Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het is gebeurd! limietloos internet in België

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, het was er al langer bij kleine ISP's, maar vanaf maart volgt EINDELIJK Belgacom ook!
---

Vanaf 1 maart vernieuwt Belgacom het internetaanbod volledig. Zowel kwa snelheid, datavolume, extra en inbegrepen opties. Sommige prijzen gaan omhoog, anderen weer omlaag.

Internet Budget wordt Internet Start. De downloadsnelheid verdubbelt, van 1 megabit naar 2; uploadsnelheid gaat van 128 kbps naar 256. Er is een downloadvolume inbegrepen van twee gigabyte. De prijs bedraagt nu 18,90 euro per maand. Extra datavolume kost hier 1 euro per 1GB.

Internet Light wordt Internet Comfort. De surfsnelheid hier wordt verhoogd tot de surfsnelheid van het vroegere Go-abonnement, nl. 12 Mbps download en 1 Mbps upload. Inbegrepen is een verdubbeld datavolume van 8 GB. Extra datavolume heeft dezelfde prijs.

De grootste veranderingen zijn te vinden bij de duurste pakketten, voorheen Go en Plus. Nu heten deze Favorite en Intense. Bij Favorite is er een kleine prijsverhogingen te bekennen, van 41,75 naar 42,90 euro per maand. Intense kent een prijsverlaging, van 57,05 naar 56 euro per maand.

De downloadsnelheden van Favorite en Intense bedragen nu 20 Mbps. De uploadsnelheden verschillen nog, 1,5 Mbps resp. 2 Mbps. Bij Favortie mag je voortaan 75 GB downloaden (drie keer meer dan bij Go) en bij Intense staat er geen limiet meer op de dataoverdracht (onder fair use policy).

Inbegrepen bij alle internetpakketten is een webruimte van 1 gigabyte alsook gratis mobiel internet tijdens het weekend.

bron: http://userbase.be/nieuws...l-en-onbeperkt-downloaden

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

beany

Meeheheheheh

Toch blijven ze achterlopen. Praktisch alle internet abbo's in NL zijn limietloos(FUP).

Maar goed, er is dus beweging. Telenet(of hoe heet het) zal dus wel mee moeten gaan lijkt me ??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Wel duur zeg, 56 euro voor 20Mbps down, 2Mbps up. Maar goed, er is in ieder geval vooruitgang

Roomba E5 te koop

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:49

LegacyCode

De crack van de division

Zover ik begrepen had gaat Telenet nu maandag een aankondiging doen oa ivm nieuwe Fibernet abbo, maar vermoedelijk ook wijzigingen van de andere formules.
Dus mss wou Belgacom gewoon even Telenet de loef aansteken.

legacycode.net

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gratis mobiel internet in het weekend is wel een leuke extra. Wel duur inderdaad, maar lijkt me dat 75 Gb voor de meesten ook wel genoeg is. Ik denk niet dat ik dat vaak haal.

Kun je in Belgie ook zien hoe veel je al gedownload hebt bij die ISP's of moet je dat zelf bijhouden? Dat laatste lijkt me ook niet zo tof omdat er steeds meer dataverslindende apparaten in huishoudens opduiken en een gemiddelde router kan het niet bijhouden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 15:59
Dat kun je zien.

Afbeelding ter voorbeeld: http://img240.imageshack.us/img240/4231/telenetul2.jpg

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 07:42
Ik heb een tijdje in Belgie gewoond en uit onwetendheid met datalimieten het eerste jaar opgescheept gezeten met een Telenet Abbo. Daarna snel overgestapt op Dommel. Keus is er al lang maar als je niet wil moet je ook niet klagen. Ben wel blij om weer in Nederland te wonen. Het blijft om te huilen in Belgie maar er is vooruitgang... nu die prijzen nog omlaag!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hoe kan het dat internet in Belgie zo lang zo duur en beperkt is gebleven? Is dat gebrek aan concurrentie? Kartelvorming? Of zit er een monopolist tussen die te veel geld vraagt voor de lijntjes?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat in NL de prijzen ook wel weer wat omhoog gaan. Je ziet het bij verschillende prijsvechters dat ze nu alleen nog maar omhoog gaan in prijs ipv omlaag terwijl de snelheid alleen nog maar inzakt op ADSL2+ door overspraak en veroudering van lijnen. Het zal er ook mee te maken hebben dat ADSL2+ zo'n beetje end-of-line is, andere vormen van internet zijn meestal duurder.

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:09:
Ik denk dat in NL de prijzen ook wel weer wat omhoog gaan. Je ziet het bij verschillende prijsvechters dat ze nu alleen nog maar omhoog gaan in prijs ipv omlaag terwijl de snelheid alleen nog maar inzakt op ADSL2+ door overspraak en veroudering van lijnen. Het zal er ook mee te maken hebben dat ADSL2+ zo'n beetje end-of-line is, andere vormen van internet zijn meestal duurder.
Zou jammer zijn als de prijzen omhoog gaan want bij ADSL krijg je al tijden per euro de minste hoeveelheid mbit/s.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:32:
[...]

Zou jammer zijn als de prijzen omhoog gaan want bij ADSL krijg je al tijden per euro de minste hoeveelheid mbit/s.
De minste? Die zou je toe moeten lichten, bij prijsvechters krijg je 1 mbit per euro als je geluk hebt. Dat je bij 40 of 50 mbit goedkoper uit bent per mbit zou ook niet meer als normaal zijn want je betaald niet alleen voor mbits maar ook lijnhuur, personeelskosten, pand enz. en die kosten hoeven niet per se duurder te worden bij een snellere lijn.

/▌

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 02:38

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

EINDELIJK!

Gedaan met op het einde van de maand elke dag checken hoeveel GB van je limiet je nog over hebt. Nog een maandje reikhalzend uitkijken en dan eindelijk relaxed. De FUP zo volgens de woordvoerder van Belgacom boven de 250GB liggen, niet toevallig natuurlijk wegens de limiet bij Telenet van 250GB.
Ik ben in ieder geval tevreden, beter laat dan nooit.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:35:
[...]

De minste? Die zou je toe moeten lichten, bij prijsvechters krijg je 1 mbit per euro als je geluk hebt. Dat je bij 40 of 50 mbit goedkoper uit bent per mbit zou ook niet meer als normaal zijn want je betaald niet alleen voor mbits maar ook lijnhuur, personeelskosten, pand enz. en die kosten hoeven niet per se duurder te worden bij een snellere lijn.
Ik moet het toelichten terwijl je later in je bericht zegt dat het niet meer dan normaal is? Het enige alternatief op ADSL waar ik woon is UPC en die is gewoon duidelijk goedkoper qua snelheid (60 mbit/s voor 40 euro) dan Telfort (20 mbit/s voor 20 euro, waarvan ik op ~18 intrain en dus maar 15 daadwerkelijk haal), mijn huidige provider. Dat heeft verder uiteraard niets te maken met kwaliteit want ik zie mezelf niet zo snel overstappen naar hun gezien hun geschiedenis.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:48:
[...]

Ik moet het toelichten terwijl je later in je bericht zegt dat het niet meer dan normaal is? Het enige alternatief op ADSL waar ik woon is UPC en die is gewoon duidelijk goedkoper qua snelheid (60 mbit/s voor 40 euro) dan Telfort (20 mbit/s voor 20 euro, waarvan ik op ~18 intrain en dus maar 15 daadwerkelijk haal), mijn huidige provider. Dat heeft verder uiteraard niets te maken met kwaliteit want ik zie mezelf niet zo snel overstappen naar hun gezien hun geschiedenis.
Ik bedoel dan ook meer: "wat kost een 15 mbit verbinding bij UPC?" maar dat kon ik zo niet omschrijven omdat je geen voorbeelden gaf :) Ik denk namelijk dat het meer is dan 20 euro.

/▌

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Het pakket van UPC dat het dichtst in de buurt komt is 25 Mbps voor 25 euro. Dit is dus (ongeveer) evenveel per Mbps als Telfort. Het klopt dat bij vergelijkbare snelheden vergelijkbare prijzen zijn.

Telfort: 20Mbps voor 20 euro
UPC 25Mbps voor 25 euro

Maar er zijn ook partijen die duurder zijn:

XS4all: 20Mbps voor 55 euro
Ziggo: 25Mbps voor 48 euro

Dit komt in de buurt van de prijzen in België, even buiten de Alles-in-Eén pakketen die er zijn.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15

The Wizard

Moderator Mobile
Je vergeet daarbij wel de vaste kosten die je hebt voor de kabel, bij UPC 16,70...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Om 14 uur persconferentie Telenet.
Dan word Fibernet definitief bekendgemaakt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Wizard schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:00:
Je vergeet daarbij wel de vaste kosten die je hebt voor de kabel, bij UPC 16,70...
Idd, Telfort/Alice/Online is ook inclusief bijna 10 euro lijnhuur. Blijft er 10 euro over voor 15 mbit in de vergelijking wat het erg goedkoop maakt.
fractus schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:46:
Het pakket van UPC dat het dichtst in de buurt komt is 25 Mbps voor 25 euro. Dit is dus (ongeveer) evenveel per Mbps als Telfort. Het klopt dat bij vergelijkbare snelheden vergelijkbare prijzen zijn.

Telfort: 20Mbps voor 20 euro
UPC 25Mbps voor 25 euro

Maar er zijn ook partijen die duurder zijn:

XS4all: 20Mbps voor 55 euro
Ziggo: 25Mbps voor 48 euro

Dit komt in de buurt van de prijzen in België, even buiten de Alles-in-Eén pakketen die er zijn.
Dat klopt. Wij hebben enkele prijsvechters die ze in Belgie niet hebben. Daarom denk ik dat het duurder wordt. ADSL2+ is gewoon end-of-line en daar worden geen hele grote investeringen meer in gedaan anders dan om het werkend te houden. Ook heeft een van de prijsvechters de prijzen al aangepast voor nieuwe klanten (Telfort is een stukje duurder geworden tenzij je na een jaar opzegt) Vdsl en glasvezel begint al bij hogere vanaf-prijzen, ook voor de budget-verbindingen op die infrastructuur.

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 08-02-2010 12:30 ]

/▌

Verwijderd

http://userbase.be/nieuws...atalimiet-in-ontwikkeling
Telenet upgradet al zijn internetpakketten. Het eerste pakket heet Telenet FiberNet 50. Het heeft 50 Mbps downloadsnelheid, 2,5 Mbps uploadsnelheid en er mag maandelijks ongelimiteerd gedownload worden, onder voorwaarden met een fair use policy. Kost maandelijks 69 euro.

Ook de prijzen van enkele internetpakketten worden lichtjes gewijzigd, in navolging van Belgacom.
69€. Iets duurder dan Belgacom, maar ook een pak sneller.

Het artikel op userbase wordt straks nog aangevuld denk ik.

[edit] Ook EDPNet (DSL) biedt ondertussen ongelimiteerd verkeer http://userbase.be/nieuws...or-ongelimiteerde-trafiek

[edit 2] Ik zag nog net dat FiberNet 100 (100 Mbps) €99 gaat kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 14:52 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
The Wizard schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:00:
Vergeet ook niet dat je met ADSL eigenlijk geen 20 Mbit gaat halen. Meer 14-16 Mb.
Nu nog afvragen hoe het zit met de FUP, want ook de FUP kan gewoon een keiharde datalimiet zijn :|

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54

thommich

Belg

Als ik het goed lees op userbase komt het er dus op neer dat voor alle abonnementen vanaf TurboNet er vanaf juli geen limiet meer is?

Wow! :)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

14.21 Welkomstwoordje Duco Sickinghe

14.29 Lancering FiberNet + meer snelheid en volume voor alle klanten

14.31 Jan Vorstermans: “Op the last mile na is volledig netwerk fiber”

14.32 Jan: “EuroDOCSIS 3.0, Telenet internet over 4 rijvakken tegelijk ipv 1”

14.34 Demo van FiberNet met speedtest

14.43 Demo speed ruim 96 Mbps downstream en 4,94 Mbps upstream

14.43 simultaan 2 HD films streamen

14.44 en dan blijft er nog altijd 77 Mbit over

14.45 Saskia Schatteman over de nieuwe producten

14.46 FiberNet productspecificaties

14.46 FiberNet niet alleen de 100 Mbps versie (€99), maar ook 50 Mbps product aan € 69! Vanaf juli

14.48 FiberNet 100 Mbps versie vanaf vandaag te koop in een Shake, vanaf mid maart ook als standalone

14.50 Alle FiberNet producten unlimited vanaf juli

14.52 FiberNet modem is gratis

14.53 Hier komen de gratis upgrades van bestaande klanten

14.54 ComfortNet meer dan verdubbeling van download en upload snelheid

14.54 BasicNet wordt goedkoper en voortaan 4 Mbps down + 5 GB volume

14.55 Cable speeds start where DSL ends: ExpressNet en TurboNet naar 30 Mbps downstream!

14.55 Vanaf juli geen volumelimiet meer (Fair Use) voor TurboNet en alle hogere abonnementen!

14.56 Volume ExpressNet 80 GB in juli, 100 GB tegen einde van het jaar

14.59 Prijs volume packs voor Basic, Comfort, Express gehalveerd

14.59 Nieuwe webmail met 5 GB mailbox

15.01 hola! Aantal @telenet followers is verdubbeld sinds begin persco - als wij verdubbelen verdubbelen jullie ook? ;-)

15.15 alle details over FiberNet op http://telenet.be/fibernet

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Als ik het goed begrijp schiet je er met Wifi niks mee op ?
Pagina: 1