Hallo ik heb een thuis netwerkje, een wrt54G V5 met daar achter een bedrade desktop (win 7), een draadloze laptop (Vista), en een Zyxel DMA 2500 mediaspeler. Nadat ik Win 7 had geïnstalleerd op mijn desktop kon ik met de mediaspeler gewoon inloggen met mijn gebruikers naar en wachtwoord die ik ook gebruik op op mijn desktop in te loggen. Ik kon dan probleemloos surfen op mijn desktop en muziek, films en foto's bekijken. van de een op de andere dag accepteert de mediaspeler deze combi (gebruiker en ww) niet meer, hij geeft dan aan "fout bij inloggen".
Ik kan wel surfen op de laptop, ook kan ik met de laptop wel in de desktop komen.
Als ik bestanden in Zyxel Media Server (programma) zet kan ik ze wel naar de mediaspeler streamen. Maar ik wil gewoon rechtstreeks met de mediaspeler de bestanden van mijn desktop kunnen spelen. Iemand een idee waar ik moet zoeken.
Ze zitten in het zelfde netwerk, media staat geshared, ik heb bij lokaal beveiligingsbeleid gezocht, ik heb de firewalls (Windows en ESET) volledig open gezet, maar wat ik ook probeer ik krijg geen toegang.
Alvast bedankt voor het mee denken.
GRoet Jorrit
Ik kan wel surfen op de laptop, ook kan ik met de laptop wel in de desktop komen.
Als ik bestanden in Zyxel Media Server (programma) zet kan ik ze wel naar de mediaspeler streamen. Maar ik wil gewoon rechtstreeks met de mediaspeler de bestanden van mijn desktop kunnen spelen. Iemand een idee waar ik moet zoeken.
Ze zitten in het zelfde netwerk, media staat geshared, ik heb bij lokaal beveiligingsbeleid gezocht, ik heb de firewalls (Windows en ESET) volledig open gezet, maar wat ik ook probeer ik krijg geen toegang.
Alvast bedankt voor het mee denken.
GRoet Jorrit