[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 15:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Matched: piep
TTD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:05:
Valt er een beetje op te gamen op de HD5470?
Niet goed, ligt eraan wat je ermee doet ;)

Het is iig niet geheel kansloos:

http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html

vraagje van mijn kant: de piep is alleen hoorbaar op de accu met aangesloten USB apparaten toch? dus op stroomnet hoor je niets? :)

ben van plan de ECM1E te kopen, 17,3 inch, helaas met i3 processor maar kost dan ook 'maar' 800 euro ;) leuke prijs voor zo'n mooi scherm en mooie laptop

[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 30-07-2010 19:09 ]

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:36:
Excuus voor mijn eerste berichtje...

Zo'n 3 maanden terug heb ik ook via sony style een Sony Vaio gekocht.

Natuurlijk, had ik ook de wel bekende piep in de laptop zitten. Wist ik na het lezen van dit topic.

Twee weken terug toch mijn laptop laten opsturen.

En volgende onderdelen werden vervangen:

- Sound Bord
- Luidsprekers
- Harde schijf
- Ventilator

Afgelopen maandag mijn laptop terug gekregen, en na alles geinstalleerd te hebben,
Was de piep verdwenen, dit was wel met het net snoer er in.

Laat ik hem op de accu draaien, komt de piep direkt weer terug, en ook luid.

Iemand dit al mee gemaakt? Dat het enkel door de batterij komt?

(Tijdens opsturen, is mijn batterij ook mee geweest...)
Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig groot ;) ) Het komt vaker voor dat je alleen als je op de accu werk, de pieptoon hoort. Mijn Vaio is ondertussen 2x opgestuurd (voor hetzelfde probleem, alleen op de accu) en ik heb er nog steeds last van, maar ik wacht nu de bios update af, als het daardoor nog steeds niet is opgelost verstuur ik hem weer (de medewerker van Sony zei tegen mij dat het probleem in de CPU zit)

Verwijderd

R1cardo01 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:43:

Ik raad je aan om deze post nog eens door te lezen (hij is ondertussen wel aardig groot ;) ) Het komt vaker voor dat je alleen als je op de accu werk, de pieptoon hoort. Mijn Vaio is ondertussen 2x opgestuurd (voor hetzelfde probleem, alleen op de accu) en ik heb er nog steeds last van, maar ik wacht nu de bios update af, als het daardoor nog steeds niet is opgelost verstuur ik hem weer (de medewerker van Sony zei tegen mij dat het probleem in de CPU zit)
Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.

Alleen volledig over de bios update heen gelezen...

Nu heb ik niet zo heel veel verstand er van, maarr lijkt mij ook sterk dat een bios update de piep kan verwijderen, of ik moet het volledig mis hebben.

Nu aan de net snoer is er niets mis mee, absoluut niet, Alleen ik heb hem gewoon niet altijd aan het snoer, daar moet die tenslotte tegen kunnen :)

En anders stuur ik hem wel weer op, zetten ze er maar een andere cpu in, als dit echt het geval is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Mijn broertje heeft ook een vaio, die maakt helemaal geen gepiep, oke, heeft hem wel op zijn werk gekocht, maar dan nog... Het hoort niet, en daarbij was mijn eventjes iets duurder ook...

• R1cardo01
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Ja, dit heb ik ook al meermaals gedaan hoor, en zag wel herkenbare dingen ook.

Alleen volledig over de bios update heen gelezen...

Nu heb ik niet zo heel veel verstand er van, maarr lijkt mij ook sterk dat een bios update de piep kan verwijderen, of ik moet het volledig mis hebben.

Nu aan de net snoer is er niets mis mee, absoluut niet, Alleen ik heb hem gewoon niet altijd aan het snoer, daar moet die tenslotte tegen kunnen :)

En anders stuur ik hem wel weer op, zetten ze er maar een andere cpu in, als dit echt het geval is, zo moeilijk kan dat toch niet zijn... Mijn broertje heeft ook een vaio, die maakt helemaal geen gepiep, oke, heeft hem wel op zijn werk gekocht, maar dan nog... Het hoort niet, en daarbij was mijn eventjes iets duurder ook...
Ik vraag me inderdaad zelf ook af of de bios update echt gaat helpen... maar hij komt bijna uit dus ik wacht het toch maar even rustig af, het zou zonde zijn als ik hem voor niks op stuur. Bij mij heb ik er idd ook nooit last van als ik gewoon op netstroom werk. Woensdag weten we meer :)

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-03 21:26

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
De nieuwe maand is begonnen en ik vond het nu weleens tijd om de TS te updaten.
Dus hier is ie dan (eindelijk) :)
Ik zal het zoveel mogelijk up to date houden.
Als de bios update uit is (en het fixed inderdaad ook de piep), dan zal ik daarvan ook een link in de TS zetten.

Het is vrijwel helemaal opnieuw geschreven. Mocht je nog opmerkingen of aanvullingen hebben dan mag je me een DM sturen.

Verder wil ik nog vragen om nog meer foto's te maken van je E serie, zodat ik er een link naar in de TS kan zetten.
Alle foto's zijn welkom, maar ik ben het meest opzoek naar afbeeldingen van de 14" en 17" serie.

[ Voor 11% gewijzigd door Microgranules op 01-08-2010 12:32 ]

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-04 06:17
Heeft er iemand enig idee hoe ik het piepje (dat je krijgt als je de volume/brightness i.c.m. de fn key probeert aan te passen) kan muten?

Ik gebruik de fn-key namelijk redelijk vaak, en dan krijg ik de hele tijd die "PIEP" keihard te horen..

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Yousif op 01-08-2010 21:12 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Yousif schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:12:
Heeft er iemand enig idee hoe ik het piepje (dat je krijgt als je de volume/brightness i.c.m. de fn key probeert aan te passen) kan muten?

Ik gebruik de fn-key namelijk redelijk vaak, en dan krijg ik de hele tijd die "PIEP" keihard te horen..

Alvast bedankt!
Ja daar heb ik een oplossing voor. Ga naar C, Program files, Sony, Vaio event service en het pi.wav bestandje hernoemen en je hebt nergens meer last van. :)

Verwijderd

Zojuist die bios-update uitgevoerd. Vreemd genoeg na herstart direct alweer de piep.... :S En lijkt eveneens of mijn fan actiever is geworden... al met al dus geen vooruitgang, benieuwd hoe het bij jullie gaat!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Lekker vaag op die website. Mijn model staat er niet tussen:
VPCEB2X5E
Dat is het modelnummer als je de laptop samenstelt op sony style. Wanneer je 'm binnenkrijgt is het nummer VPCEB2C5E (staat ook rechtsonder op het LCD paneel).
Dat wil dus zeggen dat dat het goede modelnummer is en je daar ook mee op moet aanmelden op vaio-link.com
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:03:
Zojuist die bios-update uitgevoerd. Vreemd genoeg na herstart direct alweer de piep.... :S En lijkt eveneens of mijn fan actiever is geworden... al met al dus geen vooruitgang, benieuwd hoe het bij jullie gaat!
Ik zou er niet op rekenen dat de piep na de bios update weg is. In de changelog staat namelijk dat er alleen een "Improved fan control" is.
Die mensen bij Sony denken vast dat de piep door de fans komt 8)7

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-04 06:17
Ik heb ook zojuist de BIOS update geinstalleerd..
Op de site staat trouwens ook al:
What does it fix?
Improved fan control
Maar de piep is er nog, hoewel hij niet meer constant is, nogal vreemd..
Heb er verder geen last van, aangezien ik nooit usb apparaten gebruik als ik op accu werk

Één ding is zeker: Het probleem is niet opgelost..

Verwijderd

Die mensen bij Sony denken vast dat de piep door de fans komt 8)7
Ik vraag me af of de medewerkers bij Sony met een laptop, een Vaio hebben.. Zie je het voor je, als er dan een laptop even van het net wordt losgehaald om even mee te nemen voor een presentatie of iets. piieep.

Ik probeer me er niet aan te ergeren en ik heb hem eigenlijk altijd in het stopconact vanwege de slechte accu. Maar ik vind het voor een merk als Sony wel heel erg slecht. En nog erger is dat ze het niet eens hebben weten te fixen met de 2de versie. Kijk naar goedkope laptop merken als asus en acer, waarom kunnen zij wel een pieploze laptop maken..

thanks trouwens voor de uitleg over het modelnr :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 16:09 ]

Verwijderd

P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:21:
hmmm Ik wil graag gamen op de sony e serie laptop...dus dan ga ik sowieso aan netstroom en toetsenbord en muis werken.... dus dan kan ik vannuit gaan een hoge irritante pieptoon te horen :(
Ter aanvulling, ik heb hem dus fulltime aan de 220 hangen, en ook dan hoor ik nog een piep, alhoewel het dan wel minder luid is dan wanneer ik de stekker los haal.

Zit er nu al een mand fulltime achter ivm schrijven masterthesis, en ik zal eerlijk bekennen, ik werk (deels door de piep) met oordoppen in. Niet dat het zo extreem irritant is, maar ik krijg het gevoel dat wanneer ik 's avonds in bed lig ik de pieptoon nog na hoor suizen....

Ik vertrek eind van de maand voor 4 maanden naar Hong Kong, bij terugkomst wil ik toch gaan proberen om hem op te sturen in de hoop ze er iets aan kunnen doen (bij beter weten op dit moment).

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Die piep is nu minder als voorheen, of het is geluidsbedrog doordat de fan nu harder blaast. Ik denk zelf het laatste.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Verwijderd

jerrevds schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:06:
[...]

ik dacht dat sony toch een redelijk deftige accu had?
ik had het over het ergeren aan de piep..
wat betreft de accu, dat is ook een minpunt. Een uur gaat ie mee.

edit: Bios geupdate, nog steeds een piep..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 20:33 ]

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Hier staat de BIOS update. Ik ga er vanuit dat dit voor ieder model hetzelfde bestand is (hij staat nu ook in de TS).
P-Nut schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:14:
YouTube: Vaio F Series Whining, High Pitch, Morse Code Fix VPCF115FM
YouTube: Sony Vaio High Pitched Sound / Whine

iemand dit geprobeerd

1. Execute: "regedit"

2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b­740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-215849­2d58ad

3. Change Attributes from 1 to 0.

4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.
Als de laptop aan het netstroom hangt heb ik geen piep. Wanneer ie alleen op de accu werkt hoor ik heel zacht een brom en wanneer ik dan een usb apparaat aansluit hoor ik pas de piep.
Nadat ik jouw tip had uitgeprobeerd was de piep direct weg :D
Ik heb het maar even kunnen testen omdat de accu bijna leeg was maar ik heb in die tijd helemaal geen piep meer gehoord.
Ik heb trouwens de BIOS update nog niet geïnstalleerd.

Zouden andere mensen dit ook even willen proberen en hier posten of het heeft gewerkt?

• degeestster
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:15:
...dit helpt echter wel de accuduur om zeep, je processor gaat immers niet meer in low-power mode :F
De accuduur van de EB2C5E is toch al niet gigantisch lang... die paar minuten meer of minder maken me dan ook weinig uit. Ik vind de piep hoogst erritant, en ben blij dat die eindelijk weg is nu ;)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb hem nu zonder accu en ik ben die piep kwijt. Ook met een usb-muis erin geeft die geen piep meer. :)

* Yorinn is happy.

Tweakers Discord

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb hem nu zonder accu en ik ben die piep kwijt. Ook met een usb-muis erin geeft die geen piep meer. :)

* Yorinn is happy.

Tweakers Discord

Verwijderd

Ok, het is bij mij gelukt. Piep is weg, vraag is alleen of het wenselijk is dat de fan nu overuren maakt, met een CPU die eigenlijk 3% draait. Ik heb nu het gevoel dat ik achter mn oude Acer zit die niet beter wist dan maximaal te draaien....

Ik zet hem dan ook maar weer terug, de piep in 220-mode is nog beter dan dit naar mijn mening.

Wel te begrijpen nu waarom de bios update op de fan gericht was, maar vreemdgenoeg loste het niets op. Vraag nu wel af of dit probleem softwarematig uberhaupt op te lossen is, of dat er echt een nieuwe fan in moet.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 11:51 ]

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Yorin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:51:

* syltheboy is happy.
Oké, maar nou heb je dus een groot gat onderin zitten? :? Bestaan er eigenlijk ook van die klepjes zonder dat er een accu aan vastzit?

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-03 11:37
Yorin schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:51:

* P-Nut is happy.
Hoe heb je dit opgelost even voor de duidelijkheid....? Alleen de biosupdate of de REG edit fix?

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-04 22:36
maar dan blijkt het gepiep dus tog niet bij iedereen aan de instellingen/bugs wat dan ook te liggen
bij mij geeft hij nogsteeds de piep , ondanks de bios update...

Verwijderd

rutger465 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:10:
maar dan blijkt het gepiep dus tog niet bij iedereen aan de instellingen/bugs wat dan ook te liggen
bij mij geeft hij nogsteeds de piep , ondanks de bios update...
Bij mij dus ook, volgens mij is het gewoon een combinatie van verschillende factoren.

Ik baal er iig wel hevig van. Niet zozeer om de piep, want 99% van de tijd werkende op 220 heb ik er geen enorme last van, maar meer nog het feit dat ik voor €1000+ een laptop koop van een gerenomeerd merk en er dan dus gewoon iets 'kapot' is wat geen gedegen oplossing kent, en ik het dus eigenlijk maar moet slikken of stikken...

• rutger465
ja precies ,

sony gaat kijken wat ze voorme kunnen doen , meschien een refund maar ik heb gevraagt om een nieuwe met de zekerheid dat er geen piep in zit (kijken of dat hem word)

met een refund krijg ik €800,- terug , maar dezelfde alsik nu heb kost nu 940 ( !! )

met 800 kan ik geen dell krijgen met deze speccs?

core i3
ati 5650
full hd scherm
blueray speler
340gb hdd
3gb ram

het geheugen , harde schijf , blueray speler maken mij niet uit , blueray gebruik ik eigelijk niet en de rest is makkelijk upgradebaar.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-04 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:24:
sony is al lang geen gerenomeerd merk meer imo.

vroeger stond een sony voor desing, smaak, en degelijkheid, maar als ik nu de topics doorlees staan er bijna op elke pagina wel klachten.
ik zeg niet dat dell een beter merk is, maar daar komen posts mer klachten tot minder vaak voor.
(kan ook te maken hebben met het feit dat sony's hier wat populairder zijn, maar het verschil vind ik wel opvallend)
De Dell topics zijn niet veel anders hoor, wat moet je anders steeds in je topic plaatsen?
Anyhow, de E-serie is de budgetserie van Sony. De F-serie is een stuk beter in elkaar gezet, en als je het helemaal top wilt hebben moet je de Z serie hebben. Kost wat, heb je ook wat.

Die piep lijkt me toch gewoon een fout van Intel, of zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Knul schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:36:
Die piep lijkt me toch gewoon een fout van Intel, of zie ik dit verkeerd?
dat zie je idd verkeerd, want geen van de andere fabrikanten heeft hetzelfde probleem
rutger465 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:28:
met 800 kan ik geen dell krijgen met deze speccs?
je vergeet een aantal cruciale dingen: de accuduur, en de bouwkwaliteit.
maar om toch andwoord te geven op je vraag: ja, voor €800 heb je weldegelijk een dell met vergelijkbare specs (goed, dat word dan €900, maar dan krijg je 500GB en 4GB ram, plus een i5, zo uit het hoofd)

...maar laten we dit topic niet stukmaken met de zoveelste fabrikant vs fabrikant discussie :)

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:36
Mijn piep is ook niet verholpen, helaas.

• syltheboy
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:20:
Mijn piep is ook niet verholpen, helaas.
Bij mij ook niet, helaas. :'( Maar ach, het probleem doet zich toch alleen voor als ik hem op de accu gebruik en dat doe ik eigenlijk nooit. Mede omdat de accu slechts 1 uurtje meegaat en dat is natuurlijk zo om. ;)

Hiervoor had ik een netbook en kon gewoon hem op een volle accu 4 á 5 uur gebruiken op volledige settings. Daar deed het probleem zich gelukkig niet voor. :)

Verwijderd

Ik wil graag een Sony Vaio bestellen maar heb wat vraagjes..

Deze heb ik nu samengesteld: https://www.sonystyle.nl/...ls&isHideActive=true)/.do

-Is het de €50,- waard om van 4 naar 6 GB intern te gaan? Laptop gaat vooral gebruikt worden voor internet, films downloaden en kijken en af en toe een spel maar als er over 2 jaar een zwaar spel uit komt wil ik deze wel perfect kunnen spelen natuurlijk.
-Ik wil de witte mét glittertjes onder het toetsenbord :P Moet ik dan nu gewoon wit of glossy hebben? Aan de telefoon zeiden ze glossy maar hier lees ik mensen die een gewone witte hebben en ook glitters?
-Die piep is alleen als je op de accu werkt? Is die heel hard? En deze accu is toch gewoon 6 cell? Is die dan zo bagger?
-Is er nog korting mogelijk? Als je software weigert oid?
-Hoe is de service als je online bestelt? Als er iets kapot aan is, betaal je dan zelf de verzendkosten e.d.?
-Een andere optie is deze Asus laptop: http://www.paradigit.nl/P...5A2343VL133Y/default.aspx
maar die is zo goedkoop voor de specs die erop zitten :o Wat is een betere optie denken jullie?

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 11:15 ]

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
@Heaven7:

Die links van sonystyle werken niet. Je komt dan op de homepage uit.

1: Nee. Over 2 jaar kan je de meeste games gewoon spelen, en anders upgrade je het geheugen dan toch gewoon? garantie gaat daardoor niet verloren dacht ik :)
2: Hoe het bij de 2e serie zit weet ik niet, maar bij de 1e is het zo dat glossy vierkantjes heeft en mat spikkeltjes/glittertjes.
3: Als het wat terug leest zie je genoeg mensen die het over de piep hebben. Accu is 6 cellen inderdaad.
4: Je zou kunnen bellen om je geld terug te vragen voor het besturingssysteem, maar bij Sony lukt dat meestal niet. Zie ook dit topic.

Verwijderd

Heeft de sony vaio ec2 ook last van de piep(de 17 inch versie), dus hebben alle e series er last van?

Verwijderd

Dus er zit geen witte met i5 processor aan te komen tenzij ik em zelf configureer nu? Ik koop em toch het liefst in de winkel i.v.m. die bekende piep en eventuele andere defecten waarbij het toch handiger is als er een winkel tussen zit.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:17:
Dus er zit geen witte met i5 processor aan te komen tenzij ik em zelf configureer nu? Ik koop em toch het liefst in de winkel i.v.m. die bekende piep en eventuele andere defecten waarbij het toch handiger is als er een winkel tussen zit.
Dan kan je beter online kopen ;) n.l. de wet kopen op afstand.

Verwijderd

Maar veel mensen gaven toch aan dat de piep pas na een tijdje ontstond? Is de service van Sony wel schappelijk dan? Komen ze de laptop ophalen of moet je em zelf wegbrengen? En kost het verzenden dan nog wat?

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Ik neem aan dat mensen die een VAIO E hebben, dit topic lezen en een mogelijke oplossing hebben dat vast wel in een reply posten ;)

Daarnaast wordt er de laatste tijd -en eigenlijk het hele topic lang al- meer gepraat over oplossingen voor de piep en de resultaten van de BIOS update dan over de custom VAIO's. De meeste mensen die al hun custom specs posten stellen daar ook gelijk een aantal vragen bij / over, die ook weer beantwoord "moeten" worden.

Om deze post toch nog enigszins nuttig te maken kan je als mogelijke oplossing de draadloze netwerk driver eerst verwijderen via apparaatbeheer en dan de originele installeren (aangezien de nieuwste blijkbaar ook niet werkt).
Dat je de tekst op het blue screen niet kan lezen komt waarschijnlijk ook door een driver probleem. Heb je de nieuwste al geïnstalleerd (v10.7)?

• rutger465
me piep is gelukkig opgelost door cpu c3/c6 support op disabled te zetten
wat is die c3/c6 support dan , ?:P

oja nog een vraagje , ik heb nu een i3 processor erin zitten , als hij over een tijdje te langzaam is , zou die dan upgradebaar zijn naar een i5? , lijkt me dat het moederbord en de voeding hetzelfde is op een i5 vaio?

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:32:
Hummm zelfs de Vaio link gozers weten NIET waarom mijn hypertreading is verdwenen... systeemherstel gedaan en maakt niet uit, nu word me aangeraden om C: disk te herstellen naar fabrieksinstellingen... en anders terug naar de fabriek... bleh

daar gaat me laptop van 8 dagen oud :(
ahum? heb je niet gewoon het vinkje verwijderd bij taakbeheer? ik meen te hebben gelezen dat je hem zo kon instellen dat alleen de fysieke kernen getoond worden.
rutger465 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:49:
me piep is gelukkig opgelost door cpu c3/c6 support op disabled te zetten
wat is die c3/c6 support dan , ?:P
support voor een bepaalde slaapstand die de processor ingaat op het moment dat je niets doet
oja nog een vraagje , ik heb nu een i3 processor erin zitten , als hij over een tijdje te langzaam is , zou die dan upgradebaar zijn naar een i5? , lijkt me dat het moederbord en de voeding hetzelfde is op een i5 vaio?
ja dat kan, je kan de processor er zo uittrekken en een nieuwe erin stoppen.

echter, een nieuwe kost $369 uit het hoofd, dus je bent vooral aangewezen op 2e hands.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 17:52 ]

Verwijderd

Hallo,
Vorige week heb ik een nieuwe Vaio VPCEB2M1E gekocht (15", i3, 4GB, 320GB, Windows 7 x64)
Ik ben erg tevreden over de hardware, maar de software bezorgt wel wat hoofdpijn...

Heb alle software updates uitgevoerd. Ook de bios voor het piep probleem (dat daarna ook opgelost was)

Meteen na installatie werkte het touchpad niet. Na een herinstallatie nog steeds niet. Pas na het installeren van een andere Alps driver (van een HP configuratie) werkte de touchpad wel.

De webcam werkt ook niet. Er zijn geen drivers en kan deze ook nergens vinden.

De netwerk driver heeft moeite met netwerk shares. Een share wordt pas gevonden nadat de share op ip adres gepinged is.

Zijn er meer gebruikers met deze problemen? En is er een oplossing?

Komt het doordat er nog weinig goede x64 drivers zijn?

Ik hoor graag jullie reacties

Mvg
Dave Doorenbosch

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Nee.
Ik heb bij mij niet naar de temperaturen gekeken maar ik hoorde de fan wel een stuk harder blazer dan normaal, en de fansnelheid wordt automatisch hoger als de processor warmer wordt.
Je zet namelijk ook het energie beleid uit voor CPU die niets doet. Normaal wordt waarschijnlijk de kloksnelheid en voltage omlaag gezet en als je dat uitzet wordt ie natuurlijk warmer.
Ik heb die optie weer aangezet want ik vond die fan best hard blazen en behoorlijk irritant en die piep is toch niet erg hard bij mij.

En die software is bijna altijd nutteloos. Verbruikt alleen maar resources en meestal kan je het in Windows zelf ook al. Daar moet je een laptop dus niet op kopen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Yousif schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 01:17:
[...]

Om je toch maar even te helpen:
Voor zover ik weet heb je "sony shared library" en "vaio event service" nodig
Hier kun je die dingen downloaden: http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/index.aspx
(eerst even je model selecteren en dan krijg je de lijst met die dingen)
Dat had Microgranules dus ook al gedaan..
Handige info

Vaio drivers en documenten.
Hieronder een aantal belangrijke drivers:

* BIOS update. Volgens Sony is er na het installeren van deze update een betere ventilator management. Ook is er een kleine kans dat de piep weg is.
* Vaio Event Service en Sony Shared Library voor het werkend krijgen van de FN-toetsen.
* Nieuwste ATI videokaart driver (v 10.7).
Even wat anders, ben ik er mooi gisteren achter gekomen dat ik dus ook die beruchte piep heb... het was in de nacht dus stil en ik werkte op de accu met USB stick aangesloten, en ja hoor, toen hoorde ik hem.

Begrijpelijk dat mensen daar last van hebben... wat een *** gehoor is dat zeg.

BIOS update had ik al gedaan, gelukkig werk ik bijna nooit op accu :)

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:03:
[i]1. Execute: "regedit"

2 .Locate: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Power \ PowerSettings \ 54533251-82be-4824-96c1-47b60b­740d00 \ 5d76a2ca-e8c0-402f-a133-215849­2d58ad

3. Change Attributes from 1 to 0.

4. Then, through the control panel - power - in the settings mode select power management processor. There will be an option disabling idle processor and high pitched noise immediately disappears.[/i]

Call me stupid, maar de laatste stap kan ik niet vinden. Iemand in het NL een duidelijkere uitleg. Ik zit ergens in energie beheer, maar dan haak ik af. :X
Ga naar Energiebeheer. Selecteer een schema en klik op "De schema instellingen wijzigen". Daarna op "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Blader dan naar "Energiebeheer voor processor" en als het goed is moet hier nu "Beleid voor niet-actieve processorstatussen uitschakelen" bij staan. Als je die optie uitschakelt, wordt het beleid dus uitgeschakeld en verdwijnt waarschijnlijk de piep, maar de accu tijd wordt minder en de laptop wordt warmer waardoor de fans meer toeren maken.
maurice22 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:35:
[...]
Is de pieptoon met deze methode opgelost bij iedereen? En wat voor gevolgen heeft dit/ wat doet het precies?
...
Niet bij iedereen en voor het andere antwoord kan je even m'n reactie van een paar dagen terug lezen.
Microgranules schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:37:
...
Ik heb bij mij niet naar de temperaturen gekeken maar ik hoorde de fan wel een stuk harder blazer dan normaal, en de fansnelheid wordt automatisch hoger als de processor warmer wordt.
Je zet namelijk ook het energie beleid uit voor CPU die niets doet. Normaal wordt waarschijnlijk de kloksnelheid en voltage omlaag gezet en als je dat uitzet wordt ie natuurlijk warmer.
Ik heb die optie weer aangezet want ik vond die fan best hard blazen en behoorlijk irritant en die piep is toch niet erg hard bij mij.
...

• KaiseRRuby
syltheboy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:12:
[...]

Bij mij is de pieptoon met deze methode niet opgelost, dus dit lost het probleem niet bij iedereen op. Het heeft dus niet echt gevolgen, maar de BIOS krijgt alleen één update.

Bij mij is de pieptoon, ondanks dat ik geen usb-apparaten heb aangesloten toch te horen. Ik merkte dit toen ik m'n laptop van de netstroom afhaalde, omdat ik boven wat bestanden naar m'n externe hardeschijf wilde kopiëren.
Same here. Mijn piep blijft als ik op accu draai. Met of zonder USB, dat maakt geen verschil.

Verwijderd

De regedit truuk heeft mijn piep doen verhelpen ..thanks guys. De bios update alleen was niet genoeg.
Wel te hopen dat Sony ooit met een algehele oplossing komt, want de blazer draait momenteel op volle toeren.
Hele slechte zaak dat zoveel mensen hier last van hebben en al zo lang. Eigenlijk zou Tros Radar er een keer op afgestuurd moeten worden. Niemand die daar werkt die toevallig meeleest? :D

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:49:
De regedit truuk heeft mijn piep doen verhelpen ..thanks guys. De bios update alleen was niet genoeg.
Wel te hopen dat Sony ooit met een algehele oplossing komt, want de blazer draait momenteel op volle toeren.
Ik heb de regedit truuk net ook geprobeerd en de piep is verholpen. Bij mij was de bios update alleen ook niet genoeg. ;)

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-03 17:44
Zat te twijfelen tussen de Dell XPS 16 en HP Envy, maar deze Vaio E is qua specs, prijs en design ook verleidelijk. Echter de piep lijkt mij onacceptabel. Hoeveel van de Vaio E mensen hier hebben de piep issue (poll?) en is het geen idee om dit probleem als collectief te adresseren?

Zolang die piep niet verholpen wordt zal ik even wachten met aanschaf van Vaio E.

• Kaj0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
amark schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:33:
Zat te twijfelen tussen de Dell XPS 16 en HP Envy, maar deze Vaio E is qua specs, prijs en design ook verleidelijk. Echter de piep lijkt mij onacceptabel. Hoeveel van de Vaio E mensen hier hebben de piep issue (poll?) en is het geen idee om dit probleem als collectief te adresseren?

Zolang die piep niet verholpen wordt zal ik even wachten met aanschaf van Vaio E.
Mijn vaio heeft trouwens geen last van een piep.

• KaiseRRuby
amark schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:33:

Goed idee. Ik begin het aardig zat te worden dat er geen oplossing is voor die piep. Is het mogelijk om via Tweakers een brief te sturen naar Sony? Is er een mod oid die daar wat vanaf weet?

Verder wil ik graag een poll maken. Waar doe ik zoiets? Of zijn er andere mensen die er graag achteraan willen gaan?

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-03 13:29
Jay-7AC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:57:
Ik heb het zelfde ik kan niet meer op de sony site kijken hoe het met mijn laptop staat, gaar! En ik kreeg vanochtend een mail van ze dat mijn laptop nu word klaargemaakt, maar in deze mail stond wel dat de verzendtijd met een week is verlengd, ook al zo vreemd. Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie je laptop zoals aangegeven of niet
Mijn verzending is ook met een week verlaat. Misschien een nieuwe voorraad onderdelen zonder piep besteld? ;) Ik wacht rustig af :)

Verwijderd

Huh je kunt weer zelf Vaio's samenstellen maar met de specs die ik ook heb besteld 3 weken kost het nu €130,- meer? :S Alleen de processor is anders, je kunt nu alleen maar kiezen uit een I3 en een I5-520. Ik heb een I5-450 gekozen. Dat heeft toch niet met de piep ofzo te maken?
Vind het een beetje vreemd dat ze er zo in een paar weken tijd 130 euro bovenop pompen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 16:49 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als ik mijn Vaio aanheb en ermee werk hoor ik een eenmalige piep (niet die hoge irritante piep, maar echt een beep geluidje) iemand enig idee waar dat aan ligt? dit is niet de eerste keer dat ik die krijg, maar snap niet waar het vandaan komt en nog belangrijker: waarom..

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:43:
Als ik mijn Vaio aanheb en ermee werk hoor ik een eenmalige piep (niet die hoge irritante piep, maar echt een beep geluidje) iemand enig idee waar dat aan ligt? dit is niet de eerste keer dat ik die krijg, maar snap niet waar het vandaan komt en nog belangrijker: waarom..
dat had ik met mijn dell. Om de zoveel tijd piep! en dan was ie weer stil. Geen idee wat het was.
Toch heb je daar minder last van dan een piep die aan een stuk door gaat.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:10:
[...]

dat had ik met mijn dell. Om de zoveel tijd piep! en dan was ie weer stil. Geen idee wat het was.
Toch heb je daar minder last van dan een piep die aan een stuk door gaat.
Nah, die heb ik ook... maar gelukkig alleen als ik op accu werk.

Ik heb hem niet om de zoveel tijd trouwens... er zit eigenlijk helemaal geen regelmaat in en heb hem denk ik 4x ofzo al gehoord...

• amark
Even ontopic...

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe mbt 2e serie en piep incidenten daar gelaten. Hoe zit het met degelijkheid, prestatie, vermogen aangezien deze E series budget notebooks zijn? Hoe budget is deze E serie als je hem zo configureert als een "high end" notebook.

Ben nl van plan de EA2 (14") te bestellen met:
  • Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
  • Legitieme Windows® 7 Home Premium
  • Wit
  • 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
  • Blu-ray Disc(TM) writer
  • 35,5 cm LCD, 1600x900 + camera
Hiervoor een HP bussiness notebook gehad.

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:14:
[...]

Sony lacht om dit soort mailtjes. Op zich helemaal niet verkeerd een keer Tros Radar in te schakelen ofzo.
Volgens mij heeft zo n beetje 50% van de gebruikers last van dit probleem en Sony staat erbij en kijkt ernaar.
Tja :X ik snap er niks van dat dit nog niet is opgelost, dat dit geen media aandacht heeft gekregen en dat Sony hiermee zijn goeie naam te grabbel gooit.
Ik ga eens proberen om een poll te maken over de piep. Geen idee hoe dat moet, ik zal straks eens kijken hoe en wat.

• amark
KaiseRRuby schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:58:
[...]
Goed idee. Ik begin het aardig zat te worden dat er geen oplossing is voor die piep. Is het mogelijk om via Tweakers een brief te sturen naar Sony? Is er een mod oid die daar wat vanaf weet?

Verder wil ik graag een poll maken. Waar doe ik zoiets? Of zijn er andere mensen die er graag achteraan willen gaan?
Kwam ik toevallig tegen:
Kan misschien worden voortgezet.
deblaauwn schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:09:
[...]

Met betrekking tot 'de piep' lijkt dit bericht over het hoofd gezien? Bij sommige laptops heeft het te maken met USB-apparatuur, dan weer met de CPU of de fan of de voeding... zit het niet gewoon in de harde schijf? Voor zover ik heb kunnen beoordelen is het formaat of de CPU juist niet van belang, omdat het zowel bij de i3 als i5 voorkomt.

Ik heb dan ook maar de vrijheid genomen even een poll te maken, om te zien of er een trend is te ontdekken. Wat betreft het vervangen van de HDD: in het bericht in mijn quote is hij vervangen door Sony zelf, maar er zijn hier ook mensen (van plan) zelf een snellere HDD/SSD te installeren. Ook in deze gevallen ben ik geïnteresseerd.

Poll: Harde schijf en piepgeluid: welke combinatie?
320 GB, piep
320 GB, geen piep
500 GB, piep
500 GB, geen piep
HDD vervangen, sindsdien geen piep
HDD vervangen, nog altijd piep
HDD vervangen, nooit een piep gehad
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=357053&layout=2&sort=prc

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

500GB met piep hier, BIOS update heeft niet gewerkt ;)

Verwijderd

overigens heeft de gekozen hdd geen invloed op de piep, poll vind ik dan ook raar..
deze lijkt mij beter, met onderscheid tussen E1 en E2:

Poll: heeft je vaio een piep?
vaio E1, met piep
vaio E1, geen piep
vaio E1, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
vaio E1, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
vaio E1, piep opgelost na bios-update
vaio E1, anders
vaio E2, met piep
vaio E2, geen piep
vaio E2, opgestuurd voor reparatie, nog steeds piep
vaio E2, opgestuurd voor reparatie, piep opgelost
vaio E2, piep opgelost na bios-update
vaio E2, anders
mijn vaio is nog niet binnen :'(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=361920&layout=2&sort=org

..maar misschien is het beter als we deze, of die in de vorige post weghalen

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 01:01
Geweldig, die site van Sony Style.. Dan kan je weer wel bestellen, dan weer niet.. Vandaag hebben ze de website ook al een paar keer offline gegooid 'wegens het verbeteren van de site/service'.. Yeah right.. zoiets doe je 's nachts.. Vind het sowieso bijzonder vreemd dat je bijvoorbeeld op dit moment geen Sony Vaio E 15,5" zónder DVD Drive kan bestellen.....

Verder begin ik steeds meer te twijfelen vanwege al die piep-gevallen waar ik hier over lees... En dat terwijl ik de Sony Vaio als enige realistische optie zie, most bang for bucks met een 15,5" scherm met Full HD. Zie hier de tegenstanders... Lagere specs en je betaald gelijk 150-200 euro meer..... Ideale laptop voor mij en mijn broertje... Ook begrijp ik helemaal niets van de 6-7 levertijd.. 2 weken zou realistisch zijn, maar zo lang? Onze financiele sponsor wil daar liever niet bestellen...

Is er nog een andere website waar je custom Vaio's samen kan laten stellen dat jullie weten?

Mijn samenstelling:
Zwarte behuizing (nonglossy)
i5 520
4GB DDR3
320GB 5400RPM
DVD Speler
1920x1080 scherm
5470 (goed zat voor autocad/solidworks, diehard gamen doen we thuis wel)

[ Voor 84% gewijzigd door Steephh op 27-08-2010 20:28 ]

_@/'

• amark
@darkstone:
...Te laat

@rinusnl:
Heb je Vaio e2 geen piep? --> poll!
SAWYER schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:02:
Ik heb 2 probleempjes

2. Thuis gebruik ik de vaio aan een HDTV via HDMI. De vaio is dan dicht geklapt. Ik heb dan zeer traag internet. Ik haal bij speedtest: 56ms ping, 0.6Mb down en 0.8Mb up. Klap ik echter de laptop open, dan haal ik weer normale snelheden: 50ms ping, 9.8Mb down en 0.8Mb up. Wat ik apart vind is dat het alleen de download raakt.
Kijk even in je apparaatbeheer en dan je netwerkkaart configureren

[ Voor 78% gewijzigd door amark op 27-08-2010 21:32 ]

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07-2025
amark schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:24:
@darkstone:
...Te laat

@rinusnl:
Heb je Vaio e2 geen piep? --> poll!

[...]

Kijk even in je apparaatbeheer en dan je netwerkkaart configureren
wat moet ik precies configureren? Ik heb al gedaan dat windows hem niet uit mag schakelen indien er te weinig stroom is oid.

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
Jongens, bij mij is de piep verdwenen.
Ik heb de aanpassing in het register (zoals op de vorige pagina vermeld) eerst gedaan. Dit gaf nog geen soelaas. Ik was die piep (alleen bij werken ZONDER netstroom) erg zat, dus heb nog wat geprobeerd.
Toen heb ik de biosupdate uitgevoerd. Dit hielp nog steeds niet. Toen eens in het BIOS gaan kijken. Daar heb ik een optie op 'disabled' gezet. Iets in de geest van C3&C6 support of zo. Deze staat nu dus uit, en mijn piep is verdwenen. Wellicht een gevolg van de laatste handeling, of van een combinatie van. Echter ben ik er tevreden mee. Misschien helpt het bij jullie ook.

Trouwens, heeft het ook gevolgen dat deze optie is uitgeschakeld? Behalve de verdwenen pieptoon :)?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

gehaktstaaf schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:23:
Jongens, bij mij is de piep verdwenen.
Ik heb de aanpassing in het register (zoals op de vorige pagina vermeld) eerst gedaan. Dit gaf nog geen soelaas. Ik was die piep (alleen bij werken ZONDER netstroom) erg zat, dus heb nog wat geprobeerd.
Toen heb ik de biosupdate uitgevoerd. Dit hielp nog steeds niet. Toen eens in het BIOS gaan kijken. Daar heb ik een optie op 'disabled' gezet. Iets in de geest van C3&C6 support of zo. Deze staat nu dus uit, en mijn piep is verdwenen. Wellicht een gevolg van de laatste handeling, of van een combinatie van. Echter ben ik er tevreden mee. Misschien helpt het bij jullie ook.

Trouwens, heeft het ook gevolgen dat deze optie is uitgeschakeld? Behalve de verdwenen pieptoon :)?
misschien eens verder kijken dan je neus lang is?

deze "oplossing" staat echt al heel lang vermeld met de daar bijhorende gevolgen. sterker nog: Darkstone heeft een prachtig grafiekje gepost, is gewoon niet te missen!

gevolgen in het kort: CPU krijgt geen rust meer en zal meer warme produceren en meer energie slurpen, daarbij zal de Fan meer moeten draaien om de warmte weg te krijgen.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Laat ik eens een berichtje achterlaten. Ik heb dit topic laatste paar weken namelijk gevolgd. Op 1 augustus heb ik een VAIO-E besteld met I5-520, 500gb hd, bluraybrander, normaal lage resolutiescherm. Na het lezen hier was ik ontzettend bang m.b.t. piep. Afgelopen dinsdag heb ik mijn laptop mogen ontvangen. En pieperdepiep!, ik heb geen last van een piep.

Ik heb gekozen voor glosy white en ik moet zeggen de kleur is mooi. Toetsenbord in combinatie met rest staat niet lelijk. De toetsen zijn goed, ze staan niet te dicht op elkaar, het wend erg snel. Wel wennen zijn de kleine cursortoetsen.

fn f5 f6 probleem heb ik vandaag gehad. Dit na het uitkomen van sluiterstand. Het scherm is dan soms te klein, vreemd. Handmatig vergroten is de oplossing.

Opstarttijd is snel. Wat mij wel tegen valt is de kwaliteit van geluid. Ik ben namelijk een Dell Inspiron 1520 gewend en dan valt dit wel erg tegen. Als je niet anders gewend bent, dan vind je het vast snel goed, maar beter gewend... Ook qua geluidsterkte mag het van mij harder.

Accuduur vind ik meevallen. Ik had erger verwacht. Misschien komt dit omdat ik beeldscherm niet te vel wil hebben en op half heb staan qua backlight.

Tot nu toe redelijk tevreden.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Microgranules schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:37:
De poll van Darkstone staat nu in de TS.

@The Inquisitor:
Ik heb weleens nadat de laptop een aantal keer in standby is geweest dat de FN toetsen ook niet werken. Dan zie je wel het venster met die balkjes die aangeven hoe helder het scherm staat, maar je kan dan alleen switchen tussen geen of 1 balkje en de helderheid verandert inderdaad niet. Herstarten lost dit probleem op.
Volgens mij is dit gewoon een bug in de software dus ik denk niet dat herinstalleren het oplost.

En dat die VAIO knop het geluid dempt vind ik wel fijn. Is het toch nog ergens goed voor en je kan nog makkelijker het geluid dempen (in plaats van FN + F2) :)
Oké, goed dat je het zegt, ik heb namelijk mijn Vaio niet uitgezet, maar in sluimerstand gezet voordat ik naar bed ging ... en dat doe ik weleens vaker ;)
Brakius schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:40:
Laat ik eens een berichtje achterlaten. Ik heb dit topic laatste paar weken namelijk gevolgd. Op 1 augustus heb ik een VAIO-E besteld met I5-520, 500gb hd, bluraybrander, normaal lage resolutiescherm. Na het lezen hier was ik ontzettend bang m.b.t. piep. Afgelopen dinsdag heb ik mijn laptop mogen ontvangen. En pieperdepiep!, ik heb geen last van een piep.

Ik heb gekozen voor glosy white en ik moet zeggen de kleur is mooi. Toetsenbord in combinatie met rest staat niet lelijk. De toetsen zijn goed, ze staan niet te dicht op elkaar, het wend erg snel. Wel wennen zijn de kleine cursortoetsen.

fn f5 f6 probleem heb ik vandaag gehad. Dit na het uitkomen van sluiterstand. Het scherm is dan soms te klein, vreemd. Handmatig vergroten is de oplossing.

Opstarttijd is snel. Wat mij wel tegen valt is de kwaliteit van geluid. Ik ben namelijk een Dell Inspiron 1520 gewend en dan valt dit wel erg tegen. Als je niet anders gewend bent, dan vind je het vast snel goed, maar beter gewend... Ook qua geluidsterkte mag het van mij harder.

Accuduur vind ik meevallen. Ik had erger verwacht. Misschien komt dit omdat ik beeldscherm niet te vel wil hebben en op half heb staan qua backlight.

Tot nu toe redelijk tevreden.
Glossy white is inderdaad mooi, heb het zelf ook ;)

Dat scherm wat niet goed vult heb ik weleens als ik h'm loskoppel van HDMI, heel vreemd ja...
Speakers kan je iets beter krijgen trouwens, geluidsicoon in de taakbalk -> rechtermuis -> afspeelapparaten -> luidspreker/hoofdtelefoon aanklikken en op -> eigenschappen klikken -> en dan naar tabje DOLBY, en daar audio enchancer en surround sound aanklikken. dat staat dus standaard uit, wat best vreemd is wat ik vind het geluid via de speakers nu een stukje beter klinken :)

• KaiseRRuby
The Inquisitor schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

grappig, was me niet opgevallen nee...

ik ga het de volgende keer eens beluisteren of ik dat hier ook heb... moet wel zeggen dat ik vaak op netstroom zit als ik mijn Vaio aansluit op een extern scherm ;)
Dat zit ik ook. Daarom viel het me op.

Dus netstroom + extern scherm = PIEP.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Dat zit ik ook. Daarom viel het me op.

Dus netstroom + extern scherm = PIEP.
Ah... sorry, dat had ik niet begrepen! dan ga ik zeker even opletten.

Verwijderd

Ik heb eergister een VAIO VPC E2 15 inch gekocht. Eerst 2 keer terug gegaan omdat er een dode pixel in mijn beeld zat. Gelukkig waren ze in de winkel erg coulant en mocht ik hem omruilen voor een goeie.
Ik heb nog geen piep gehoord om eerlijk te zijn (geprobeerd met USB muis, zonder, aan netstroom en zonder). Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem ook nog niet zwaar belast heb, ik weet niet of dat uit maakt? Ik heb wel twee andere probleempjes. Ten eerste als ik de laptop dichtklap en daarna weer open doe (uit slaap stand) is het beeld ineens smaller. En ten tweede kan ik sinds ik de laptop via het Wlan netwerk gebruik, met mijn andere PC niet meer op het internet komen? Iemand suggesties?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:14:
Ik heb eergister een VAIO VPC E2 15 inch gekocht. Eerst 2 keer terug gegaan omdat er een dode pixel in mijn beeld zat. Gelukkig waren ze in de winkel erg coulant en mocht ik hem omruilen voor een goeie.
Ik heb nog geen piep gehoord om eerlijk te zijn (geprobeerd met USB muis, zonder, aan netstroom en zonder). Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem ook nog niet zwaar belast heb, ik weet niet of dat uit maakt? Ik heb wel twee andere probleempjes. Ten eerste als ik de laptop dichtklap en daarna weer open doe (uit slaap stand) is het beeld ineens smaller. En ten tweede kan ik sinds ik de laptop via het Wlan netwerk gebruik, met mijn andere PC niet meer op het internet komen? Iemand suggesties?
die piep hoor je van zelf wel als je hem hebt :p
dat beeld klopt, dat heb ik ook wel eens en meerdere in dit topic, is 1 á 2 pagina's terug nog genoemd. Mbt Wlan heb ik geen suggesties voor, maar het klinkt vreemd...

Anyway, wordt jullie Vaio adapter (dus het middenblok van je snoer) ook zo tergend heet? ik weet dat adapters/transformators warm kunnen worden, maar dit is echt heet...

Verwijderd

Heeft Sony alle Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ (E-series) terug genomen.
Sinds gisteren/ vandaag hebben volgens de pricewatch 3 winkels de Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ op voorraad.

Bij de rest van de shops is er een levertijd van meer dan 10 dagen. Misschien dat er e-series komen zonder piep.

Ik ben nu een tijdje op zoek naar een laptop en wil waarschijnlijk de vaio kopen.

Twijfel nu of er een groot verschil zit tussen de i3 en i5 processor bij gebruik van het Adobe pakket (photoshop, illustrator, premiere etc.) scheelt toch ongeveer 100 euro.

• P-Nut
Mijn vaio is vandaag binnengekomen:) tis echt een mooi ding. Maar jezus wat staat er veel vaio en andere onnodige meuk op.... vanalles verwijderd. ccleaner gebruikt. Zie het niet zo zitten om een clean install erover heen te gooien. Nog geen last gehad van piep! hopelijk blijft dat zo in alle mogelijke omstandigheden!

• DJustin
  • Laatst online: 09:44
Waarom geen clean instal? Je kunt gewoon de product-code gebruiken. Krijg je alsnog moeilijkheden met de productcode kun je alsnog Microsoft bellen om Win-7 te activeren.
In vond zelf de Clean Instal een verademing, vergeleken met alle meuk!

Ik heb trouwens bij de Win-7 Prestatie Index het volgende:

CPU: 6,9
GPU: 6,1
Ram: 5,9
HDD: 5,8

Ik heb de GPU overclockt en kreeg toen 6,8. Vervolgens de nieuwe driver geïnstalleerd, en had toen een waarde van 6,9. Ikke helemaal blij :9~

Alleen zit ik er over te denken om een Caddy met SDD in te bouwen. Dit zal windows aanzienlijk sneller opstarten. Ik gebruik momenteel wel heel veel de sluimerstand, met de nadelen dat je de schermhelderheid niet meer kunt instellen. :|
Verder heb ik ook last van de piep, jammer genoeg nog steeds geen (goede) oplossing voor!

[ Voor 54% gewijzigd door DJustin op 03-09-2010 17:02 . Reden: Ram en HDD bijgewerkt! ]

• Amdwarrior
  • Nu online
Ik zit er aan te denken deze laptop voor school te kopen maar zit die beruchte piep er nog steeds bij ?

• DJustin
  • Laatst online: 09:44
Voor mensen die een clean instal overwegen. (Kreeg ik via PB)

Installeer eerst gewoon Windows, en gebruik de code die onderop je laptop staat. Dit kan problemen geven, doordat Windows denkt dat het een illegale code is. Contact met MS is voldoende om hem te activeren.

Wanneer je Windows hebt draaien, ga vervolgens naar onderstaande link:
http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E

Achteraan staat je "code" van de laptop. Deze moet je wijzigen in de code die jij op je laptop hebt staan.
Vervolgens installeer je de volgende programma's:

- Setting Utility Series
- Sony Shared Library

Installeer niet de driver voor het touchpad. Als je de driver van de touchpad installeert die op de website staat, werkt scrollen en multi-touch niet meer.
Installeer onderstaande driver (Alps)
http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html

Vervolgens download je de nieuwste driver van ATI: (64bit)
https://a248.e.akamai.net..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Oplossingen op de piep weg te halen staan in het topic, deze heb ik echter niet gedaan, omdat het negatief werkt op de accu door, doordat de processor continu belast wordt. De piep vind ik te dragen.

Voor degenen die willen gamen installeer AMD GPU Clock Tool of 64 bit Laatste heb ik zelf niet getest, maar voor sommige leverde de eerste versie problemen op.
Zet vervolgens de clocks naar 625/900.

Daarnaast vind ik zelf de MPC-Star de beste videocodec.

Door bovenstaande allemaal uit te voeren heb ik een zeer prettige laptop gekregen. Ik werkt zelf op 100% op 1920x1080. Wel eventjes wennen, maar zou nu niet meer anders willen. :+

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:43:
Ja vind dat ze er vrij lang over doen. Heb de mijne 9 augustus besteld en hij zou tussen 3 en 8 september verstuurd worden.. Valt nog mee vergeleken met die 9 weken waar jij het over hebt maar hoelang kan het duren? :?
Op Sonystyle is de 14 inch versie nu niet meer verkrijgbaar zelfs? Zou dat te maken hebben met de "piep" ?

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:47
Hallo,

Ik heb vorige week een Vaio VPCEB2A4E gehaald ... Ik ben er tot nu toe erg blij mee. In het begin ging de cursor niet zo vloeiend. Leek alsof er wel lagg was met de cursor. Maar nu gaat hij prima.

Ik heb een paar vragen, zijn al die Vaio programma's nodig ? Kan ik ze ook gewoon verwijderen ? Is 100 processen of boven normaal ? Want bij mijn pc heb ik maar rond de 43 - 45 processen. Heeft het dan ook enkel invloed ? Is het ook normaal dat de accu zo snel leeg is ? Soms zegt het dat hij 3 uurtjes mee kan, daarna na 5 minuten zit ie weer gauw op de 2 uur 10 minuten, half uurtje later weer op een mindere tijd ... Kan ik hieraan iets doen, of heeft Sony dit gewoon met opzet gedaan en ik dit kan verwachten bij alle Vaio series ? Mijn grafische kaart is Intel Graphics Media Accelerator i3 zeggen ze, is er benodigde driver update voor ?

Ik lees ook dat sommige van de E-series een piep geluid geeft of dat de ventilatie harder draait ? Hier zie ik geen enkel van de twee gelukkig. Laat het ook zo maar blijven. Sorry als ik niet zo duidelijk ben geweest of één van de regels overtreed hier, ben pas nieuw.

Alvast bedankt !

Greets,

Lash

[ Voor 27% gewijzigd door Lashrom op 06-09-2010 04:06 ]

Verwijderd

Yorin schreef op maandag 06 september 2010 @ 06:26:
[...]

Klopt het dat na elke restart de GPU weer op de oude settings komt te staan of doe ik iets verkeerd?
dat klopt, de boel is nog niet echt gebruiksvriendelijk.
Lashrom schreef op maandag 06 september 2010 @ 03:45:
Ik heb een paar vragen, zijn al die Vaio programma's nodig ? Kan ik ze ook gewoon verwijderen ? Is 100 processen of boven normaal ? Want bij mijn pc heb ik maar rond de 43 - 45 processen. Heeft het dan ook enkel invloed ?
sony installeert in de fabriek allemaal "handige" programma's, beter bekend als bloatware.
hartstikke handig voor de mensen die niet zelf een dvd brander, media player, of <voer hier in> kunnen vinden, maar als tweaker heb je dit allemaal niet nodig.
je hebt alleen het programma voor de functietoetsen nodig, ik dacht vaio contol center
Is het ook normaal dat de accu zo snel leeg is ?
de accu is inderdaad niet geweldig, een uur, 2 uur, maar dan is-ie echt leeg.
Ik lees ook dat sommige van de E-series een piep geluid geeft of dat de ventilatie harder draait ?
het piepgeluid is een bekend probleem bij de E series, zie de poll:
poll gespam

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 08:17 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjonge, hoelang blijft die registery oplossing en BIOS oplossing nog komen hier? iedereen kan het nalezen in dit topic, het is minstens 12x langs gekomen, en darkstone heeft minstens 6x uitgelegd wat voor drastisch effect dit heeft... veel mensen die het probeerde zeiden ook: piep is weg, maar fan draait continu (logisch, darkstone heeft uitgelegd hoe dat komt ;)) dus de oplossing is voor wie de piep heeeeeeeeeeel graag kwijt wilt en het er voor over heeft.

maar begin niet telkens over de goede manier om de piep weg te halen, want het heeft gewoon nare gevolgen

• caddywouter
  • Laatst online: 19-03 20:45
Ik zit er aan te denken om een sony vaio aan te schaffen met de volgende specs (ik heb al een advies gekregen om hier toch zeer stevig over na te denken , dank hiervoor!!)

Processor: Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Glossy zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Nou heb ik alleen nog wel een paar vragen, op een aantal vragen heb ik al antwoord gehad (dank hiervoor Darkstone) aangezien ik hier in het gebruikers forum zit, lijkt mij dit ook de plaats.

Mijn vragen zijn als volgt (inclusief de domme vragen:$):
A: Kan de Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM), wel gewoon DVD branden?
B: Is een clean instal van win 7 erg aan te bevelen, (ik heb nog een ulti 64bit versie van win 7 van ut net)
C: Is 6gb ram nodig?
D: Ik heb nl. bij voorkeur 6gb ram van de snellere variant 1333Hhz of merkt je dit verschil niet?
E: Is het anders een optie om sony 3gb ram er in te laten zetten(goedkoper). En vervolgens zelf 4 (1module) of 6gb (natuurlijk 2 modules) ram te kopen van de snellere variant 1333Mhz en er in te zetten.
Bij het kopen van 1 module 4gb 1333hmz hou ik nog 1 slot open voor een eventuele makkelijke uitbreiding.
F: Hoe vinden jullie het scherm, spiegelt die bv erg met zon op het scherm?
G: Is de piep irritant aanwezig of ver op de achtergrond en hoor je die alleen door je er op te concentreren?

Alvast mijn dank,

Owh. Weten jullie miss nog een webshop waar ik deze variant eventueel kan bestellen, tenminste als ik er later ook nog zo over denk:P

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

caddywouter schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:18:
Mijn vragen zijn als volgt (inclusief de domme vragen:$):
A: Kan de Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM), wel gewoon DVD branden?
B: Is een clean instal van win 7 erg aan te bevelen, (ik heb nog een ulti 64bit versie van win 7 van ut net)
C: Is 6gb ram nodig?
D: Ik heb nl. bij voorkeur 6gb ram van de snellere variant 1333Hhz of merkt je dit verschil niet?
E: Is het anders een optie om sony 3gb ram er in te laten zetten(goedkoper). En vervolgens zelf 4 (1module) of 6gb (natuurlijk 2 modules) ram te kopen van de snellere variant 1333Mhz en er in te zetten.
Bij het kopen van 1 module 4gb 1333hmz hou ik nog 1 slot open voor een eventuele makkelijke uitbreiding.
F: Hoe vinden jullie het scherm, spiegelt die bv erg met zon op het scherm?
G: Is de piep irritant aanwezig of ver op de achtergrond en hoor je die alleen door je er op te concentreren?
A: Zover ik weet zijn de bluray ''lezers'' uit Sony ook meteen DVD branders ja.
B: Valt mee, maar clean is clean he.
C Ligt eraan wat je wilt gaan doen, als je niet reuze foto's gaat photoshoppen of 4 vm's gaat draaien kan je prima uit met 3-4gb
D de i3/i5 support alleen maar 1066mhz ram, dus alles wat sneller is clocked down (zie intel site staat 1066mhz)
E Zie C en D
F Reflectie is best aardig, maar wel te doen.
G: Je hoort hem of je hoort hem niet, geconcentreerd of niet. Ligt aan de laptop en aan de persoon.

Patient gamer

Verwijderd

hoe irritant is die piep? is die duidelijk hoorbaar voor degene die bij mij in de klas naast mij zit, als het doodstil is in de klas? En weet iemand toevallig hoeveel mhz die piep is dan kan je het op google opzoeken, want ik overweeg er een te kopen alleen de piep houdt me tegen :s

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:39:
hoe irritant is die piep? is die duidelijk hoorbaar voor degene die bij mij in de klas naast mij zit, als het doodstil is in de klas? En weet iemand toevallig hoeveel mhz die piep is dan kan je het op google opzoeken, want ik overweeg er een te kopen alleen de piep houdt me tegen :s
haha. hoeveel mhz? geluid wordt toch in decibel uitgedrukt of zie ik dat nou verkeerd...

anyway, de piep is wel hoorbaar maar onder normale omstandigheden valt het niet zo op... m.a.w. als jij in een klas zit met mede-leerlingen die allemaal lekker lopen te typen dan is die piep haast niet merkbaar. hooguit dat je af en toe tussendoor hoort omdat de piep dan hoger lijkt.

in ieder geval, dit is wat ik mee maak, als ik gewoon in de woonkamer zit hoor ik er weinig van, maar heel af en toe, maar zit ik in de nacht met mijn laptop op schoot... ja dan hoor je het wel degelijk.

Verwijderd

ooh ik dacht dat het zo een piep was van 15khz die je gek maakt, maar met usb aansluitingen eraan wordt het dus erger?

• degeestster
Ik heb zelf een VPCEB2C5E, en ook de welbekende piep! Het werd hoogst erritant, en de batterij gaat ook amper een uur mee, dus toch maar is besloten om te bellen met Vaio.

De beste meneer die mij hielp gaf aan dat de C3/C6 optie (jullie welbekend) moest worden disabled. Echter vertelde ik hem dat de batterij dan nog sneller leeg is (hij blaast ook meer), en de accu is al zo slecht.

Hij boodt als oplossing dat ik nu kosteloos een nieuwe accu toegestuurd krijg die het (hopelijk) langer uithoudt! Morgen over of overmorgen wordt ie al bezorgd!

Echter vraag ik mij nu wel af.. zou een nieuwe accu echt helpen? De laptop is net 2 maanden oud...

• P-Nut
degeestster schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:42:
Ik heb zelf een VPCEB2C5E, en ook de welbekende piep! Het werd hoogst erritant, en de batterij gaat ook amper een uur mee, dus toch maar is besloten om te bellen met Vaio.

De beste meneer die mij hielp gaf aan dat de C3/C6 optie (jullie welbekend) moest worden disabled. Echter vertelde ik hem dat de batterij dan nog sneller leeg is (hij blaast ook meer), en de accu is al zo slecht.

Hij boodt als oplossing dat ik nu kosteloos een nieuwe accu toegestuurd krijg die het (hopelijk) langer uithoudt! Morgen over of overmorgen wordt ie al bezorgd!

Echter vraag ik mij nu wel af.. zou een nieuwe accu echt helpen? De laptop is net 2 maanden oud...
kosteloos een accu? Ik ga ook maarus bellen dan haha....(altijd handig 2 accus en los kosten ze op zn minst 200euro!) als ze goedkoper waren geweest had ik er wel 1 bijgekocht!

Heb de laptop nu een aantal dagen en over het algemeen hoor ik hem niet..... maar zo nu en dan krijst die piep en is het wel degelijk irritant. Hopelijk blijft het zo en niet dat ik ineens na mn herinstall last van een krijsende piep

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Nut schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:56:
[...]

kosteloos een accu? Ik ga ook maarus bellen dan haha....(altijd handig 2 accus en los kosten ze op zn minst 200euro!) als ze goedkoper waren geweest had ik er wel 1 bijgekocht!

Heb de laptop nu een aantal dagen en over het algemeen hoor ik hem niet..... maar zo nu en dan krijst die piep en is het wel degelijk irritant. Hopelijk blijft het zo en niet dat ik ineens na mn herinstall last van een krijsende piep
Haha, als jij het voor elkaar krijgt wil ik ook wel een accu erbij :p

En dan naai ik sony niet, want ik heb ook gewoon die piep :+

• degeestster
The Inquisitor schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:16:
[...]

Haha, als jij het voor elkaar krijgt wil ik ook wel een accu erbij :p

En dan naai ik sony niet, want ik heb ook gewoon die piep :+
Haha ik had die reactie's al verwacht :P . Gewoon gebruik van maken zou ik zeggen :).. Ik heb btw met ene Vincent gesproken!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
The Inquisitor schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:10:
[...]

Je hebt gelijk ja, zo een soort toon is het. maar het vreemde is dat als ik die aanzet dat ik niets hoor op volume x maar ALLEEN bij volume 95 hoor ik h'm keihard, bij 96~100 hoor ik weer niets ... Geestige Vaio? :p
Knap dat je een toon van 20 KHz kan horen. Dan heb je of wel hele goede oren of je bent nog geen tiener :+ (zie ook hier).
Maar ik denk ook niet dat de speakers in de laptop zonder vervorming zo'n hoog geluid kunnen laten horen. Daarvoor heb je wel wat betere speakers nodig.

Ik heb er zelf ook even naar geluisterd en ik vind de piep dicht in de buurt komen van een 15 KHz toon, alleen dan niet zo "scherp".

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Microgranules schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:55:
[...]

Knap dat je een toon van 20 KHz kan horen. Dan heb je of wel hele goede oren of je bent nog geen tiener :+ (zie ook hier).
Maar ik denk ook niet dat de speakers in de laptop zonder vervorming zo'n hoog geluid kunnen laten horen. Daarvoor heb je wel wat betere speakers nodig.

Ik heb er zelf ook even naar geluisterd en ik vind de piep dicht in de buurt komen van een 15 KHz toon, alleen dan niet zo "scherp".
je hebt gelijk man!! maar als je 20khz afspeelt en je volume op 95 zet hoor je het op de een of andere manier wel via je vaio... try it.

via jouw link kan ik horen tot 16

[ Voor 13% gewijzigd door The Inquisitor op 08-09-2010 16:06 ]

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
@ The Inquisitor:

Zit nu achter m'n desktop en als ik daar de 20 KHz toon afspeel op een hoog volume hoor je inderdaad een piep. Alleen is dat wel veel lager dan 20 KHz. Op m'n laptop heb ik het niet geprobeerd maar dan zal je wel hetzelfde effect krijgen.

• caddywouter
  • Laatst online: 19-03 20:45
ik zie dat de vaio wer beschikbaar zijn wel us waar niet in het wit maar heb toch liever zwart.
He,
Ik vraag me alleen nog af hoe het toetsenbord is? is die niet super compact doordat ze er een nummerpad op gezet hebben. Typt die wel fijn, aangezien je alles aan de linker kant moet doen. Ik ga het toetsenbord nl. erg veel gebruiken voor mijn studie! Aan te raden of niet?
Ik vind een goed toetsenbord echt belangrijk!

En even voor mijn duidelijkheid, ben ik wel slim bezig als ik deze vaio bestel (met piep!). of zou ik toch beter kunnen wachten op een verbeterde variant? (die volgens vaio call center verondersteld! wordt over 6 maand ofzo te komen).

Hebben trouwens andere notebooks ook last van de piep! of is het echt alleen bij de Vaio(son) het geval?

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 20:20
Hier geen last van piep (VPCEB1S1E)

Ik zelf heb jaren lang een Toshiba gehad, en was er heel erg aan gewend. Toen deze een keertje kaduuk was kreeg ik een Vaio te leen van een familie lid. Het toetsenbord vond ik afschuwelijk, kon totaal niet normaal typen omdat het allemaal een stukkie naar links getrokken was en was toen blij toen ik mn Toshiba weer terug kreeg

Nu heb ik dus zelf een Vaio en ja, soms typ ik mis maar dat is allemaal kwestie van wennen, en met die nummerpad rechts, das geweldig...
Toetenbord is nmi prima, als je maar even geduld geb om te wennen :P

• RobertR
  • Laatst online: 23-10-2025
Hallo,

Heb gister na een aantal weken mijn VCPEB2C5E van Sonystyle.nl ontvangen.
Tot zo ver nog geen piep kunnen ontdekken.

Vandaag heb ik ook een clean install gedaan en geactiveerd met de code onderop.
Ik heb de volgende dingen nu geinstalleerd van [url="http://support.vaio.sony....x?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E"]http://support.vaio.sony....x?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E[/url] :
-Setting Utility Series
-Sony Shared Library
-Bluetooth drivers

En ook nog deze : http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html en Ati catalyst 10.8 waarvan hier al eerder eens de link stond gemeld.

Maar nu wil ik ook nog graag al die FN toetsen werkend hebben (De volume toetsen werken wel) en ook nog de WEB butten zodat ik weer kan internetten zonder hem op te starten, welke drivers moet ik hier voor hebben? En zijn er nog andere drivers te adviseren? Oja en ook nog de webcam?

Gr. Robert

[ Voor 51% gewijzigd door RobertR op 09-09-2010 22:58 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik ben er net achtergekomen dat de piep er voornamelijk is als ik aan het typen ben. Daarna duurt de piep nog 1 á 2 seconden en daarna is het klaar met de piep totdat ik weer wat typ.

Tweakers Discord

• KaiseRRuby
Yorin schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 06:34:
Ik ben er net achtergekomen dat de piep er voornamelijk is als ik aan het typen ben. Daarna duurt de piep nog 1 á 2 seconden en daarna is het klaar met de piep totdat ik weer wat typ.
Dan heb jij weer een andere piep ontdekt, want ik heb dat toch echt niet.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ok, heb even een nieuwe poll gemaakt.

Poll: Ik heb ook een piep als ik aan het typen ben.
Ja, maar alleen op de accu
Ja, maar alleen op stroom
Ja, op stroom en op de accu
Nee, ik heb er helemaal geen last van
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=362454&layout=6&sort=prc

Tweakers Discord

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:08:
[...]

Dan heb jij weer een andere piep ontdekt, want ik heb dat toch echt niet.
inderdaad, die piep is gewoon constant hoor, al doe ik helemaal niets blijft dat ding echt piepen...

• syltheboy
  • Niet online
Bij mij doet het probleem zich ook voor en dat was al van het begin af aan. Later update ik m'n BIOS maar dat hielp niet en toen deed ik nog een poging om de andere manier toe te passen. Maar helaas, de piep doet zich nog altijd voor.

Gelukkig vind ik het fijner om m'n Vaio op het netstroom te gebruiken, dus dat is voor mij weer een voordeel. Ik wil namelijk de maximale prestaties eruit kunnen halen en dan raakt de accu al gauw leeg.

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
RobertCivic schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:27:
Hallo,

Heb gister na een aantal weken mijn VCPEB2C5E van Sonystyle.nl ontvangen.
Tot zo ver nog geen piep kunnen ontdekken.

Vandaag heb ik ook een clean install gedaan en geactiveerd met de code onderop.
Ik heb de volgende dingen nu geinstalleerd van [url="http://support.vaio.sony....x?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E"]http://support.vaio.sony....x?l=nl_NL&m=VPCEB2C5E[/url] :
-Setting Utility Series
-Sony Shared Library
-Bluetooth drivers

En ook nog deze : http://www.2shared.com/fi...inting_Driver__Alps_.html en Ati catalyst 10.8 waarvan hier al eerder eens de link stond gemeld.

Maar nu wil ik ook nog graag al die FN toetsen werkend hebben (De volume toetsen werken wel) en ook nog de WEB butten zodat ik weer kan internetten zonder hem op te starten, welke drivers moet ik hier voor hebben? En zijn er nog andere drivers te adviseren? Oja en ook nog de webcam?

Gr. Robert
Je bent de Sony Event Service vergeten, maar dat is al 100 keer vermeld in dit topic, dus je had ook even kunnen zoeken.

De webcam driver heet VAIO Camera Capture Utility en staat niet als directe link op de VAIO Support site. Ik heb ze niet getest maar je zou deze of deze kunnen proberen. Wil je het hier even melden als 1 van beide drivers werkt?

De software voor de WEB knop staat ook niet op de VAIO site. Ik heb wel het installatie bestand gevonden, dus als iemand een goede upload / download website weet kan ik het daarnaar uploaden en de link ernaartoe posten.
Steephh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:13:
[...]

Welke versie van Windows 7 moet niet uitmaken, alleen als je met drivermappen uit je windowsinstallatie gaat liggen slepen, ik snap niet wat je daar nu mee wilt bereiken.. :P

Wat je vroeg in je post was: 'is er geen makkelijke manier om alle drivers op orde te krijgen'... Ja die is er: niet gaan klooien met mappen en tegen problemen aanlopen, maar gewoon (de nieuwste) drivers van de Sony Vaio site afhalen.. :)

Heb je de nieuwste drivers én loop je in ieder geval niet onnodig tegen compatibiliteitsproblemen en/of andere vage problemen aan.
Precies. Ik heb hier nog een aanvulling op:
De drivers worden voor zover ik weet alleen automatisch geïnstalleerd wanneer ze in de map Windows\System32\drivers staan, dus niet Windows\drivers.
Als dat niet werkt kan je via apparaatbeheer de drivers installeren. Gewoon rechtsklikken op een apparaat met een vraagteken erbij en kiezen voor "Stuurprogramma's bijwerken" en dan laten verwijzen naar de driver map. Maakt niet uit of het de origenele of de geupdate drivers zijn (al kan je het beste de geupdate nemen natuurlijk).

Nog even een opmerking: Je had beter de schijf kunnen formatteren voordat je Windows opnieuw installeerd, want nu zit je met 2 windows installaties wat meer schijfruimte inneemt.

Verwijderd

Mijn Vaio is ook binnengekomen :*) Zit er nu op de typen! Wel ff wennen dat alles links zit, vind het touchding links erg irritant en lastig werken.. ik typ ook steeds een s in plaats van een a :?

Ik heb de accu vanmiddag helemaal opgeladen en zit er nu op.. hoor geen piep! Was het bij jullie vanaf het begin af aan al of kwam die later?

Nog een vraagje over de accu, daar wil ik volgens het boekje mee omgaan wegens een verneukte accu van mn huidige laptop.. hoe doe ik dat? Ik had begrepen niet volledig leeg laten lopen? Wanneer dan weer inpluggen en kun je em wel of niet het beste eruit halen als je op netstroom werkt?
Pagina: 1 2 3 4 5