Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(EXCEL) Urenregistratie Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in excel een urenregistratie formulier maken. Het probleem is dat er ook tussen dag en nacht berekent moet worden. Bv iemand begint op maandag 6 uur in de avond, en deze werkt tot 2 uur in de nacht. Deze moet dan de tussenliggend aantal uren uitrekenen en met de uitkomt van 8 komen. Is dit ook uit te voeren zonder de datum in te typen bij begin en eindtijd? Daarnaast telt hij het totaal aantal uren op, maar zodra er meer als 24 uren zijn, begint deze overnieuw te tellen vanaf 0.

Ik heb er al op proberen te googlen maar geen gepaste oplossing gevonden. Iemand een idee?

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Wanneer je de cellen in heb gesteld als tijd kan je het volgende gebruiken om het aantal uren voor een dienst over 2 dagen te bereken: =ALS(B1<A1;B1+1-A1;B1-A1)

En als ik je 2e probleem goed begrijp, kan je de cel waarin de optelling wordt gedaan gewoon opmaken als getal en vermenigvuldigen met 24 om het aantal uren te krijgen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:44
BoZ geeft een goeie voorzet, maar verdient nog een kleine aanpassing:

Uren bereken voor iemand die in de nacht stopt
=IF(B1<A1;B1+24-A1;B1-A1)

Ik ga er nu vanuit dat je met een 24 uurs notatie werkt. Even opletten of je met 00:00 of 24:00 werkt.

Aantal uren optellen gaat fout omdat het number format van die cell op uu:mm staat, kortom dagen laat de cell niet zien. Dit kan je ondervangen zoals BoZ voorsteld of simpelweg het cellformat op dd:uu:mm te zetten, dan krijg je het aantal dagen te zien dat iemand gewerkt heeft (dag is dan 24 uur).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BoZ_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10-2020
Terror schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:06:
Uren bereken voor iemand die in de nacht stopt
=IF(B1<A1;B1+24-A1;B1-A1)
Afhankelijk van de cel-opmaak zal het optellen in dagen of uren gebeuren, het kan dus beide een oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft gewerkt! Helaas lukt het niet om uren in te vullen van bv 00:00 tot 02:00. Maar met deze oplossing ben ik al blij. Bedankt!