Intro aan (youtube) video toevoegen zonder rerenderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffster
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Hoi,

Ik heb wat video's voor mijn site, die ik graag op youtube wil uploaden. Om er voor te zorgen dat deze niet door eenieder wordt geript, wil ik aan elke video een intro toevoegen. Deze intro is niets meer dan een simpele afbeelding, die ik 3 seconde wil laten zien, voordat de video begint. Het probleem is alleen dat ik het niet voor elkaar krijg om dit te bewerkstelligen, zonder de complete video te rerenderen. Hierdoor verliest de video kwaliteit en vandaar dat ik me afvroeg of het mogelijk is dit te doen, zonder het rerendering proces.

Alvast bedankt!

Groeten,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
eerst als .avi renderen en dan openen in Windows movie maker en er een plaatje voorhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-08 12:17
Windows Movie Maker raad ik dan toch af, heeft vaak nogal wat issues met publiceren. Zo blijft ie bij mij elke keer op een bepaalt percentage hangen.
Ik geloof dat Nero ook nog zulk programma heeft, ik meen dat het Nero Vision heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tomino schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:03:
eerst als .avi renderen en dan openen in Windows movie maker en er een plaatje voorhangen?
Avi is een container formaat en zegt dat geen fluit over wel/niet meer/minder verlies na recoden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Avidemux en MP4Box (beide gratis) zouden dit moeten kunnen, als beide bestanden dezelfde eigenschappen (resolutie, codec, ...) hebben. Maak dus eerst een drie seconden durend filmpje van je intro en voeg ze dan samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffster
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Dit is een merge van een nieuw topic naar bestaand topic

Mijn doel is om een intro filmpje toe te voegen aan een ander video bestand. Nu heb ik me hier wat in verdiept en is me duidelijk hoe dit theoretisch moet, maar in de praktijk wil het nog niet zo vlotten. Ik gebruik boilsoft video joiner en wanneer ik de bestanden samen wil voegen krijg ik de mededeling dat de video's verschillende compressie schemes gebruiken. Vervolgens heb ik in VirtualDubMod de eigenschappen van beide videos bekeken en viel me het volgende verschil op.

Mijn intro filmpje heeft als FourCC code "FourCC: [H264] Intel ITU H.264" terwijl het andere video bestand "FourCC: [avc1] AVC" als code heeft.

Ik ga er vanuit dat hier het probleem ligt, maar ik heb geen idee hoe ik er voor kan zorgen dat mijn intro filmpje dezelfde code krijgt.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Groeten
Ron

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 09-02-2010 19:33 ]

Pagina: 1