Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn pc. De laatste halfjaar ofzo herkent mijn pc bepaalde usb apparaten niet.

Aan de achterkant heb ik 2 usb poorten. Als ik daar een usb stick of externe hdd aansluit wordt hij niet herkent door XP. (In apparaatbeheer zie ik onbekend apparaat). Ik kan ook geen usb hub gebruiken.

Als ik usb 2.0 enhanced controller uitschakel in apparaat beheer dan werkt alles goed maar in usb 1.1. ik heb van alles geprobeerd, Net zelfs SP3 opnieuw geinstalleerd naar aanleiding van een vriend omdat daar usb 2.0 drivers inzitten, Maar mocht niks baten, Probleem blijft hetzelfde.

Ik denk eraan om mijn 2HDD'S (160gb en 80gb) te backuppen naar mijn nieuwe externe hdd en dan xp opnieuw erop te installeren maar dat gaat wel lang duren denk ik :P 240gb via usb1.1 overbrengen :(

Als iemand nog wat tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk moederbord? Je geeft geen informatie over je PC. Om uit te sluiten of het een hardware of software probleem is, zou je eens op kunnen starten van een Knoppix of BartPE live CD, en kijken of de poorten dan wel goed werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:39
Sorry ben ik vergeten erbij te melden. De moederbord zat al in deze pc (Acer aspire RC810). volgens cpuz zit er een Acer E31M, chipset SiS 775/775FX, SB SiS 964, 2048MB DDR1 200mhz, AMD athlon 64 3000+
2GHZ, nvidia Geforce 6200 256mb ddr1 agp 8x. OS is XP PRO SP3

Edit :). Ik heb vanmorgen eens geprobeerd om mijn pc van het stroomnetwerk af te halen, Had ik paar keer gelezen ergens. Toen ik naar zwembad ging even stekker eruit gehaald. ik kom terug start windows op en in apparaat beheer zie ik netjes mijn 1.5TB externe hdd :9

[ Voor 33% gewijzigd door tolunaygul12 op 06-02-2010 23:07 . Reden: opgelost ]