[Fixed] Win7: geen powerdown bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:37

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Topicstarter
Ik heb vandaag een pc in elkaar gezet maar had een irritant probleem bij het afsluiten.
Windows sloot correct af, de harddisk ging uit maar de cpu fan bleef draaien. Er bleef eigenlijk gewoon
stroom op het moederbord staan.

Het betreft hier een Asus 5PKC moederbord.

Na lang zoeken en vele fixes geprobeerd te hebben, had ik eindelijk een fix gevonden die wel werkte en die wil ik even delen. Misschien dat ze nog van pas komt voor iemand met hetzelfde probleem. ;)

Ik geef de uitleg even van a-z voor de nieuwere tweakertjes onder ons...

Klik 'Start' , vervolgens 'configuratiescherm' en geef in het zoekveld rechtsboven in 'apparaatbeheer'.
Dubbelklik dan op 'apparaatbeheer' wat ondertussen verschenen is in het venster.
Ga vervolgens naar het onderdeel 'IEEE1394 Bus...' en klap dit uit. Klik dan rechtermuis op VIA 1394 OHCI...' en kies 'eigenschappen' .
Ga dan in het geopende venster naar het meest rechtse tabblad: 'stroombeheer' en vink het eerste hokje aan genaamd 'sta de computer toe dit apparaat uit te schakelen....'

De benamingen zijn misschien niet exact gelijk want mijn install is in het engels...
Ook even het moederbord toegevoed, zoals hieronder aangegeven, alt-92 moet wel helderziend zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter.S op 05-02-2010 11:04 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En nu nog even erbij zetten welk moederbord dit was, grote kans dat het een Asus P5(K) serie is want daar kwam dat ook al bij Vista voor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device