Mag ik je langs deze sympathieke weg bedanken voor je input? Daarnaast: beterschap toegewenst, continu kotsen is niet fijn...
MM
Enig idee?
Virtual dub = mpeg > avi; avi > avi; asf > avi (oude versie)
Om te converteren kan je gebruik maken van Adobe Premier.
Of je maakt gebruik van mpg2avi en dan avi2mov.
[ Voor 4% gewijzigd door Elroy op 19-07-2004 11:53 ]
Canopus_ProCoder_v1[1].0 (A)Elroy schreef op 19 juli 2004 @ 11:52:
Je kan met Virtual dub geen MPEG naar Quicktime converten.
Virtual dub = mpeg > avi; avi > avi; asf > avi (oude versie)
Om te converteren kan je gebruik maken van Adobe Premier.
Of je maakt gebruik van mpg2avi en dan avi2mov.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
het zou ook moeten kunnen met Quicktime Pro dacht ik, maar daarmee krijg ik alleen maar hele lelijke quicktime movies als ik MPEG > MOV doe.. misschien nog wat spelen met instellingen of codecs ofzo.
Kmoet er wel bij zeggen dat het oorspronkelijk filmpjes zijn in M2V formaat die ik heb gerenamed naar MPEG, maar hij kan beide niet openen of importeren..
Als je slechte kwali krijg zou wel in instellingen zitten. QT Pro kent zeer veel instellingen.
[ Voor 26% gewijzigd door under-world op 25-07-2004 16:43 ]
Apart dat het MPEG filmpje 22 MB is en de MOV 133 MB wordt. Daarbij komt dat de kwaliteit op zich wel goed is, maar wanneer er tekst in beeld verschijnt, dan zijn de letters aan de onderkant afgekapt, zeg maar.
Is hier wat aan te doen?
Ook de rare tekst blijft, zelfs al behoud ik de aspect ratio..
Welke compression setting kan ik het best gebruiken? Er staan er zoveel genoemd maar bij de meeste kun je weinig tot niets instellen..
sorry voor late reactie... geef ff meer info over waar je dit filmpje voor wil gebruiken
[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 26-07-2004 23:23 ]
Ik ben bezig met het maken van een showreel op DVD voor een sound studio.
Ik heb een aantal source movies in M2V (MPEG) formaat meegekregen om mee te werken, alleen levert dat problemen op in After Effects en Premiere omdat die schijnbaar niet goed kunnen renderen met MPEG.
Ik kreeg dan ook het advies van experts om de source filmpjes eerst om te zetten naar QT en ze dan pas te importeren. Maar nu blijkt het dus nogal lastig te zijn om ze goed te converteren!
Vanuit After Effects kan ik ze niet converteren want dat loopt ie vast, met Quicktime Pro+MPEG kan het wel maar dan ziet het er niet mooi uit.
----
Ik ben er nu achter dat het te maken kan hebben met de manier van compressen, als ik de Sorenson 3 compressor gebruik, ziet het er wel mooi uit. Als ik nu een combinatie gebruik van Premiere en QT Pro, dan lukt het me.
Toch is het wel lastig allemaal, maar het gaat wel lukken zo denk. Bedankt voor de hulp iig! Ik waardeer het.
Het video-editing gebeuren doe ik op een pc.
Hoe kun je in QT Pro kiezen voor uncompressed renderen dan?
Er staan een aantal mogelijkheden om uit te kiezen en mijn ervaring leert dat het beste resultaat geleverd wordt door te kiezen voor Sorenson 3..
Je kan bij die videosettings van QT pro echt alles instellen wat er bijna maar in te stellen valt (ook (CUSTOM) variabele bitrate en (CUSTOM) formaat van het filmje.
Sorensen is qua codec wel netjes idd maar als tussenformaat levert mijn methode denk ik betere resultaten op. Ik bouw ook wel eens dingen op de PC die ik dan in media 100 (macbased) gooi. Ik exporteer dan naar uncomp QT, kan er niks mee thuis maar in de set heb ik dan BROADCASTKWALI graphics....
voor lange filmpjes of graphics moet ik dan wel eerst met een externe HD in de weer want 10sec = ongeveer 600 mb op full PAL
[ Voor 55% gewijzigd door under-world op 28-07-2004 12:06 ]
Ik ga het iig wel even proberen, maar ik denk dat ik er nu wel uitkom.
Bedankt man!
Verwijderd