[win2008] hyper-v, backup image file, internet ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We zijn denken om hyper-v te gaan gebruiken en ook te back-uppen.

In dit artikel staat uitgelegd hoe je hyper-v kunt back-uppen met de standaard backup tool
http://www.virtualization...erver-backup-hyper-v.html

Maar er staat dat de hele c back-uppen moet worden.

Wat we willen is:
Backup komt op de D te staan en vervolgens moet deze uploaden naar een server via het internet.
Alleen de image hoeft gebackup te worden(als het goed is, is dat een file vhd?)

gr.

Verwijderd

Topicstarter
up

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, en wat heb je zelf onderzocht en getest?
Ik weet dat het mogelijk is, dat je de vhd copied en dan upload naar een andere server.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Wat wil je nou precies in je backup hebben?
- De host
- een virtuele server
- alle viruele servers
- alles

Wat is er niet duidelijk aan het artikel?

En een backup via internet is leuk maar als je 100 GB elke nacht moet versturen dan hoop ik dat de verbindingen goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Een virtuele server en of eventueel alle vrituele server.

Ik zie het niet goed en vooral de restore snap ik niet goed...

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat valt er niet te snappen?

Je kopieert de VHD's, (pas echter wel op met snapshots). Als er iets fout is haal je de VHD terug en laat je hem daarvan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Ik raad je sterk aan om met Hyper-V R2 aan de slag te gaan ipv Hyper-V. Ook is backup het beste met backupexec of SCDPM. Op deze manier kun je zowel gehele vm's restoren als op file basis restoren. Volgens mij kan backupexec 2010 zelfs de VM's incremental backuppen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmaarseveen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06-2021
Vraag:

Stel, mijn 2008 server crashed, en ik wil mijn domain controller weer in zijn oude staat terug zetten. Ik heb het gehele internet afgestruind, maar geen bruikbare informatie gevonden..

securedc.inf zorgt ervoor dat de veiligheid wordt verhoogd van de domain controller, terwijl deze tegelijkertijd de handhaving van compatibiliteit met de meeste functies en toepassingen.

hisecdc.inf terwijl dit sjabloon alle beveilingsinstellingen bevat..

Door welke specifieke bestanden te backuppen, zorgen ervoor dat mijn domain controller weer in oude staat functioneert?

iemand die me kan helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door kmaarseveen op 17-09-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vast wel, maar niet door andermans topics te kapen :)

Daarnaast bespeur ik enige verwarring over waar die security templates voor dienen, en daar kan ik eigenlijk maar één ding over opmerken: als je echt denkt dat je daarmee je backup hebt, dan mag je echt nog wel eens even goed in de documentatie over Windows Server 2008 duiken.

Ga eens rondneuzen op Technet, om mee te beginnen. Daar staan backup/restore strategieén voor Domain Controllers prima uitgelegd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.