[Windows 7] Applicatie komt op disconnected monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de zaak heb ik mijn laptop in een dockin met daaraan twee schermen. Werkt heerlijk. Ik heb alleen af en toe een probleem als ik thuis alleen op de laptop werk. Dus gewoon met het scherm van de laptop. Als ik dan soms een applicatie start zie ik dat deze start op de tweede monitor. Deze hangt er dus niet aan, en ik krijg met geen mogelijkheid het window van de applicatie terug. Ik heb gezocht, van alles met de nvidia settings gedaan en ook Ultramon bekeken. Ik kan het echter maar niet voor elkaar krijgen de appplicatie weer op mijn laptop scherm te krijgen. Heeft iemand een oplossing om de applicatie weer naar mijn laptop scherm te krijgen? Cascade windows etc werkt ook niet.

De oplossing zal heel makkelijk zijn, maar ik kan het even niet vinden..

Oh, ik heb de laptop gewoon netjes uitgezet. Niet standby of hibernate dus. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat het mis gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
rechtermuis op het programma in de taakbalk en kies voor 'Vorig formaat' (als het venster niet gemaximaliseerd is kan je deze stap overslaan)

nogmaals rechtermuisknop op het programma in de taakbalk en kies voor 'Verplaatsen'.
De cursor springt nu vanzelf naar de juiste plek (de bovenbalk van het programma zeg maar). Zonder de muis te bewegen druk je de linkermuisknop in en sleep je het venster naar het goede scherm. Op die manier lukt het mij in ieder geval altijd als ik met 2 schermen gewerkt heb ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:34:
rechtermuis op het programma in de taakbalk en kies voor 'Vorig formaat'
Dat werkt in Windows 7 met de default settings (Taskbar nieuwe stijl met pinlists) anders, dan moet je de Shift ingedrukt houden ;)

Mocht het echt verrekte lastig worden, ga dan kijken in HKEY_CurrentUser\Software\Appnaam of er ergens een key met values staat die de windowposition op slaat.
Kun je die ook wijzigen, bij het starten van de app staat ie dan op de gewenste settings.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 05-02-2010 21:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
goed punt, had ik even niet bij stil gestaan ;) Goede tip over die shift trouwens, die zal mijzelf ook nog wel eens van pas kunnen komen!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Selecteer met alt-tab de applicatie
Druk op Alt + Space
Als je een Nederlandstalige installatie hebt: druk op R. Voor Engels M.
Beweeg via de cursortoetsen de applicatie naar je aangesloten scherm.

/edit
En Alt-92 idd bedankt voor de nuttige info :)

[ Voor 12% gewijzigd door CmdrKeen op 05-02-2010 22:41 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp mannen, het is me gelukt!
Pagina: 1