
Druk anders eens op de groene belknop, dan verschijnt gewoonlijk een lijst van de laatst gebelde nummers.
Wel is het zo dat zodra je een andere simkaart in het toestel stopt, automatisch je laatst gebelde/ontvangen en gemiste oproepen automatisch worden verwijderd.
(althans bij de E71,K800I,6300,N95 8GB,HTC etc.etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Binnetie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:35:
Ik heb mijn sim erin gedaan en kon in de inbox komen van de telefoon. De contactpersonen zijn allemaal op de sim opgeslagen omdat de smsjes in de inbox geen naam maar een nummer bevatten. Ik heb de persoon van de laatste smsjes een bericht gestuurd dat ik de telefoon gevonden heb en dat er contact met me kan worden opgenomen. Dit was gisteravond. Ik heb nog geen belletje mogen ontvangen.
Maar dat heb je met jouw SIM gedaan en dus jouw nummer. Dan weet diegene toch nog helemaal niks.
Je had de telefoon gewoon aan moeten laten staan , dan had de eigenaar vanzelf wel gebeld. Nu kan dat dus niet meer.

Die ontvanger van die SMS weet nu toch nog helemaal niks? Die krijgt een SMSje van een voor hem onbekend persoon dat er een telefoon gevonden is... en dan? Hij weet niet wiens telefoon het is en jij hebt ook geen naam, dus hoe had je nu verder willen gaan?

edit:

Oh is al een ouder topic. Is het inmiddels opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 17-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja misschien wel een (gouden) tip !!
Als je naar de inbox gaat, en dan berichtgegevens zie je waarschijnlijk ook staan aan welke telefoonnummer het is verstuurd (de simkaart waar je de pincode dus NIET van weet)
En dat je dan mensen uit de inbox kunt smsen en daarin ff zet dat het over dat telefoonnummer gaat.
Ook kan je dat telefoonnummer even googlen wellicht dat het helpt.

Weet niet of dit werkt, maar denk het wel.
Pagina: 1