[A7N8X/W2K3] Boot blijft hangen bij 3GB PC3200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
(Als ik dit topic hier niet goed plaats, mijn excusses. Gezien wat ik later vond op internet, leek me PMG beter dan WSS)

Zojuist heb ik mijn Windows Server 2003 32bit met 3GB intern (PC3200) geüpgrade. Installatie verloopt vlekkeloos, het moederbord ziet tijdens de post de 3GB zitten. Alleen Windows Server 2003 wil niet doorstarten, haal ik 1GB strip eruit (2GB intern) dan start deze wel door 8)7. Het scherm blijft bij het Windows Server 2003 boot logo hangen, verder reageert het systeem verder niet meer, herstarten kan alleen met de power of reset knop.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Oude strip terug zetten van 1x 512MB Kingston PC3200, helaas géén oplossing, blijft ook hangen.
- Andere strip(s) gebruiken, helaas ook géén oplossing (heb nog 2 zelfde strips voor andere pc).

Het moederbord betreft een Asus A7N8X Deluxe, welke volgens de specificaties tot 3GB ondersteund. De geheugens zijn 3 x Corsair ValueSelect VS1GB400C3 strips. De 3GB switch voor is geactiveerd in boot.ini, dit levert helaas ook niets op.

Op de specs lijst van het MOBO staat ook duidelijk:
- 3 x 184-pin DIMM Sockets support max. 3GB PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR SDRAM memory
- Dual Channel Memory Architecture

Op Google vind ik een gelijkaardig probleem, hierin wordt vermeld over een compatibiliteit probleem icm 3GB strips zoals hierboven staat. Heeft iemand hier een dergelijk probleem (gehad)? Is dit eventueel op te lossen?

Anders blijft er helaas niets anders over dan met 2x1GB verder te werken, tot de server in z'n geheel vervangen gaat worden.

Alvast bedankt :)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris