Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende:
Ik gebruik voor mijn eenvoudige CMS, CKEditor om toch wat eenvoudige opmaak aan de tekst te kunnen geven. Nu ben ik bezig om een plugin te maken waarmee je interne links kan maken voor op de website.
Aan de hand van deze tutorial heb ik al voor elkaar weten te krijgen om een icoon toe te voegen aan de toolbar van CKEditor. Dat werkt allemaal prima. Alleen krijg een heel simpel ding niet voor elkaar.
Het lukt me maar niet om tekst uit een input text form in het script te krijgen.
Dit is hoe mijn form eruit ziet:
De showPages() functie haalt alle pagina's op uit de MySQL database en zet ze als options neer, dat werkt allemaal goed.
Dan mijn javascript, deze staan in de head.
Als ik nu op ok klik in het plugin venster zet hij 'hallo' in het veld. Dat werkt. Maar nu moet het van het tekst veld komen.
Ik heb op google gezocht naar een manier om te de tekst uit het veld inputText te halen.
wat ik heb geprobeerd:
internURL = form.inputText.value; > doet niks
internURL = document.getElementById('inputText'); > doet niks
internURL = document.linkForm.inputText.value; > doet niks
Ik wil alleen dit veld werkend krijgen, als dat werkt kan ik verder kijken.
Het wil allemaal niet werken, ik kan nergens andere manieren vinden om dit anders te doen. Wat doe ik verkeerd ?
Ik zit met het volgende:
Ik gebruik voor mijn eenvoudige CMS, CKEditor om toch wat eenvoudige opmaak aan de tekst te kunnen geven. Nu ben ik bezig om een plugin te maken waarmee je interne links kan maken voor op de website.
Aan de hand van deze tutorial heb ik al voor elkaar weten te krijgen om een icoon toe te voegen aan de toolbar van CKEditor. Dat werkt allemaal prima. Alleen krijg een heel simpel ding niet voor elkaar.
Het lukt me maar niet om tekst uit een input text form in het script te krijgen.
Dit is hoe mijn form eruit ziet:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <form name="linkForm" id="linkForm" action="#"> <br> <select name='pageID'> <option value="">Kies een pagina</option> <?php showPages(); ?> </select> <br> <br> Link tekst:<br> <input name="inputText" id="inputText" type="text" size="50"> </form> |
De showPages() functie haalt alle pagina's op uit de MySQL database en zet ze als options neer, dat werkt allemaal goed.
Dan mijn javascript, deze staan in de head.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script type="text/javascript"> internURL = document.getElementById('inputText').value; var CKEDITOR = window.parent.CKEDITOR; var okListener = function(ev) { this._.editor.insertHtml(internURL); CKEDITOR.dialog.getCurrent().removeListener("ok", okListener); }; CKEDITOR.dialog.getCurrent().on("ok", okListener); </script> |
Als ik nu op ok klik in het plugin venster zet hij 'hallo' in het veld. Dat werkt. Maar nu moet het van het tekst veld komen.
Ik heb op google gezocht naar een manier om te de tekst uit het veld inputText te halen.
wat ik heb geprobeerd:
internURL = form.inputText.value; > doet niks
internURL = document.getElementById('inputText'); > doet niks
internURL = document.linkForm.inputText.value; > doet niks
Ik wil alleen dit veld werkend krijgen, als dat werkt kan ik verder kijken.
Het wil allemaal niet werken, ik kan nergens andere manieren vinden om dit anders te doen. Wat doe ik verkeerd ?
[ Voor 3% gewijzigd door Yoram op 05-02-2010 20:13 . Reden: id erbij gezet ]
Hallo!