[Linkshandigen]Goede, wat duurdere, muizen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Heb gister een Logitech LS1 muis gehaald, voor 18 euro, en bevalt niet, licht en niet helemaal precies, bouwkwaliteit ben ik ook niet kapot van. Waarom neem ik dan niet een muis van 40 a 60 euro, ben ik nou dom? Nee, ik ben linkshandig, en die dure muizen lijken allemaal gevormd naar de rechterhand.

-Dit topic is ervoor om erachter te komen welke muizen neutraal gevormd zijn, net zoals de goedkope muizen van minder dan 20. Op het plaatje is vaak niet duidelijk te zien of die rechtshandig danwel neutraal is, dus linkshandigen die hun muis met de linkerhand gebruiken, en dik tevreden zijn over hun vrij dure muis: hier melden bitte! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Logitech VX Nano

Ben rechtshandig, maar het is een neutrale muis.

[ Voor 40% gewijzigd door RaZ op 05-02-2010 11:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de eisen aan je muis dan?
Ik gebruik zelf nog steeds de Intelli opticals van Microsoft, groot genoeg om fatsoenlijk vast te pakken en doordat ze symmetrisch zijn zowel links als rechts te gebruken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eisen voor mij persoonlijk: vooral goede bouwkaliteit en met draad. Daarnaast stevig, groot maar niet overdreven, wat zwaarder dus. Liefst slechts 3 knoppen, kortom ik wil eigenlijk een neutrale muis die eruit ziet als die ouderwetse logitechs van nu euro of 12, maar met de kwaliteit van een stuk duurdere. Of een echte linkshandige muis wil ik ook best proberen, maar dan heb je er 1, die Logitech mx610, draadloos brrr.
Daarnaast lijk ik met die ik nu heb wat gewenning nodig te hebben, misschien heeft laser duidelijk ander karakter dan optisch waarmee ik dik 10 werkte.
Ms muizen, ja heerlijk(en dat meen ik, lekker in de hand), heb er 2 gehad, maar de klikknop was bij allebei binnen 4 mnd lam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, die kende ik al, als iemand nog andere linkshandige weet hoor ik het graag. ps. Andere merken dan Logitech ter suggestie zijn ook welkom he! :)

@Raz: jup, dat is een nuttig bijdrage, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
kijk anders eens op

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kova

Die is links en rechtshandig te gebruiken.

Ben zelf linkshandig maar gebruik altijd de rechterhand voor de muis/trackball.
Als je jezelf dit aanleert (kan met bovenstaande muis omdat die symmetrisch is) kan ik je melden dat je na een tijdje niet meer met links de muis wilt gebruiken.

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yep, dat is op zeker ook een kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
Zoek eens op de Razor Diamondback 3G? Deze is met beide handen te gebruiken, heeft een simpel design en is best precies.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, het lijkt er toch op dat die duurdere muizen vaak gamingmuizen zijn, bijv. een Steelseries Xai of een Ms Habu. Een simpele muis met leer eroverheen, die nooit stuk gaat, noem mij die, die is er niet.

Ach met een gamingmuis zal wel weinig mis zijn, alleen een muis is persoonlijk,je moet hem voelen, en dan liefst stuk of 3, maar ten eerste hebben veel winkels die niet, ten tweede zit die muis in een vaak zeer dicht doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Sjah schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:43:
Ach met een gamingmuis zal wel weinig mis zijn, alleen een muis is persoonlijk,je moet hem voelen, en dan liefst stuk of 3, maar ten eerste hebben veel winkels die niet, ten tweede zit die muis in een vaak zeer dicht doosje.
Heb je een Mediamarkt in de buurt? Die hebben meestal een aardig grote collectie toetsenborden en muizen op display staan die je vrij mag betasten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, heb ik op half uur met het OV zitten, tx. ;)
Pagina: 1