• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Beste mensen,

Ik ben administrator in ons netwerk en wil graag voor alle domeinbeheerders instellen dat zij geen
Email kunnen verzenden onder andermans naam. Waar kan ik dit instellen, kan iemand mij hiermee verder helpen.

Onderstaande handelingen heb ik al eens uitgevoerd:

- Manage Send As Permisions (alle domeinbeheerder uit verwijderd)
- Manage Full Acces Permission (alle domeinbeheerder uit verwijderd)

Dit echter zonder resultaat, graag hulp hierbij.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
Welke versie van Exchange gaat het hierom?

Heb je de Exchange IS service wel herstart na het toepassen? Staat me namelijk iets van bij dat je daar wel degelijk de goede optie te pakken hebt.

• blastfire
Wij gebruiken Microsoft Exchange Server 2007
De IIS heb ik niet herstart zal dit eens proberen. Alvast bedankt voor de snelle reactie.

[ Voor 50% gewijzigd door blastfire op 05-02-2010 11:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graag in het vervolg even opletten waar je je topic neerzet en zorg dat je dan ook een wat duidelijker topictitel kiest.

Aangezien dit een Server-vraag is is Windows Clients niet echt de meest voor de hand liggende plek .. >> Serversoftware en Windows Servers

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

blastfire schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:41:
Wij gebruiken Microsoft Exchange Server 2007
De IIS heb ik niet herstart zal dit eens proberen. Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Lees eens goed welke service je moet herstarten....Dat is namelijk niet de IIS service :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ga maar lekker de MSexchangeIS service herstarten.. :z zullen je gebruikers ook blij mee zijn (mailstore down!)

maw: instellen en gewoon even wachten :) kan gewoon even duren voordat eea 'doordruppelt' in het systeem

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Powershell schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:24:
ga maar lekker de MSexchangeIS service herstarten.. :z zullen je gebruikers ook blij mee zijn (mailstore down!)

maw: instellen en gewoon even wachten :) kan gewoon even duren voordat eea 'doordruppelt' in het systeem
Wachten is altijd beter ja, maar als je de downtime kan veroorloven veroorzaakt door het herstarten van de IS ben je wel sneller klaar :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Wachten is altijd beter ja, maar als je de downtime kan veroorloven veroorzaakt door het herstarten van de IS ben je wel sneller klaar :)
dat is idd de vraag.. zonder jouw opmerking had de ts nu die services gestopt en gestart en had ie mischien wel 1500 users plat liggen :X

...je moet ze de kost geven sommige beheerders (en users)

A wise man's life is based around fuck you

• blastfire
Nee, dit ga ik dan wel tegen de avond uitvoeren.
Is mij te link om dit nu te doen. Ik laat jullie weten wat het resultaat was.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
Powershell schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:24:

Ik ga er wel vanuit dat iemand dat verstand wel heeft als ik zo'n antwoord geef. Als je dat al niet door hebt zit je sowieso niet op de goede plek aan je Exchange server te prutsen. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
aannames zijn fatal errors in disguise ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1