Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:32

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Ik heb een probleempje:

Ik heb in een illustrator document 3 3d objecten die over elkaar staan, door het 3d effect ontstaat er dus enige ruimte tussen de verschillende objecten. Het probleem is echter dat ik het geheel wat wil verkleinen, wanneer ik echter de objecten in een groep zet en ze tegelijk met ctrl+T een kleiner formaat geef verdwijnt deze tussenruimte.

Ik wil dus het object zonder enige verandering een kleiner formaat geven. Ik bedacht me dat je in photoshop het object kan "mergen", dit lijkt echter niet te kunnen met illustrator.

Dus, ik ben een beetje de weg kwijt, ik wil niet het object naar photoshop omzetten omdat ik me vector wil behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
Je moet in Illustrator even aanzetten om effecten mee te schalen, ik denk dat dat wel zal helpen:

Preferences--general--"scale strokes & effects"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Giant87 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:21:
Je moet in Illustrator even aanzetten om effecten mee te schalen, ik denk dat dat wel zal helpen:

Preferences--general--"scale strokes & effects"
Thx, dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Hmm, sorry voor de dubbel post maar ik heb nu nog een vraag:

Ik heb nu dus enkele objecten getekend, deze vormen samen een rechthoek, van deze rechthoek wil ik bepaalde punten selecteren met de "direct selection tool", wanneer ik dit echter doe dan selecteert deze tool alleen maar een specifiek punt van een vorm in die rechthoek. Ik wil echter van het geheel ( de rechthoek dus) een punt selecteren.

Als ik de objecten in een groep zet wil het niet werken, ik kan dan alleen nog maar met de direct group selection tool werken, maar die pakt die selecteert dan de hele rechthoek terwijl ik maar 1 punt van die rechthoek wil selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 16:41
Snap niet helemaal wat je bedoelt. Kun je een screenshot plaatsen? :)