Asus P5B -> USb poorten kapot? Wel/geen lampje...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Een week of twee geleden heb ik mijn computer verhuisd. In het nieuwe huis in elkaar gezet, aanzetten: Gene probleem. Totdat ik bij windows kwam en daar crashte het hele hachie. Ik op internet gespit, bleek het de voeding te zijn.

De voeding (450W) in mijn antec kast gesneuveld. Deze heb ik vandaag vervangen door een coolmaster (460W).

De computer startte gelukkig weer op! Alleen als ik nu bij het windows XP scherm kom om de gebruiker te kiezen, dan kan ik niks selecteren, want de muis doet het niet. Het toetsenbord lijkt het ook niet te doen (beiden USB).

Enkele feitjes:
- Er zijn 2 front USB ingangen en 4 onboard Mobo USB ingangen.
- Als ik mijn toetsenbord in een van de 6 stop, dan gaat het FN lampje aan... Verder kan ik niks doen, als ik op capslock druk gaat het capslock lampje bijvoorbeeld niet aan. Computer reageert nergens op.
- Als ik een optische muis in welke USB poort dan ook steek, gebeurt er niets. (geen lampje).

Mis ik iets dat ik kan proberen, of moet ik morgen op pad gaan voor een PCI USB kaartje?

Heb al eindeloos zitten zoeken en proberen (zie het tijdstip...) maar niks werkt. Best lastig als je de computer ook voor de (eigen) zaak gebruikt en er een hoop programma's en data op staat :(

[ Voor 3% gewijzigd door RickV. op 05-02-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartePanter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-01-2023
Heb je geen PS/2-poort, waar je via een verloopje je toetsenbord op aan kan sluiten? Dan kan je in ieder geval weer iets doen en bij je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wist je dat het de voeding was? Post de specs van het systeem eens. Reageert de pc wel als je bijvoorbeeld een usb stick aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Ik heb wel een Ps/2 toetsenbord ergens, alleen geen verloopstukje meer voor de muis...:/
---

Ik "wist" dat het de voeding was, omdat dit probleem vaker gepost was. Ik heb een antec sonata II life style case gekocht en de voeding schijnt nogal brak te zijn van dat ding. Er kwam bij het aansluiten een continue hoge toon uit (niet het standaard moederbord piepje), als ik spanning op de voeding zette (kabel erin), dan knipperde de front leds een paar keer en dan was het over. Daarnaast draaide de CPU en case fan heeel eventjes bij het verkrijgen van spanning. Maar meer niet. Daarnaast rook het niet goed in mijn oude kamer (soort van brandachtige lucht), maar kon niet herleiden waar het van kwam. IS dus ook niet zeker dat het de voeding of wat dan ook was. In ieder geval heb ik op internet tig van beschrijvingen gezien waarbij dit de voeding bleek te zijn (maar heb het niet doorgemeten!!).

Specs van het systeem zijn:

Antec Midi Tower Sonata II Life Style ATX 450W ---- Nu met coolermaster 460W
Asus P5B iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box
Kingston 2x512MB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse <--- die pakt die niet
Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 <--- daar gaat het fn lampje op het toetsenbord wel van aan, maar verder gebeurt er niets.
Samsung TFT Monitor 205BW 20", DVI (zilver/zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950GT 256MB GDDR3 2xDVI/HDTV
Seagate 320GB ATA100 16MB FDB, ST3320620A
Zalman Clip ZM-CS1 S775 Support voor CNPS7000

Ik vind het alleen vreemd dat zowel de on-board als de front-usb poorten het niet meer doen. Die zijn toch geheel van elkaar gescheiden?

Wat overigens wel op valt is als ik opstart het mobo een piep geeft (dat deed die altijd), maar nu ook eenmaal net voordat hij naar het windows scherm gaat (daar zit een seconde of 5-10 tussen).

[ Voor 26% gewijzigd door RickV. op 05-02-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Met de PCI kaart is het "opgelost".... Wil alleen liever wel mijn front usb poorten gebruiken en als er iets niet goed is dat het probleem veroorzaakt, zou het ook wel fijn zijn om te weten hmm...