Zwevend profiel probleem

Pagina: 1
Acties:

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:21
hallo,

ik ben nu hier bij een klant een pc aan het toevoegen aan het domein, echter gaat dit gepaard met wat problemen.

ik heb gebruiker "var" aangemaakt.

- rechten op zijn profile map staat goed hij heeft alle rechten.
- gebruiker staat lokaal op de pc als administrator bekend.

als ik in wilt loggen krijg ik de melding dat hij het lokale + zwevend profiel niet kan laden, dus dat ik een tijdelijk profiel krijgt,
zodra ik de gebruiker uitlog gaat het synchroniseren ook goed, start ik de pc weer opnieuw op..
en ik log in, dan laad hij gewoon weer de standaard settings en krijg ik weer de melding dat hij het profiel niet kan laden..

wat zie ik over het hoofd?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

allure

Titaan fase 2/3

Waarom wil je de gebruiker als lokale administrator ingelogd hebben?
Als je op een domein inlogd heb je met lokaal niets meer te doen?

Wat voor OS gebruik je als server?

[ Voor 24% gewijzigd door allure op 05-02-2010 14:16 ]

• bd-casemod
omdat ik anders geen rechten had omdat sommige programma's lokaal stonden geinstalleerd,,
kreeg ik gezeur van dat die licentie bestanden niet kon laden etc..

ik gebruik SBS 2003

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Test het eens met een andere normale gebruiker.
Zou zomaar eens kunnen zijn dat 'var' een redelijk reserved name is waardoor je in de problemen komt (var als in variable)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
heeft de betreffende user ook wel de juiste rechten op zijn profielmap? (En staan de dns servers ook correct ingesteld zodat ie uberhaupt de servernaam kan vinden) (en wat zeggen de logfiles?)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 06-02-2010 15:21 ]

• bd-casemod
rechten staan goed op de profiel map, dat was het eerste wat ik meteen gechecked heb..

nog enige suggesties?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58
ntfs rechten maar ook share rechten? hoe heb je de verwijzing naar de shared map geregeld? Var lijkt me ook idd niet zo'n slimme usernaam. Test is met een andere user.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

"Always wait for network at logon" ook ge-enabled in de group policy's? Dit niet enablen wil nl. ook nog wel eens voor problemen met roaming profiles geven.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51

bord4kop

maximaal 100KB!

1. Is de PC wel lid van het domein?

2. Hoe staan de instellingen van de user (user -> eigenschappen-> tabje 'profiel')

Welke OS is het trouwens? PC en server is interessant om te weten

| Security Management |

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:24
Als ik dit zo lees gaat mijn eerste gedachte naar de bereikbaarheid van de server. Dit probleem treedt vaak op wanneer het werkstation de server niet kan bereiken al dan niet door een firewall, slechte bekabeling of wat dan ook. Controleer eens je DNS instellingen en of het werkstation wel juist is aangemeld op het domein.
Pagina: 1