Toon posts:

hoe krijg ik een betere clocksnelheid? XP Pro Q9550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen die dit leest,

ik heb thuis een pc'tje staan met windows xp pro erop geinstalleerd
nou had ik eerst XP Pro toen draaide mijn processor op 2.6GHz
daarna had ik heel even windows 7, maar dat beviel mij helemaal niet dus toch weer windows XP erop gezet.

nou draait mijn processor nog maar met 2.1GHz...
in de bios staat alles op Auto... en anders moet ik hem over gaan klokke maar daar heb ik geen zin in want hij zou gewoon op 2.83GHz moeten draaien....

mijn setup:

Mobo: Asus Maximus II formula
Gpu: Ati HD4870
Mem: Geil Evo one 2x2GB 1066MHz
CPU: Intel Q9550

heb alle nieuwste drivers voor mijn mobo gedownload...

hoe krijg ik mijn cpu op 2.83GHz?

alvast bedankt ;)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wat zegt je BIOS? Geeft die ook maar 2.1Ghz aan? Staan multiplier en FSB wel goed ingesteld in je BIOS? Alles kan wel op AUTO staan maar als je BIOS om 1 of andere reden je FSB en/of multiplier niet goed zet dan kom je dus niet op je gewenste 2.83Ghz :)

Mocht je BIOS dit dus niet goed willen instellen dan is weliswaar een BIOS upgrade aan de orde.

Wat geeft je BIOS aan voor temp, zit de koeler er wel goed op, draait de fan naar behoren? Schakel anders Q-Fan control uit in de BIOS.

Zit dat allemaal goed, dan zou ik eens kijken naar je voeding. Wat voor merk en type voeding gebruik je?
Loopt XP wel stabiel of heb je soms crashes/BSODs/resets in XP of wanneer je een spel draait ofzo?

Ik gebruik zelf een Q9550 op een ASUS P5Q SE2 bordje en ik heb dit probleem niet - Vista HP x64 geeft prima 2.83Ghz aan. Ik gebruik de Intel stock koeler en een OCZ 600 watt voeding (i.c.m. een HD4890 1GB).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Wat geeft POST aan?

Verwijderd

Topicstarter
thx dat was het :)
in me bios gekeken en indd intel speedstep tech >_> rotzooi....

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rotzooi :? We leven in 2010, hoor. Waarom zou je processor altijd op 100% van z'n snelheid moeten draaien als-ie dat niet nodig heeft?

Rail Away!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Mad Marty schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:42:
Rotzooi :? We leven in 2010, hoor. Waarom zou je processor altijd op 100% van z'n snelheid moeten draaien als-ie dat niet nodig heeft?
Inderdaad!
En het is ook beter wbt de "noise" zodat de fans minder hard hoeven te draaien 8)7

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
rotzooi... dat is pas eens een goed onderbouwde mening.
Pagina: 1