Toon posts:

Internet delen met Hub ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Ik moet vanavond even snel mijn kabeltje delen. Ik heb het al eens via een xtra netwerk kaartje gedaan maar nu zijn al mijn irq's in gebruik :'( .Ik heb nog wel een hubje liggen die ik kan gebruiken maar ik heb het nog nooit op deze wijze gedaan. In de search vind ik alleen onderwerpen waarbij gedeeld wordt via 2 kaarten in de maincomp en 1 in het clientje.

Mijn vraag dus: hoe kan ik het beste internet delen met een hub en 2 kaarten tot beschikking????

Alvast zeer heel erg veel vriendelijk dank.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan dus niet tenzij je meer dan een ip adres hebt

Verwijderd

Nou, met Sygate heb je een mogelijkheid van single nic modus. Dus kabelmodem in de hub en vanaf beide pc's een kabel naar de hub. Dan de computer die je als server wilt hebben aan het internet hangen en dan sygate configureren in single nic modus.
Hoe het precies werkt en of het ook werkt weet ik niet, maar ze hebben het niet voor niks uitgevonden. Ik zou daar eens mee gaan klooien.

Verwijderd

Topicstarter
Met klooien verdien ik mijn geld....dus dat zal wel gaan lukken :)

Tnx Ik ga het proberen.

p.s. Als het lukt gooi ik morgen wel ff een reply-tje met details neer. Altijd handig voor anderen.

Verwijderd

Topicstarter
:(:( nog niet gelukt.....kabeltjes pleitu.

Verwijderd

ik zou dit niet doen.... hub stuurt alle data naar alle poorten.. dus ook naar je kabelmodem... met je interne netwerkvekeer overbelast je het kabelnetwerk zodat je buurt snel veel last zal krijgen van jouw netwerkje...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Met alle respect vandien, maar hoe krijg je het voorelkaar om alle IRQ's te assignen. Zeker met twee PC's moet je toch een constructie kunnen maken waarbij IRQ slurpende devices worden verdeelt? (ik zeg zeker niet dat het niet kan, want ben zelf ook vaak met deze problemen geconfronteerd geweest. Dit was echter tijden geleden...)

Mare hub en internetdelen is in de regel een slecht plan soms zelfs een heel erg fout plan (zie achappey)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1