• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een kennis van ons runt een Hotel. Recentelijk is bij hem de 10 CD wisselaar kapot gegaan en wilt hij deze gaan vervangen door een muziek systeem.
Hem werd een Logitech Squeezebox Duet aangeraden, maar dat is niet wat hij zoekt.
Hij wilt namelijk zijn eigen CD’s kunnen draaien en niet afhankelijk zijn van webradio of andere betaalde muziekservices. Het muziek systeem moet dus een eenmalige investering zijn.
Ook wilt hij dat het systeem zijn CD’s automatisch ript en toevoegt aan de playlist, zodat hij elke CD er maar maar 1x hoeft in te doen. Ik weet dat Windows Media Player de optie heeft om automatisch CD’s te rippen, maar ik weet niet meer zeker of deze tracks dan ook automatisch aan de afspeellijst toegevoegd worden.
Zelf zat ik daarom ook niet te denken aan een mediaplayer, maar meer aan een low end HTPC met een grote hardeschijf met de juiste software. Indien Windows Media Player inderdaad de geripte tracks meteen toevoegt aan de afspeellijst, voldoet WMP. Zo niet hoor ik graag ook hier ideeën over de software. Een simpele interface is wenselijk (zoeits als de BEM Media systemen in cafés.). De muziek zal namelijk voornamelijk op autoplay de gehele playlist ‘afshuffelen’.

Alvast bedankt voor jullie input !

Never gonna let you down

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:15

_Apache_

For life.

Een zuinige low end HTPC is dan zeker een way-to-go, neem dan een extra harde schijf en backup de gegevens hierop.

Wellicht is het een idee om een kast te nemen die 2 drives ondersteunt, stukje redundantie voor de intensief gebruikte drives, en je kan tegelijk rippen. Of je houdt een extra drive achter, zodat je die direct kan wisselen mocht de oude problemen geven.

Wellicht nog een mogelijkheid om het met een afstandsbediening te besturen.

Er is wel meer software die het automatisch kan rippen, genoeg te vinden.

Tip : Loop gewoon even een uitgaansgelegenheid en kijk wat voor software ze daar hebben draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 05-02-2010 11:09 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Bedankt voor de reply en tip.

Heb je wellicht zelf nog suggesties qua software dan ? Ik kan weinig muziekspelers vinden, alleen WMP tot nu toe, die automatisch kunnen rippen en de tracks kunnen toevoegen aan de afspeellijst.

Uitgaansgelegenheden gebruiken voornamelijk kant en klare muzieksystemen die een vast bedrag per week kosten waar de eigenaren dan onbeperkt muziek van kunnen downloaden, als BEM Muzieksystemen

Never gonna let you down

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 15:04
Hoe kom je er bij dat je met een Logitech Squeezebox duet afhankelijk bent van web/betaalde diensten?
Je kan hier ook je eigen muziek mee afspelen.

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-02 10:54
Het lijkt mij dat een simpele pc met iTunes? Veel mensen verachten het programma, maar het doet wel wat het moet doen en werkt redelijk intuitief.

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Olghur schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:48:
Hoe kom je er bij dat je met een Logitech Squeezebox duet afhankelijk bent van web/betaalde diensten?
Je kan hier ook je eigen muziek mee afspelen.
MP3tjes misschien, maar ik zie niet zo 123 een CD drive.. of moet ik het cdtje er anders gewoon opleggen ?
Radko schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:32:
Het lijkt mij dat een simpele pc met iTunes? Veel mensen verachten het programma, maar het doet wel wat het moet doen en werkt redelijk intuitief.
Thanks, zoals omschreven in TS dus :) kan iTunes dan ook CD's rippen ?

Never gonna let you down

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Rick Astley schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:10:
[...]

MP3tjes misschien, maar ik zie niet zo 123 een CD drive.. of moet ik het cdtje er anders gewoon opleggen ?

[...]

Thanks, zoals omschreven in TS dus :) kan iTunes dan ook CD's rippen ?
Geen probleem. Laat de hele bibliotheek random afspelen en je hebt er geen omkijken meer naar.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Let er ook op dat je voor het openbaar maken van muziek ook moet betalen. Het kan dus niet bij een eenmalige investering blijven :)

Wellicht overbodige informatie, maar misschien wist je (jullie) het nog niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:40
Bpm studio?
Ript, gooit ze gelijk in playlist... playlistjes kan je saven en afspelen, heel simpel... layout is zelfde als simpele cd spelers.
Daarbij is het stabiel, en ook als shell te draaien
Pagina: 1