Hoi,
Ik ben redelijk nieuw met MySQL dus pak me niet te hard aan.
Ik ga het proberen zo makkelijk mogelijk uit te leggen.
Mocht je wat belangrijke informatie missen dan hoor ik dat graag.
Ik heb een vraag.
Ik heb 2 servers waarvan 1 server een failover server is.
Server 1 heeft een MySQL master, slave configuratie. Zodat als er geschreven wordt in de database dat dit meteen in server 2 wordt gezet.
Server 2 heeft ook een MySQL master, slave configuratie. Mocht er informatie van server 2 in de database komen gaat die meteen naar server 1.
Nu liep ik tegen het probleem aan dat de log bestanden "mysqld-relay-bin.000152" 1 gig per dag groot waren.
Dus met 2 weken was de schrijf vol.. Dus aan de google gegaan. Blijkbaar ben ik niet de enige, er zijn meer mensen die er last van hebben. Ergens wordt het advies gegeven dat je de bestanden gewoon kan verwijderen. Na enig doorzoeken zonder resultaat heb ik besloten om een aantal bestanden te verwijderen.
Vanaf dat moment werkt de replicatie niet meer. Ik krijg het ook niet meer aan de praat.
ALs ik het commando "START SLAVE; invoer krijg ik de volgende melding.
Als ik de log uit lees staat er dit in:
Ik heb het volgende geprobeerd
Ik blijf de zelfde melding krijgen.
Service mysqld stop, start, restart.
server booten enz.
Ik krijg het niet meer aan de praat.
Ik hoop dat jullie een idee hebben, anders moet ik de server opnieuw installeren (4 dagen werk).
Alvast bedankt voor het meedenken
Groeten
Palermo
Ik ben redelijk nieuw met MySQL dus pak me niet te hard aan.
Ik ga het proberen zo makkelijk mogelijk uit te leggen.
Mocht je wat belangrijke informatie missen dan hoor ik dat graag.
Ik heb een vraag.
Ik heb 2 servers waarvan 1 server een failover server is.
Server 1 heeft een MySQL master, slave configuratie. Zodat als er geschreven wordt in de database dat dit meteen in server 2 wordt gezet.
Server 2 heeft ook een MySQL master, slave configuratie. Mocht er informatie van server 2 in de database komen gaat die meteen naar server 1.
Nu liep ik tegen het probleem aan dat de log bestanden "mysqld-relay-bin.000152" 1 gig per dag groot waren.
Dus met 2 weken was de schrijf vol.. Dus aan de google gegaan. Blijkbaar ben ik niet de enige, er zijn meer mensen die er last van hebben. Ergens wordt het advies gegeven dat je de bestanden gewoon kan verwijderen. Na enig doorzoeken zonder resultaat heb ik besloten om een aantal bestanden te verwijderen.
Vanaf dat moment werkt de replicatie niet meer. Ik krijg het ook niet meer aan de praat.
ALs ik het commando "START SLAVE; invoer krijg ik de volgende melding.
code:
1
| ERROR 1201 (HY000): Could not initialize master info structure; more error messages can be found in the MySQL error log |
Als ik de log uit lees staat er dit in:
code:
1
2
| 100205 11:26:32 [ERROR] log ./mysqld-relay-bin.000119 listed in the index, but failed to stat 100205 11:26:32 [ERROR] Error counting relay log space |
Ik heb het volgende geprobeerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| STOP SLAVE; RESET SLAVE; CHANGE MASTER TO MASTER_HOST=ipadres remote server; MASTER_USER=username; MASTER_PASSWORD=password; MASTER_LOG_FILE=log_file; MASTER_LOG_POS=log_position; START SLAVE |
Ik blijf de zelfde melding krijgen.
Service mysqld stop, start, restart.
server booten enz.
Ik krijg het niet meer aan de praat.
Ik hoop dat jullie een idee hebben, anders moet ik de server opnieuw installeren (4 dagen werk).
Alvast bedankt voor het meedenken
Groeten
Palermo