mpeg naar avi / mov ?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 15:52

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
Hoe kan ik een mpeg-filmpje omzetten naar avi of mov?

Verwijderd

Je kunt ook de search knop gebruiken........
anders kijk hier maar eens rond:
www.vcdhelper.com
MM :7

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 15:52

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
MM,
Mag ik je langs deze sympathieke weg bedanken voor je input? Daarnaast: beterschap toegewenst, continu kotsen is niet fijn...
MM

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Virtualdub. Te downen van virtualdub.sourceforge.net

Verwijderd

Sorry, was niet zo bedoeld, >>> Give that man a sigar!!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Even een schop: Ik heb Virtualdub maar ik zie niet hoe ik daarmee een MPEG naar Quicktime (mov) kan converteren hoor..?

Enig idee?

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Je kan met Virtual dub geen MPEG naar Quicktime converten.
Virtual dub = mpeg > avi; avi > avi; asf > avi (oude versie)

Om te converteren kan je gebruik maken van Adobe Premier.
Of je maakt gebruik van mpg2avi en dan avi2mov.

[ Voor 4% gewijzigd door Elroy op 19-07-2004 11:53 ]

Specs Computer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Elroy schreef op 19 juli 2004 @ 11:52:
Je kan met Virtual dub geen MPEG naar Quicktime converten.
Virtual dub = mpeg > avi; avi > avi; asf > avi (oude versie)

Om te converteren kan je gebruik maken van Adobe Premier.
Of je maakt gebruik van mpg2avi en dan avi2mov.
Canopus_ProCoder_v1[1].0 (A)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Syntagma
Okeej die Procoder lijkt me wel wat..

het zou ook moeten kunnen met Quicktime Pro dacht ik, maar daarmee krijg ik alleen maar hele lelijke quicktime movies als ik MPEG > MOV doe.. misschien nog wat spelen met instellingen of codecs ofzo.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

QUICKTIME 6 PRO !!!! :9

• Syntagma
Waarom kan ik met Quicktime Pro 6.5 geen MPEG openen? 'its not a file that quicktime understands' zegt ie...

Kmoet er wel bij zeggen dat het oorspronkelijk filmpjes zijn in M2V formaat die ik heb gerenamed naar MPEG, maar hij kan beide niet openen of importeren..

• under-world

under-world

ooh-la dots

heb je een speciale plug voor nodig (mpeg 2 plugin voor quicktime 6.5). Is niet gratis maar een trial of beta of iets anders :*) is vast wel ergens te vinden op het web.

edit:
Als je slechte kwali krijg zou wel in instellingen zitten. QT Pro kent zeer veel instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door under-world op 25-07-2004 16:43 ]

• Syntagma
Ok het lukt me nu om met QT Pro 6.5 + MPEG codec een MPEG filmpje naar MOV te converteren met de instellingen op 'best'.

Apart dat het MPEG filmpje 22 MB is en de MOV 133 MB wordt. Daarbij komt dat de kwaliteit op zich wel goed is, maar wanneer er tekst in beeld verschijnt, dan zijn de letters aan de onderkant afgekapt, zeg maar.

Is hier wat aan te doen?

• under-world

under-world

ooh-la dots

.mov is rauw .mpeg is gecomprimeerd. In die zin is mpeg kleiner. Rauwe totaal uncompressede .mov kun je 10 sec op een cd zetten ofzo :+ Dat van die letters... kijk eens of je sizesettings goed staan. Volgens mij kun je daar scalen en iets zeggen als contain aspect ratio ofzo. HEt lijk erop dat ie bij jou het formaat van het fimpje veranderd.

• Syntagma
Hmm ik heb hem nu geconverteerd met de compression instelling 'animation' en de depth op 'millions of colors+' (met het plusje). Dan wordt de MOV iets van 850 MB en kan mn pc hem amper afspelen :)

Ook de rare tekst blijft, zelfs al behoud ik de aspect ratio..

Welke compression setting kan ik het best gebruiken? Er staan er zoveel genoemd maar bij de meeste kun je weinig tot niets instellen..

• under-world

under-world

ooh-la dots

Dat ligt er aan wat je ermee wil doen. Waarom zou je in hemelsnaam van een compressed file naar een .mov compressed andere codec willen omzetten ?
edit:

sorry voor late reactie... geef ff meer info over waar je dit filmpje voor wil gebruiken

[ Voor 29% gewijzigd door under-world op 26-07-2004 23:23 ]

• Syntagma
Ok:

Ik ben bezig met het maken van een showreel op DVD voor een sound studio.
Ik heb een aantal source movies in M2V (MPEG) formaat meegekregen om mee te werken, alleen levert dat problemen op in After Effects en Premiere omdat die schijnbaar niet goed kunnen renderen met MPEG.

Ik kreeg dan ook het advies van experts om de source filmpjes eerst om te zetten naar QT en ze dan pas te importeren. Maar nu blijkt het dus nogal lastig te zijn om ze goed te converteren!

Vanuit After Effects kan ik ze niet converteren want dat loopt ie vast, met Quicktime Pro+MPEG kan het wel maar dan ziet het er niet mooi uit.

----

Ik ben er nu achter dat het te maken kan hebben met de manier van compressen, als ik de Sorenson 3 compressor gebruik, ziet het er wel mooi uit. Als ik nu een combinatie gebruik van Premiere en QT Pro, dan lukt het me.

Toch is het wel lastig allemaal, maar het gaat wel lukken zo denk. Bedankt voor de hulp iig! Ik waardeer het.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je edit op een macsysteem neem ik aan ? BIJ quicktime moet je gewoon voor uncompressed video gaan dat is de beste kwali die je eruit kan halen. ALs de filmpjes echter al door een slechte hard- of softwarecodec al verneukt zijn kun je er nooit meer uit halen dan erin zit. IK adviseer mensen dan ook altijdom het ruw te bewaren of eventuele masters ongecomprimeerd of lossless com. te trekken. (analoge beta, digibeta, dvcam) Als je later iets wil veranderen is een dvd (mpeg2) superirri... DVD is een typisch eindmedium maar voor mastering totaal niet gechikt

• Syntagma
De DVD authoring gebeurt idd op een Mac, met DVD Studio Pro 2.
Het video-editing gebeuren doe ik op een pc.

Hoe kun je in QT Pro kiezen voor uncompressed renderen dan?
Er staan een aantal mogelijkheden om uit te kiezen en mijn ervaring leert dat het beste resultaat geleverd wordt door te kiezen voor Sorenson 3..

• under-world

under-world

ooh-la dots

JE kiest voor export to QTmovie dan kies je bij compressionsettings (bij jou kiest ie sorenson) > NONE. Dan krijg je uncompressed QT. HEt nadeel is dat je bestanden absurd groot worden en je ze niet meer af kan spelen zonder hardwarematige QT ondersteuning (bijvoorbeeld een media 100 editkrt) Dit is geen probleem want jij gaat toch weer inladen in een ander pakket. Je gaat dan wel van compressie> rauw > compressie ipv compressie > compressie (sorenson) > compressie.

Je kan bij die videosettings van QT pro echt alles instellen wat er bijna maar in te stellen valt (ook (CUSTOM) variabele bitrate en (CUSTOM) formaat van het filmje. :P

Sorensen is qua codec wel netjes idd maar als tussenformaat levert mijn methode denk ik betere resultaten op. Ik bouw ook wel eens dingen op de PC die ik dan in media 100 (macbased) gooi. Ik exporteer dan naar uncomp QT, kan er niks mee thuis maar in de set heb ik dan BROADCASTKWALI graphics.... :o
edit:
voor lange filmpjes of graphics moet ik dan wel eerst met een externe HD in de weer want 10sec = ongeveer 600 mb op full PAL }) Je moet dus afwegen of je iets aan mijn verhaal hebt en of het voor jouw situatie wel handig is want het is tijdrovend en je moet met grote bestanden in de weer. Is het kwaliverschil op jouw eindmedium niet of nauwelijks zichtbaar dan schiet het niet op natuurlijk, maar nu weet je iig dat QT pro erg veel kan op omrekengebied en eigenlijk een must is werk je met mac en pc aan videoprojecten. Ik heb hier net ff een testje gedraait met een 800x600 filmpje van 26 seconden... die wordt bij mij ruim 1 gig... dit ff ter indicatie...

[ Voor 55% gewijzigd door under-world op 28-07-2004 12:06 ]

• Syntagma
Thanx. Ik denk idd niet dat het voor mij veel zin heeft; het zijn geen full-screen filmpjes maar redelijk kleine filmpjes die afspelen binnen een soort frame op een achtergrondplaatje.

Ik ga het iig wel even proberen, maar ik denk dat ik er nu wel uitkom.

Bedankt man!

Verwijderd

Een ander goed programma om mpeg naar avi te converteren is flask mpeg. Dat werkt makkelijker dan virtual dub, mocht je dat niet helemaal snappen.

• Syntagma
Tja, Mpeg > Avi was niet zon probleem; Mpeg > Mov wel :)
Pagina: 1