Hoe krijg ik internet werkend op deze oude router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een tijd modem problemen (kon alleen draadloos nog op het internet). En nu heb ik van een vriend een oude router gekregen.

Helaas is het niet plug en play aangezien ik niet op het internet geraak.

Ik heb wel een file transfer tussen twee pc's gedaan en dat ging prima.
Ik kwam ook in het menu van de router: Admin/epicrouter (standaard... :D)

Dat zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9748/adslstatuts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/2295/lany.jpg

Ook heb ik een traceroute geprobeerd maar dat werkte totaal niet.
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/4057/commandi.jpg

Dit is volgens mij de meest relevante informatie, maar de router heeft nog veel meer instellingen/sub menu's.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is om mij weer met een draad aan het internet te krijgen.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je apparaat is nogal dubbelzinnig. Aan de ene kant zijn er volgens hem 2 cliënten verbonden, maar meteen daarna zegt hij dat er geen ethernetverbinding is.

Wellicht dat hij alleen de leases laat zien die er ooit (even) geweest zijn, zonder dat hij ze op dat moment ook echt ziet.

Hoe is het verder aangesloten? Zit er een switch in de router of gebruik je een losse switch? Wat gebeurd er als je een andere DNS-server instelt (bijvoorbeeld van openDNS)?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Welke provider heb je? Je zal dat wel moeten instellen (onder WAN)

daar moet je opgeven wat je gegevens zijn en eventueel gebruikersnaam/wachtwoord

ps1: het is geen router, is een modem+router
ps2: tip: haal een nieuwe. Deze dingen zijn erg oud, en imho niet echt kwalitatief hoogstaand. Verder zijn ze maar ADSL1.

Dingen werden vroeger hier verkocht onder Sweex en E-Tech (oa)
Gizz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:25:
Je apparaat is nogal dubbelzinnig. Aan de ene kant zijn er volgens hem 2 cliënten verbonden, maar meteen daarna zegt hij dat er geen ethernetverbinding is.

Wellicht dat hij alleen de leases laat zien die er ooit (even) geweest zijn, zonder dat hij ze op dat moment ook echt ziet.

Hoe is het verder aangesloten? Zit er een switch in de router of gebruik je een losse switch? Wat gebeurd er als je een andere DNS-server instelt (bijvoorbeeld van openDNS)?
Andere DNS servers hebben weinig nut gok ik. Denk eerder dat TS de modem niet goed ingesteld heeft. Aangezien er wel linesync is (6Mbit) zit de adsl kant dus aangesloten

Instellingen staan oa op http://www.e-tech.nu/support/adsl_files/downloads/annexa.pdf

[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 05-02-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:21:
Ik had al een tijd modem problemen (kon alleen draadloos nog op het internet). En nu heb ik van een vriend een oude router gekregen.
Wat je laat zien is geen router maar een moden router. Hij heeft verbinding met adsl (showtime) maar heb je wel de juiste instellingen voor jou internet provider er in gezet? VPI/VCi, usernam pass? PPoA?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke provider heb je? Je zal dat wel moeten instellen (onder WAN)
Is dat niet al ingesteld? Hij heeft een 'Showtime' en er is een verbinding met een bepaalde snelheid (6/1).

Maar het kan inderdaad geen kwaad om even te kijken of er überhaupt een extern ip-adres verkregen wordt door het modem :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Gizz schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:28:
[...]

Is dat niet al ingesteld? Hij heeft een 'Showtime' en er is een verbinding met een bepaalde snelheid (6/1).

Maar het kan inderdaad geen kwaad om even te kijken of er überhaupt een extern ip-adres verkregen wordt door het modem :)
Linesync krijgen staat los van een succesvolle inlog (bij PPPoA) of uberhaupt het verkrijgen van een IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah, weer wat geleerd :)

Zelf nooit deze situatie tegengekomen, omdat het juiste VPI/VCi gedoe natuurlijk altijd het eerste is wat je instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De setup is als volgt. Telefoon lijn komt binnen. Word gesplitst en vervolgens gaat er een kort lijntje naar de telefoon en een naar de modem-router.

Settings. Dit zijn de settings volgens de telfort website

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/407/wany.jpg

Uit mijn keuze opties heb ik gekozen voor 1483 routed ip llc. Dus ik heb het 1483 gedeelte, het routed, en het LLC gedeelte.
Dan mis ik mischien de aal5 snap en het RFC.
Vpi en vci zijn goed ingevoerd. Ip-adress: dynamisch, heb ik 0.0.0.0 wat hetzelfde is hoop ik.

Traceroute werkt nog steeds niet
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8292/commandc.jpg

En dit is de status
Afbeeldingslocatie: http://img686.imageshack.us/img686/7527/statusin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik zou je "DHCP client enable" optie wel aanzetten. Anders ga je geen IP van je provider (Telfort) krijgen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DHCP aangezet zonder zichtbare veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook al een keer je router opnieuw opgestart of even losgekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:10:
Ook al een keer je router opnieuw opgestart of even losgekoppeld?
Als ik settings wil saven, herstart hij zichzelf automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Op zich ziet alles er goed uit, ik denk alleen dat je modem geen IP adres krijgt van Telfort. Kan je ergens zien of je modem een IP toegewezen heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/8346/wan2.jpg

Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Dat is het probleem dus, je modem krijgt geen IP toegewezen. Alleen is de vraag waarom niet. Is toch een instellingsfout ergens denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

wat heb je bij bridge en IGMP staan? * MBV heeft ook bij z'n ouders een etech routertje gehad, ooit. Dacht dat die standaard in de 192.168.x.x range zat :S

IP-adres bij de WAN-side is natuurlijk cruciaal. Wat gebeurt er als je 'release' gevolgd door 'renew' doet? Daarnaast moet je om te testen DNS omzeilen: doe dus een ping/tracert naar 8.8.8.8, Google's nieuwe DNS (lekker makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beide zijn disabled.
Renew release doet niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is hier eigenlijk geen alternatieve of meer up-to-date firmware voor? Wellicht niet, maar ik zou toch eens checken voor alle zekerheid :)

Probeer verder ook eens te experimenteren met wat settings. Vooral routed/bridged etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Right ik denk ik begin opnieuw met een schone lei.
Reset to factory settings, 3 seconden later vraagt hij om een password. En dat is niet meer epicrouter.
Vervolgens kom ik er niet meer in.
Stekker eruit, kijken of ik er morgen weer in kan met epicrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen:
Modem doet het niet aangezien hij te oud is om met adsl 2 om te kunnen gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zou wel moeten werken, alleen dan op maximaal ADSL (G.DMT). Zoals je in je eerste screenshot laat zien wordt er ook een werkende verbinding opgezet van 6Mbit. Het enige probleem is dat je geen IP krijgt, maar dat heeft niks met ADSL vs ADSL2+ te maken.

Maar goed, een mooi ADSL2+ modem kost ook nauwelijks iets, die dingen worden ook al jaren weggegeven door ISP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

epicrouter kan ik me niet herinneren voor etech-prut. Wat dacht je van 'admin' of '' (geen wachtwoord intypen)? Mijn ouders hebben nog wel een ISDN-variant liggen als het aan het modem ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:35:
Afgelopen:
Modem doet het niet aangezien hij te oud is om met adsl 2 om te kunnen gaan.
Dat had ik al eerder genoemd dat ie slechts adsl1 is. Maar zoals al genoemd, dat doet niet af van het willen werken, je bent alleen beperkt tot max 8Mbit (adsl1)

DJSmiley in "Hoe krijg ik internet werkend op deze ou..."
MBV schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:55:
epicrouter kan ik me niet herinneren voor etech-prut. Wat dacht je van 'admin' of '' (geen wachtwoord intypen)? Mijn ouders hebben nog wel een ISDN-variant liggen als het aan het modem ligt :P
admin / epicrouter was het standaard ww van veel connexant-dingen uit 2000/2001 ofzo. Naast Etech bv ook de Sweex cc300010 series modem/routers (en vergelijkbare budgetdingen uit die tijd)

Dat login wordt ook genoemd in de handleiding van die Etech (zie mijn post stukje terug)

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 09-02-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is er echt geen alternatieve firmware of meer up-to-date firmware beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:48:
Is er echt geen alternatieve firmware of meer up-to-date firmware beschikbaar?
Ik heb deze er nog opgegooid
Firmware (analoog) 3.46 Final

Ging een beetje happerend, en volgens mij mist hij nog wat plaatjes. Maar in principe heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Er zit zelfs een auto setter in die soortgelijke settings van telfort instelt. "binnen 2 minuten op het internet"
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:45:

Settings. Dit zijn de settings volgens de telfort website

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Je moet RFC1483Bridged IP LLC hebben, de ENET ENCAP heb je dan automatisch te pakken en de AAL5 komt ook goed. Je kan met dit modem wel tegen te oude firmware aan lopen en dan krijg je nooit een IP adres, upgraden van de software is listig en kan snel je router in een baksteen veranderen.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 09-02-2010 22:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1