Toon posts:

Ik ga op reis en neem mee ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een maandje op reis door India *O* en ben van plan daar veel te gaan filmen. (Dagelijks een uur film minimaal)

Aangezien ik nog geen laptop heb leek het mij een goede gelegenheid om er een aan te schaffen.
Dan kan ik onderweg mn camera erop leeggooien op de laptop en hoef ik niet 1000 en 1 geheugenkaartjes te kopen. ( SD kaartje van 8 gb = 23 euro.. )
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang je kan filmen met redelijke kwaliteit op 8 gb. :P

Ik denk dus dat t een slim plan is op een laptop te kopen ipv allemaal geheugenkaartjes die ik daarna waarschijnlijk niet meer gebruik.

Ik vraag me dus af hoeveel GB ik nodig heb en welke laptops lekker licht zijn om mee te nemen.

Ik moet ook nog een camera aanschaffen !! Het budget voor beide apparaten rond de 500 euries. 8)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gewoon in India kopen dus ;) Veel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
maar dan moet ik wel weten wat ik moet kopen en waar :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:30

job

Er zijn duizenden soorten laptops en dan moeten wij er een voor jou gaan kiezen?
Het budget heb je al gegeven, maar welke eisen moet het ding nog meer aan doen?

Welk formaat, hoe lang moet de accu meegaan? Welke resolutie beeldscherm? Welk os?
enz.. enz.. enz...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een mediatank niet net zo makkelijk als je het ding alleen als storage gaat gebruiken?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een stomme vraag: heb je gedurende die maand élke dag stroom om alles weer op te laden?

Stomme vraag 2: Wat is je budget?

Stomme vraag 3: Ga je alleen filmpjes overzetten of wil je meer doen?

Stomme vraag 4: Heb je wel ruimte in je tas/koffer/pack?

Verwijderd

Topicstarter
7(8)7 ben echt een n00b hoor... heb het even opgezocht en een mediatank is idd een betere en veel goedkopere oplossing.
_/-\o_ Dankjewel Terw_Dan !!!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Beste S1mon3,

Welkom op GoT :w

Losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan, zie daar voor ook het CSL Beleid. Om je op weg te helpen, raad ik je aan in de Pricewatch te gaan zoeken naar notebooks die aan jouw eisen voldoen. Aan de hand van een filter (aan de rechterzijde van je scherm) kan je op deze manier jouw ideale notebook vinden. Er zit daar natuurlijk een grens aan maar het speelgebied is groot :)

Mocht je vragen hebben / niet kunnen kiezen, raad ik je aan om advies te vragen in [NBBG Aanschaf] Basisnotebook december 2009.

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:59

elmoxx

xx xx xx

hmm.. 500 euro per apparaat (dus in totaal een budget van 1000 of 500?)

Hoevel data kost een uur film? Ik kan me haast niet voorstellen dat je echt heel veel geheugenkaartjes van een GB of 8 nodig hebt.

Weet je wel zeker of je veel gaat filmen? (ervaring leert dat eventuele reisgenoten dit niet altijd even leuk vinden) De eerste dagen komt dat wel goed, maar vaak komt snel de klad in dit soort dingen. En is dit een hobby die nog geen hobby is of heb je een nieuwe (betere) camera nodig? Als het een nieuwe hobby moet worden raad ik je aan daar op een ander moment voor een lager budget mee te beginnen. Het zou toch zonde zijn als het niet is wat je er van verwacht had, ben je ook nog je geld kwijt.

Nadeel van daar kopen is dat je problemen kunt hebben met garantie, indien nodig. Ook lijkt het me zelf erg vervelend dat je niet de zekerheid hebt waar je moet kopen en wat je moet kopen.. Straks heb je iets en dan blijkt na enig gebruik dat het toch niet is wat je wilt, heb je dan nog mogelijkheden tot ruilen etc?

succes

Festina lente

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:39

macnerd

No Apples please :-)

In India kun je op heel veel plaatsen internetten, dus daar hoef je niet perse een laptop voor mee te nemen. Let wel even op bij het uitzoeken van het internetcafe, want vaak heeft men een illegale Windows erop zonder updates, virusscanner en krijg je een hoop popups als je je browser opent :o

Zelf hebben wij op een gegeven moment gewoon een cd'tje laten fikken met de inhoud van ons XD-geheugenkaartje (die waren toen in 2004 erg slecht verkrijgbaar en erg duur). Gezien de huidige prijzen van SD-geheugen kun je echter ook overwegen om voor een mooie camera te kopen en bijvoorbeeld 3 of 4 SD-kaartjes. Dat scheelt je een hoop ruimte (extra apparaatje + adapter) en is waarschijnlijk ook goedkoper dan een imagetank. Bovendien kun je na je vakantie de SD-kaartjes ook nog voor andere dingen gebruiken.
In plaats van een imagetank zou je ook nog een netbook mee kunnen nemen: ook erg portable, maar wel veelzijdiger. En ook nuttig te gebruiken buiten de vakantie.

Hou wel rekening met een minder goede stroomvoorziening; neem extra accu's en batterijen mee. Vergeet bovendien niet een wereldstekker en een stekkerdoos (om meer dingen gelijk te kunnen opladen). Hou ook rekening met je batterijlader: onze 'slimme' batterijlader begon namelijk eerst met ontladen voordat aan opladen werd begonnen. Als dan iedere keer de stroom even kort uitvalt komen de batterijen nooit vol...

MacNerd

Verwijderd

Topicstarter
@ job Jullie mogen niet eens voor me te kiezen, dat mag niet :'( beetje resolutie zodat ik zie wat ik doe en OS geen idee.
@ de mod, d:)b bedankt voor t welkom en sorry ik wist niet dat los aankoop advies niet toegestaan is, zal er rekening mee houden en eens kijken naar je tips, al overweeg ik toch een image tank ipv een net book of laptop.. wie weet veranderd dat nog natuurlijk..
@sebastius
Ok 1. oplaad mogelijkheid ? Ik denk dat ik bijna iedere dag wel de gelegenheid heb om alles op te laden, aangezien ik voor de middenklasse hotels ga kiezen. (dat hoop je dan tenminste)
2. Het budget ? Het budget is ongeveer 500 in totaal, voor 2 apparaten dus.. ( of 1 camcorder + SD kaarten)
3. Alleen filmpjes overzetten en eventueel even bekijken(mocht het toch een laptop worden).
4. Ruimte ? Ik hoop dat ik ruimte genoeg heb, meer dan een grote rugzak en een trek-koffertje op wielen kan ik niet meenemen. Ruimte is altijd een probleem met vrouwen op reis... :+
@ elmox Nou ik heb even gezocht en blijkbaar kan je ongeveer 110 minuten filmen met 8 GB.
Ik zou dus ook een aantal 16 GB SD kaartjes kunnen kopen, maar of ik die naderhand weer ga gebruiken vraag ik me af... Dus misschien toch een tank ... Vraag me alleen af of dat een beetje makkelijk in gebruik is.. B)
@macnerd Bedankt voor de tips ik denk dat een extra accu, wereldstekker en stekkerdoos idd geen slechte investering is. Wie weet is een image/media tank wel overbodig als je cd's kan laten branden in internetcafe's... maar in mijn ervaring was het zoeken van zo'n cafe wel een tijdrovend gedoe in India en snappen ze soms ook niet zo goed wat je precies wil, straks wissen ze p.o. alles ! Ik zou helemaal uitfreaken :D

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 21:14
Ik zou een netbookje kopen. Lekker klein en opslagruimte zat. Kun je bovendien ook gelijk gebruiken om een reisverslag bij te houden etc.

Als je een netbook niet nodig vind kun je ook gewoon een klein draagbaar hardeschijfje te kopen en dan elke keer als je geheugenkaart vol is in een internetcafe alles van de camera op de hd te zetten.

Camera: ga je voor een fotocamera die ook kan filmen, of voor een echte filmcamera? In het geval van het laatste kun je misschien met tapes werken?

Als je van plan bent om te gaan backpacken zou ik je koffer trouwens thuis laten. Die wieltjes zij handig op een gladde ondergrond maar daarbuiten compleet waardeloos.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
110 minuten goede kwaliteit wordt denk ik wel lastig met 8 GB. Ik heb een full hd cam van samsung, daarmee doe je zo'n 100 minuten met 16 GB. Maar ik zou met SD-kaartjes even wachten tot je in Azië ben? In HK kochten wij ze rond de 30 euro geloof ik. 8GB kaartjes kosten overigens ook geen 23 euro meer als je ze via internet besteld.
Pagina: 1