Aankoop PC, LCD TV en Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc en tv aan te schaffen. Ik heb wat rondgekeken maar kan zelf geen goede keuze meer maken omdat ik er simpelweg tekort verstand van heb en ik omkom in alle afkortingen. Ik zat zelf te denken aan een volgend schema:

Computer met scherm - Home cinema set - LCD TV

Hier wil ik het volgende mee doen:
- PC op zowel computerscherm als LCD TV
- Muziek van PC naar Home cinema set
- Films van PC naar LCD TV
- Geluid van TV ook op HC set

Ik wil de pc en de tv in Full HD kwaliteit.

Mijn budget is ongeveer als volgt:
PC - E1500,-
HC - E400,- (wellicht 2e hands?)
TV - E700,-

Wat betreft de pc:
- Zo krachtig mogelijk met de nadruk op Audio en Video. Ik ga 'm ook gebruiken voor games.
- 19 tot 22 inch scherm, hoeft niet duur ivm weinig gebruik
- Draadloos toetsenbord + muis met een bereik van minimaal 4 meter
- Blue Ray
- Opslagruimte van min. 1 TB
- Voldoende in en uitgangen om te koppelen met TV en HCset. Veel USB ook altijd handig.
- Windows 7 Pro of Ultimate
- Toekomst proof :-)
- Dingen die ik over het hoofd zie?

Wat betreft de HC set:
- Dit gaat mij voornamelijk om het geluid. Tuner is gewenst, maar dvds en films wil ik vanaf mijn pc draaien
- voldoende aansluitingen icm TV en PC

Wat betreft de TV:
- een van de volgende merken: Panasonic, Philips, Samsung, Sony
- Voldoende aansluitingen icm PC en HC

Ik weet dat het een groot vraagstuk is, maar hoop op jullie hulp!
Wie durft er een aantal systemen neer te zetten?

Alvast bedankt,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Ik zou eerlijk gezegd het budget van de PC iets omlaag brengen en dat verschuiven naar het budget voor je Home Cinema set. 400E vind ik persoonlijk niet heel veel voor een fatsoenlijk HC set (incl. boxen of dat niet ?) Als het zonder boxen is dan is 400E een redelijk budget :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Welkom op GoT :w
Het lijkt me verstandig om zelf een aantal systemen voor het geld dat je in gedachten hebt neer te zetten. Het is niet de bedoeling dat je, zonder zelf je ideeΓ«n te delen, de vraag stelt wat er te krijgen is voor jouw budget.
Bij twijfel tussen systemen kunnen mensen helpen, bij het maken van een keuze (die vaak persoonlijk is en vaak afhangt van meer dan alleen de prijs) wordt het erg lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, daarom hou ik 2e hands als optie. Maar het pc systeem hecht ik meer waarde aan.

Ik weet niet of het toegestaan is hier te linken? Maar deze HC set lijkt mij een aardig voorbeeld voor 400 euro.
http://www.kieskeurig.nl/...anasonic/sc-pt870/328206/

Maar de vraag voor mij is of de aansluitingen voldoende zijn.

@ JdM: dank voor de gastvrijheid :)
Ik zal proberen zelf eens een lijstje te maken, maar ook dit is voor mij erg moeilijk omdat ik weet dat de verschillende componenten (voor het beste systeem) goed op elkaar moeten aansluiten, maar ik niet weet welke dat zijn.. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkΓ© ik heb geprobeerd om een pc systeem samen te stellen. Er zal wel van alles aan mankeren maar het is een begin :*)

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/1204/nieuwsysteem.th.jpg

De Hitachi HD moet er af en er moet nog een draadloos toetsenbord met touchpad bij maar die kon ik niet selecteren.

Schieten maar! :D:D:D

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan πŸ‘½πŸ¦‘πŸ¦‹πŸ“

Waarom een blu-ray en een DVD drive? O, en ik denk dat het verstandiger is om voor een 64bits versie van Windows te gaan. ;)

πŸ¦… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ πŸ“ˆ ARKK, πŸ“ˆ UPRO, πŸ“ˆ TECL, πŸ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
extra laatje voor een paar euro... nooit verkeerd :)

Ik hoor verschillende verhalen over 64 bit dus ik ben daar een beetje terughoudend mee. Iemand ervaringen of motivaties om het wel of niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om dit systeem icm deze tv te kopen:
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le37b650/327500/

de HCSet weet ik nog niet, in principe wil ik gewoon dvds en films vanaf mijn pc draaien dus het gaat me alleen om het geluid. Ik ben me nog aan het verdiepen in alle aansluitingen die nodig zijn icm een pc en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

Ehm, ik ga een van de eerdere posten weer herhalen, je bent beter af met 64-Bit windows, omdat 32-bit windows alleen maar 3 - 3,5gb van jouw werkgeheugen kan gebruiken terwijl 64 bit tot 128 gb (?) werkgeheugen kan gebruiken. Verder waarom eigenlijk een blu-ray speler? Eerlijk gezegd zou ik met zo'n budget een beetje bezuinigen op een paar onderdelen, en een SSD van 80 gig erbij zetten, en dan een normale HD van 1-2TB.
(Als je niet weet wat een SSD is, dat is een solid state drive die ontzettend snel is t.o.v. een normale HDD, voor meer informatie www.wikipedia.com)
Verder zou ik de TV kunnen aanraden, ik heb zelf de 32B530 en ben er ontzettend tevreden mee.

Verder, de meest simpele connectie pc--> tv is HDMI (omdat dat audio & beeld is)

[ Voor 12% gewijzigd door Morenoo91 op 06-02-2010 15:56 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Ik zal een 64 bit systeem samenstellen. SSD had ik nog niet aan gedacht. Ik heb er zojuist naar gekeken en dat is wel prijzig spul. Maar waarom raad jij zo'n grote aan? Als ik 40 of 60 gig heb is dat toch al zat om alle software op te zetten? Dat zou wel aanzienlijk in prijs schelen namelijk.

Ik begon zelf ook al te twijfelen aan de blue ray speler, omdat in bijna alle HCsets al een ingebouwd is en dit is ook iets praktischer om te bedienen lijkt mij. Die zal ik dus uit de pc halen.

Wat betreft HDMI, klopt het dat dat niet het (kwalitatief) beste resultaat geeft? Meen dat ik daar wat over gelezen heb.

Verder ben ik van plan het scherm om te ruilen met een touchscreen. Zodat ik de mogelijkheid heb de pc te bedienen zonder toetsenbord. (Ik wil er wel een toetsenbord bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik denk dat je beter naar de winkel kan gaan voor zulke algemene informatie. Zoek voor een game pc een Best Buy Guide op. De rest kun je wel met google vinden.

Link: http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morenoo91 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:54:
Ehm, ik ga een van de eerdere posten weer herhalen, je bent beter af met 64-Bit windows, omdat 32-bit windows alleen maar 3 - 3,5gb van jouw werkgeheugen kan gebruiken terwijl 64 bit tot 128 gb (?) werkgeheugen kan gebruiken.
16 exabytes, 17,200,000,000 GB, ofwel: meer bits dan er moleculen in het heelal zijn
de gemiddelde processor heeft echter maar 42 adreslijnen, maar dat is nog steeds 8096 GB, ruim voldoende dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Nikeo: Ik heb gekeken bij de BBG maar dan kom je op een heel ander systeem uit dan dat ik nu heb samengesteld. De reden dat ik niet naar de winkel ga is dat ik 'm waarschijnlijk online wil kopen en ik denk dat ik hier veel betere kritiek kan krijgen dan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar even concreet:

* Is een SSD van 40 GB aan te raden zodat ik daar alle software op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Heel concreet: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u :-) Ik zal hier binnenkort het systeem weer een keer posten.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde even... maar hier dan het systeem:

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8484/systeem3.th.jpg

Ik ga er vanuit dat het qua in- en uitgangen geen probleem wordt met een HCset en TV? Met name Audio moet super worden...
Pagina: 1