[Windows 7] Installeren op nieuw systeem lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
Zojuist een nieuw system in elkaar gezet. Alle hardware werkt en ik kan zonder problemen in de bios komen. Daarin staan mijn dvd speler en hardeschijf. Nu wil in Windows 7 installeren, de bestanden worden gekopieerd. Dan verschijnt de melding starting windows en daarna krijg ik deze melding:

Windows Boot Manager

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.
to fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next".
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disk, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \windows\system32\ntkrnlpa.exe

Status: 0xc0000098

Info: Windows failed to load because the kernel is missing or corrupt

Alle pc onderdelen zijn nieuw op de harde schijf na. Deze komt uit mijn andere systeem waarin hij samen met nog een andere harde schijf in RAID stond. Er staat dus wel data op. Volgens mij moet ik deze harde schijf toch niet eerst formatteren?

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Formatteren kan natuurlijk nooit kwaad, net als de schijf testen. Als deze namelijk problemen geeft kunnen bestanden corrupt raken. Maar dat geldt net zo goed als voor bijvoorbeeld het geheugen. Test de losse onderdelen eens en kijk of die allemaal in orde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33
Probleem opgelost. Een van de twee geheugen reepjes was defect (Memtest86+ getest). Met het nieuwe geheugen werkt het zonder problemen. Hier mag een slotje op.