nieuwe monitoren voor dual-monitor setup

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Nadat ik mezelf een jaar geleden beloofd heb niks meer aan mijn pc te veranderen en dat uiteindelijk toch gedaan heb ben ik nu eindelijk begonnen met geld opzij leggen voor 2 nieuwe monitoren ter vervanging van mijn 2 Philips 17" CRT's.

Omdat ik nu een dual monitor opstelling gewend ben wil ik dit ook behouden, echter wegens ruimtegebrek heb ik geen plek voor een dual monitor opstelling met 22" schermen.

Eisen zijn:

- DVI
- 1680x1050
- kleur zwart
- 19" of 20"
- geen ronde hoeken (zoals bij de T200 en T220 schermen van Samsung, schermen moeten dus tegen elkaar geplaatst kunnen worden)
- 2 of 5 ms response
- niet meer dan € 150,- a € 160,- per scherm (liefst minder natuurlijk O-) )

Met deze eisen kom ik alleen bij 22" schermen uit, zoals de Prolite B2206WS of de Medion Akoya P54008 MD20122 (kwam ik deze week tegen bij de Aldi :+ ).

Ik kom er niet uit, er is zoveel keuze, als ik in de pricewatch deze eisen aanvink krijg ik alsnog een gigantische lijst met geschikte schermen waar ik onmogelijk een keuze uit kan maken.

Dus als iemand aanbevelingen heeft dan zou dat heel fijn zijn.

Ondertussen ga ik zelf ook even verder zoeken

EDIT: meer geschikte monitoren gevonden

Iiyama Prolite E1908WS
pricewatch: Iiyama ProLite E1908WS-1

Lenovo Thinkvision l200p
pricewatch: Lenovo ThinkVision L200p

De prijs van de Prolite spreekt mij aan, niet vergeten dat er 2 van moeten komen, dus het bedrag verdubbeld. Maar goedkoop betekent niet altijd dat 't ding ook echt goed is. De Lenove is wat duurder, maar vind ik er beter uit zien.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 05-02-2010 12:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik die eisen inram in de PW kom ik op iets van 5 monitoren uit http://twk.rs/c5o.2E
Daar moet toch wel een keuze uit gemaakt kunnen worden? (zo niet, pak dan de goedkoopste).

• FastFred
@ TERW_Dan, een hele lijst is misschien wat overdreven ja. Als ik nu zoek kom ik ook maar een paar monitoren tegen, ik weet niet meer precies op welke criteria ik gisteren gezocht heb, maar dat was al zo 2 pagina's, volgens mij zelfs meer!

En ik weet niet of 'de goedkoopste nemen' altijd goed is, kan ook zo zijn dat het ding gewoon slechte kwaliteit is en daarom zo goedkoop is

/gaat even opzoek naar reviews van de 19" Prolite

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 05-02-2010 12:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FastFred schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:39:
En ik weet niet of 'de goedkoopste nemen' altijd goed is, kan ook zo zijn dat het ding gewoon slechte kwaliteit is en daarom zo goedkoop is
Maar in dat geval kies je die andere omdat de kwaliteit beter is. Alleen als je tussen 2 monitoren twijfelt die verder identiek zijn is de goedkoopste de makkelijkste optie. Anders is er dus wel een argument waarom de duurdere toch beter is.

• FastFred
Een van de argumenten zou dus kunnen zijn dat ze bij de Prolite andere panelen gebruiken van mindere kwaliteit in dat scherm, maar ik kan hier niks over vinden, denk dan toch dat ik even verder ga met geld op zei liggen (:P) en dan die Prolite haal. Echt duidelijke reviews kan ik niet vinden over beide schermen.

Denk dan toch dat het de Prolite wordt, omdat ik die bij nader inzien iets strakker eruit vind zien dan de Lenovo. Dan zal ik ook meteen ff een reviewtje maken voor in de pricewatch ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

voor die prijzen zal het allemaal wel TN zijn wat er als paneel inzit.

• FastFred
Staat ook vermeld bij de specs in de pricewatch ;) maar ik bedoel het merk/model panel. Samsung gebruikt misschien wel andere panels als LG doet in hun schermen ;)

dat bedoelde ik daarmee
Pagina: 1