Philips 32PFL7404: delen van het beeld bijven hangen

Pagina: 1
Acties:

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb deze week een Philips 32PFL7404H12 aangeschaft. Hij bevalt uitstekend, maar ik heb nog een klein probleempje waar ik niet de oplossing van weet.

Het is moeilijk te omschrijven dus ik hoop dat het volgende duidelijk is. Als ik gewoon TV kijk (via de kabel, analoog) of series op mijn externe harde schijf blijven bepaalde delen van het beeld hangen. Gisteren bijvoorbeeld zat er iemand te knikken en bleef zijn oor op dezelfde plek terwijl de rest van zijn hoofd op en neer ging. Ook bij haren is het nogal eens.

Niet echt storend, maar je gaat er wel op letten. Daarom hoop ik via deze manier tot een oplossing te komen. Ik heb in de Beeld-opties (inclusief handleiding) gekeken maar niet gezien waar het misschien aan kon liggen.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Bij gebrek aan reacties wil ik dit topic nog even uppen.

Het viel me deze week weer op, bij het schaatsen ditmaal. Dat was het bewijs dat het niet aan de externe harde schijf ligt maar aan een instelling op de TV.

Mvg Stijn

Verwijderd

Heb je natural motion aan staan? Ik heb zelf een 9604 en heb wel eens zoiets waargenomen toen het aan stond. Bij mij had het effect op de ogen. De pupil leek stil te staan terwijl het oog zelf wat bewoog wanneer het hoofd iets bewoog. De oplossing: uitzetten en nergens last meer van.

Natural motion maakt het beeld imo vrijwel altijd mooier, maar door dit soort foutjes heb ik het altijd uit staan. Best zonde, want vooral bewegingen zien er veel mooier uit wanneer het aan staat.

Probeer het eens met een filmpje van je HDD waarvan je weet dat het in een bepaalde scene voorkomt.

• Stijnhoofd
Dat kan ik alleen bij de TV uitzetten, en daar lijkt het wat te helpen. Maar bij het externe harde schijf-kanaal is de Natural Motion optie grijs en niet-veranderbaar.

Mvg Stijn

Verwijderd

Dan staat het waarschijnlijk al uit, en dus is het heel vreemd dat je er dan nog steeds last van hebt. Ik heb geen idee wat je er verder nog aan zou kunnen doen.

• Stijnhoofd
Nou, ik denk dat ik een instelling aan heb staan die Natural Motion onmogelijk maakt ofzo. Maar wat die is weet ik niet.

Mvg Stijn

Pagina: 1