Nieuw AM3 systeem boot niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 07:24
Hoi,

Twee weken geleden heb ik nieuwe onderdelen gekocht, ik heb ze toen rustig ingebouwd en toen ik probeerde te booten deed hij het gewoon niet. Ik heb toen mijn Mobo, Processor en Geheugen opgestuurd naar Alternate (waar ik het had gekocht), en hun konden mij vertellen dat mijn RAM dat ik had gekregen defect was. Toen ik gisteren mijn doos kreeg met onderdelen, zaten er tot mijn verbazing twee setjes in, mijn oude (de defecte) en mijn nieuwe.

Vandaag heb ik weer geprobeerd het in te bouwen, alles rustig gedaan en WEER boot mijn PC niet. Alternate heeft vastgesteld dat alleen mijn geheugen kapot was, dus aan mijn moederbord en processor was niets mis.

Wat kan het in jullie ogen zijn? Is het misschien zo dat mijn moederbord een BIOS-Update nodig heeft om mijn processor te herkennen? Of is een van de 2 andere onderdelen (Mobo/Processor) kapot?

Ik heb het volgende aangeschaft:

- Gigabyte MA770T-UD3P
- AMD Phenom X4 955 Black Edition
- OCZ 4 GB DDR3-1333 Kit (Light-Retail, OCZ3P1333LV4GK, Platinum Low Voltage)
- Scythe Mugen 2

In mijn ogen zijn OF allebei niet kapot, of wel. Als ze niet kapot zijn heb ik nu dus gewoon 8GB Ram van 100 euro per set, maar wat is er dan kapot?

Het is zo, dat wanneer ik mijn PC aanzet, alle fans gaan draaien maar ik geen beeld krijg. Ik hoor ook geen raar geluid ofzo, alleen een heel zacht geluid van de draaiende fans.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MVG,
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat voor Voeding gebruik je? Heb je ook de stekkers nagelopen of ze allemaal goed aangesloten zijn. Ook op je videokaart?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Ja stekkers zijn aangesloten op mijn videokaart, de 2x 6 Pins connectors.
Ik gebruik een 600W OCZ Voeding die, ook nadat ik mijn oude systeem weer inbouwde omdat ik nieuwe spul had terug gestuurd, gewoon nog werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Uitbouwen en een proefopstelling proberen: Mobo, CPU , MEM en VIDEOkaart.. kijk dan nog eens.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
heb ik de vorige keer al gedaan, ik heb hem daarbij al 3 keer uit elkaar en in elkaar gezet, doet het steeds maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

vroeger (opa praat) moest je nog wel eens een dipswitchje verwijderen (bv de bios reset). kan daar nog sprake van zijn?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

jimr92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:40:
Het is zo, dat wanneer ik mijn PC aanzet, alle fans gaan draaien maar ik geen beeld krijg. Ik hoor ook geen raar geluid ofzo, alleen een heel zacht geluid van de draaiende fans.
Mogelijkheden:
- voeding stuk (zodoende dat hij te weinig vermogen geeft om het moederbord op te kunnen starten
- moederbord stuk; het ding start niet op.. je hoort altijd een boot piepje te horen.. Bij kapotte onderdelen (vid-kaart, geheugen,cpu) moet het ding ook gaan piepen
- verkeerd ingebouwd (afstandbusjes vergeten of juist teveel) stekkers die ontbreken.
page404 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:08:
vroeger (opa praat) moest je nog wel eens een dipswitchje verwijderen (bv de bios reset). kan daar nog sprake van zijn?
dipswitches zitten al jaren niet meer op mobo's. Hooguit jumpers (denk dat je die bedoeld).
en die horen standaard goed te staan. Maar inderdaad als de bios reset jumper verkeerd staat doet je mobo weinig.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 05-02-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Geeft die op het moederbord een lampje aan als je de stekker in het stopcontact steekt, want ik denk eerder aan de voeding dan aan het geheugen namelijk. Hebben ze hem bij Alternate wel aangekregen verder?

Je kan anders ook een andere voeding proberen en kijken of dat het probleem oplost.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

jimr92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:03:
heb ik de vorige keer al gedaan, ik heb hem daarbij al 3 keer uit elkaar en in elkaar gezet, doet het steeds maar niet.
Probeer eens een totaal ander merk geheugen...als je mobo en cpu door de test zijn gekomen (Volgens Altenate). Memory of GPU meer smaken heb je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
de voeding is iig niet kapot, want mijn oude systeem draaide er ook op toen ik de onderdelen had teruggestuurd, het kan dat ik even het bios moet resetten, moet dit perse met een jumper of kan dit ook met de lithiumbatterij ? alternate heeft in de test verklaard dat de CPU en mobo het gewoon doen, dus daar kan in mijn opzicht het probleem niet liggen als hij nu precies het zelfde doet..

mvg,
JIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

jimr92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:17:
de voeding is iig niet kapot, want mijn oude systeem draaide er ook op toen ik de onderdelen had teruggestuurd, het kan dat ik even het bios moet resetten, moet dit perse met een jumper of kan dit ook met de lithiumbatterij ? alternate heeft in de test verklaard dat de CPU en mobo het gewoon doen, dus daar kan in mijn opzicht het probleem niet liggen als hij nu precies het zelfde doet..

mvg,
JIM
Voeding is niet sterk genoeg..."oude" systeem voedingen ook al zijn ze in orde willen niet op nieuw systeem.
Ervaring genoeg met dit euvel!!..Dus hop een nieuwe halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:12:

[...]
dipswitches zitten al jaren niet meer op mobo's. Hooguit jumpers (denk dat je die bedoeld).
en die horen standaard goed te staan. Maar inderdaad als de bios reset jumper verkeerd staat doet je mobo weinig.
ohja, jumpers bedoelde ik 8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:12:
[...]
- voeding stuk (zodoende dat hij te weinig vermogen geeft om het moederbord op te kunnen starten
Dat lijkt mij sterk als hij alleen mobo,cpu,ram en videokaart aansluit, moet een 600 W voeding wel kunnen trekken.
panasonies schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:12:
Geeft die op het moederbord een lampje aan als je de stekker in het stopcontact steekt, want ik denk eerder aan de voeding dan aan het geheugen namelijk.
Is dat zo? Geef eens antwoord op de gestelde vragen.
Heb je een speaker aangesloten op het moederbord?
Welke videokaart gebruik je? Andere videokaart geprobeerd?
jimr92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:17:
de voeding is iig niet kapot, want mijn oude systeem draaide er ook op toen ik de onderdelen had teruggestuurd
En wat zijn de specs van dat oude systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Volgens mijn is deze geheugenkit speciaal voor Intel CPU's gemaakt (Deze kit is speciaal ontworpen voor Intel Core i5 en Core i7 "Lynnfield"-processoren (P55 chipset) en moet je de duurdere (non-Light) kit hebben. Zo staat het in de specs bij Alternate. Echter lijkt me dit niet de oorzaak, maar ik kan het maar gezegd hebben.

Zie: http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

En: http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333

Ik heb zelf 2x de laatste kit in gebruik op een 790X mobo met een Phenom 2 X2 en dat werkt prima.

Gebruik je een losse videokaart? Wellicht is deze defect?

[ Voor 55% gewijzigd door Stinger666 op 06-02-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Hoi, ik gebruik een Gainward HD4870 512MB Golden Sample. Nee deze is niet kapot. De specs van mijn oude set waren; ASUS p5k, Intel C2D e6750@3.0GHZ, 2GB PC6400 800MHZ.

Hij geeft geen piepjes op de speaker dus er is iets goed fout, hij boot niet eens, alleen de fans draaien wat, meer doet hij niet. Ik heb geen jumpers op mijn moederbord zitten, wellicht kan ik een keer proberen te booten met een jumper, zal het deze middag eens proberen. Ik ga vanmiddag ook een keer proberen met geheugen van een maat van me, als het dan wel werkt weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Ik heb geprobeerd alle setjes ram om de beurt in een ander slot, alleen maar ook met mekaar, te stoppen maar het wilde nog steeds niet booten. Kan ik hieruit wat concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
De mensen van onze lokale computerwinkel p2 zeiden dat ik de CPU koeler eens er af moest halen, en dan nog een keer laten opstarten, als de CPU dan warm werd was het "zeker" niet de CPU. Ik heb dit dus gedaan, ik heb het gevoel dat hij IETS warmer is geworden, maar dat is puur gevoelstemperatuur..

Ik baal echt als een stekker, ik zit nu al 3 weken te wachten op een systeem waar ik 350 euro voor heb betaald en wat dus niet werkt.

Ik heb alles van bovenstaand geprobeerd, iemand een idee wat er mis kan zijn?
Modbreak:Graag de edit-functie gebruiken ipv meermaals achter elkaar te posten

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 09-02-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat mijzelf opviel bij dit moederboard is dat er een 8+2 aansluiting op zit voor de stroomtoevoer van de CPU, en dan is mijn vraag of je deze dus ook als zodanig hebt aangesloten. Wanneer dit niet het geval is en je er maar 2 blokjes van 4 op aangesloten hebt dan kan dit wel de verklaring zijn, en je CPU niet voldoende stroom heeft.

Vooral al omdat je zonder CPU koeler geen warmteontwikkeling van je CPU voelde met daarbij nog een opmerking dat ik dat altijd zou afraden om een CPU zonder koeler te gebruiken. Sowieso vind ik dat erg dom dat de pc-zaak je dit aangeraden heeft want ook om te testen heeft dat geen zin, want zo'n cpu schakelt direct uit wanneer ie zonder koeler word gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Roel1966 op 06-02-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Ja, ik heb er 2x een 4 pins connector in gedaan, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Nou je schrijft zelf al een 2 x 4 pins maar er zitten er 10 op, dus 2 x 4 pins en dan nog 2 pinnen erbij. Ik zou dan eens proberen met een 6 pins van je videokaart en dan nog een 4 pins erbij en kijken wat ie dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Roel1966 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:02:
Nou je schrijft zelf al een 2 x 4 pins maar er zitten er 10 op, dus 2 x 4 pins en dan nog 2 pinnen erbij. Ik zou dan eens proberen met een 6 pins van je videokaart en dan nog een 4 pins erbij en kijken wat ie dan doet.
Het lijkt me dat die stekkers daar natuurlijk niet voor bedoelt zijn hè? Daarmee maak je je moederbord gewoon kapot. Die stekkers zijn voor als je over gaat klokken, zodat de CPU genoeg stroom krijgt. Het systeem zou zelfs met een 4 pins stekker op moeten starten.

[ Voor 14% gewijzigd door MPeek op 07-02-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Roel1966 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:02:
Euhm, of dat verstandig is weet ik niet, maar ik zou er iig NOOIT een PCI express kabel instoppen, de 6pins kabel dus!

In principe moet het bord ook gewoon booten als je er maar 1 p4 stekker (4 pins) in stopt. Deze past ook maar op een manier erop. (alleen de bovenste vier of de onderste vier)

*** Nou, dus wat diegene boven mij ook zegt 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Pittie op 07-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Coolermaster silent pro b.v., voeding kopen met 10pins stekker en alle andere connectors die erbij zitten...Maar val geloof ik in herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
silitek schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:39:
Coolermaster silent pro b.v., voeding kopen met 10pins stekker en alle andere connectors die erbij zitten...Maar val geloof ik in herhaling.
Wat moet de topicstarter in godsnaam met een 10pins stekker dan? 8)7
Het moederbord dat hij heeft gewoon een 8pins aansluiting voor de stroom voor de cpu... Die tevens gewoon werkt met een 4 pins stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Pittie schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:42:
[...]

Wat moet de topicstarter in godsnaam met een 10pins stekker dan? 8)7
Het moederbord dat hij heeft gewoon een 8pins aansluiting voor de stroom voor de cpu... Die tevens gewoon werkt met een 4 pins stekker.
Klopt!..moeite met tellen :+ . Waren het niet dat de TS alles probeerd behalve GPU :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Kijk maar eens bij de specs van het moederboard, daar staat wel degelijk 8+2 en ook op de foto van het mainboard zie je het duidelijk, dus wie kan hier niet tellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Roel1966 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:11:
Kijk maar eens bij de specs van het moederboard, daar staat wel degelijk 8+2 en ook op de foto van het mainboard zie je het duidelijk, dus wie kan hier niet tellen ?
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/mb_productimage_ga-ma770t-ud3p_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:11:
Waar dan ????????
http://www.gigabyte.com.t...roductName=GA-MA770T-UD3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Heb je geprobeerd om zonder de power / reset kabeltjes op het board aan te sluiten?
Het klinkt namelijk net alsof de reset button blijft hangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
good4u schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:44:
Heb je geprobeerd om zonder de power / reset kabeltjes op het board aan te sluiten?
Het klinkt namelijk net alsof de reset button blijft hangen.....
nee want mijn ander systeem dat ik er nu in heb loopt wel gewoon
Asus p5k
e6750
2gb ocz

BTW, alternate zegt dat ze het wel werkende hebben gekregen.. enig idee waar het dan aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimr92 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:54:
[...]

Asus p5k
e6750
2gb ocz

BTW, alternate zegt dat ze het wel werkende hebben gekregen.. enig idee waar het dan aan kan liggen?
Lijkt mij een goed idee om dat eens even aan alternate te vragen. ;) Even tussendoor, ik las nog niet zo lang geleden iets over 2 x 4 pins power connectors die het op een 8 pins mobo aansluiting niet lekker deden. Weet het niet precies meer maar sommige mobo's schijnen echt die 8 pins connector te willen.... Kan ook iets met het aantal spannings rails te maken hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
[...]

Asus p5k
e6750
2gb ocz

Troubleshooten = alles uitsluiten......
Het zou ook kunnen dat reset functie op het board niet OK is..
Heb zelf bij een MSI board soortgelijk probleem gehad, al was het daar de reset button op het board die bleef hangen!

Kreeg je van Alternate de CPU gemonteerd op het board retour of weer gedemonteerd??
Nog iets wat je kunt proberen is de boxed cooler monteren, de Mugen 2 zit met een bolt trough montage, misschien maken de boutjes contact met het board.
Ook dat heb ik ooit gehad met een beta cooler met bolt trough montage.
OK je het weer wat te testen....succes ;)

[ Voor 0% gewijzigd door good4u op 08-02-2010 19:14 . Reden: woordje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ik heb nog steeds niets gehoord over je systeem buiten je kast in elkaar te zetten.
Als de onderdelen echt allemaal werken (volgens alternate en jou) dan kan alleen verkeerd monteren nog de oorzaak zijn.

Dus buiten je kast in elkaar zetten en dan testen. Werkt het dan wel?
Kijk dan eens naar de afstandbusjes.. Ben je ze vergeten? of heb je er teveel in gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

job schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog steeds niets gehoord over je systeem buiten je kast in elkaar te zetten.
Als de onderdelen echt allemaal werken (volgens alternate en jou) dan kan alleen verkeerd monteren nog de oorzaak zijn.

Dus buiten je kast in elkaar zetten en dan testen. Werkt het dan wel?
Kijk dan eens naar de afstandbusjes.. Ben je ze vergeten? of heb je er teveel in gedraaid?
En nog steeds geen andere voeding, terwijl dat vermoedelijk wel eens het probleem kan zijn :z . TS slaat menig tips in de wind. Lijkt me verstandig dat de TS contact opneemt met Alternate over de stand van zaken.
Hoe de Hardware getest is o.a....

Upgrade setjes worden nog steeds aangeschaft terwijl de basis word vergeten een goede voeding..
Nogmaals dat de "oude" voeding werkt in het oude systeem is geen garantie voor de toekomst... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, het heeft allemaal weinig zin inderdaad als je weinig tot niets doet met de suggesties van anderen. Sowieso, neem hier eens een kijkje (en doe er ook wat mee): Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als je weer komt vragen wat je allemaal nog meer kunt doen voordat je de tips die al genoemd zijn gevolgd hebt, gaat dit topic dicht.

Trouwens, titelfix:
"Defect" -> "Nieuw AM3 systeem boot niet"
Volgende keer graag zelf een titel verzinnen die de lading een beetje dekt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Hoe zit het met de afstandsbusjes zoals Job al zei?

[ Voor 20% gewijzigd door michaelmou op 09-02-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

michaelmou schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:35:
Hoe zit het met de afstandsbusjes zoals Job al zei?
Precies, de afstandsbusjes. Dat was bij mij het probleem. De pc deed helemaal niets, tot ik alles buiten de kast nogmaals werkend probeerde te krijgen en toen deed ie het meteen.

Bleek dat ik twee afstandsbusjes te veel had in mijn kast die op plaatsen waar dat dus niet hoorde, tegen het mobo drukten. Gelukkig geen kortsluiting en doet ie het nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

servies

Veni Vidi Servici

Stinger666 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:14:
Volgens mijn is deze geheugenkit speciaal voor Intel CPU's gemaakt (Deze kit is speciaal ontworpen voor Intel Core i5 en Core i7 "Lynnfield"-processoren (P55 chipset) en moet je de duurdere (non-Light) kit hebben. Zo staat het in de specs bij Alternate. Echter lijkt me dit niet de oorzaak, maar ik kan het maar gezegd hebben.
Mwoah, ik gebruik hetzelfde geheugen in combinatie met een Asus M4A78T-E en ook een Phenom II X4 955 en er is geen enkel probleem. Het lijkt me ook sterk dat ze het geheugen 'speciaal' voor Intel CPU's maken, het is natuurlijk een leuk verkoopargument en de volgende batch is speciaal voor AMD CPU's...
Het is al net zo'n verkoopargument dat ze alle geheugensetjes 'handmatig' testen op fouten. Mijn eerste setje van hetzelfde geheugen was ook rot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
servies schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:12:
[...]

Mwoah, ik gebruik hetzelfde geheugen in combinatie met een Asus M4A78T-E en ook een Phenom II X4 955 en er is geen enkel probleem. Het lijkt me ook sterk dat ze het geheugen 'speciaal' voor Intel CPU's maken, het is natuurlijk een leuk verkoopargument en de volgende batch is speciaal voor AMD CPU's...
Het is al net zo'n verkoopargument dat ze alle geheugensetjes 'handmatig' testen op fouten. Mijn eerste setje van hetzelfde geheugen was ook rot...
Enige reden waarom dat speciaal voor de laatste vloot processors van Intel is het voltage waar ze op werken: dat moet voor de geheugen controller van die processors 1.65 volt zijn. Voor de rest is er niks bijzonders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

servies

Veni Vidi Servici

MPeek schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Enige reden waarom dat speciaal voor de laatste vloot processors van Intel is het voltage waar ze op werken: dat moet voor de geheugen controller van die processors 1.65 volt zijn. Voor de rest is er niks bijzonders aan.
Er is ook nog een AMD variant van dit geheugen en raadt eens op wat voor voltage dat draait...
Juist: 1.65 volt...
Pagina: 1