Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN ADSL snelheid aangepast?

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik had een KPN ADSL abonnement van 12 MBps met een eigen modem, omdat ik geen experiabox wil.
Echter, sinds vanavond komt mijn snelheid in Utrecht niet boven de 8MBps uit.

Kan het zijn dat KPN de snelheden aangepast heeft zonder mij daarvan op de hoogte te stellen?
Ik zie in mijn gegevens ook een vermelding van 8MBps met huidig modem.
KPN site geeft geen storingen weer, omdat statusmeldingen niet bereikbaar zijn op dit moment (lekkere service).

Iemand ook met deze problemen of downgrade van zijn of haar snelheid?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wellicht kun je in je modem zien op welke snelheid ie in is getraind ?

En misschien de helpdesk eens inschakelen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het kan zijn dat je snelheid omlaag gezet is om de overspraak in de bundel te verminderen....

In lekentaal: om storingen en te lage snelheden op te lossen van sommige adsl gebruikers in de buurt, moeten andere adsl gebruikers een beetje inleveren aan snelheid.

... maar het kan ook iets heel anders zijn hoor... :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Het was juist bij het intrainen van het modem dat ik in de gaen hou welke snelheid ik heb en mogelijk haal. Dat lijkt nu weer genormaliseerd te zijn.
Toch vreemd dat het in mijn gegevens niet meer staat dat ik 12MBps heb, maar een contract voor 8MBps.

Daar ben ik verder niet van op de hoogte gesteld. De servicedesk heb je niet echt niets aan. Die kijken wellicht in je huidige gegeven en zeggen dan glashard dat je nooit 12 MBps gehad hebt, of dat ze er niets aan kunnen doen dat het nu veranderd is. Dat het wel zo zou kunnen zijn, maar dat ze daar de achtergrond ook niet van weten... Stelletje jobstudenten... :w

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
KPN heeft nog maar 3 abbonementen.
3 Mbit (je krijgt 4 Mbit)
8 Mbit (je krijgt 12 Mbit)
20 Mbit (je krijgt zoveel mogelijk, maar vaak geen 20 Mbit).

dus dat je 8 Mbit ziet in je pakket, klopt. Je krijgt echter meer. Daar wordt ook niks aan veranderd.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Met 8 Mbit abbo krijg je 12 Mbit ? Zou wel mooi zijn maar helaas .. :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

AvK

Ready Set Go

Zit toch wel een kern van waarheid in. Enige tijd geleden ging ik over op 8Mb. Ik kreeg toen 12Mb. Laatst voor de grap even kijken hoe mijn lijn erbij stond en was weer terug op de feitelijke 8Mb. Ik heb bijna een half jaar op de 12Mb gezeten..........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:09

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Jim423 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:35:
Met 8 Mbit abbo krijg je 12 Mbit ? Zou wel mooi zijn maar helaas .. :)
Wat hier gebeurd is het volgende.

KPN stelt voor een abonnement van 8 mbit de verbinding in op 12 mbit. Echter 12 mbit ga je nooit halen. Omdat pakketjes altijd een controle pakketje meezenden. en uiteraard mocht blijken dat pakketje helemalaal niet binnenkomt dan zal deze opnieuw gestuurd moeten worden. Dit zorgt ervaar dat zelfs bij een goede verbinding nooit het ingestelde ook gehaald word. Vandaar dat KPN (en ook andere providers) het netwerk hoger insteld.

Dus inderdaad een 3 mbit word ingesteld op 4 en een 8 mbit op 12 en een tot 20 mbit op 20.

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Dus wanneer je boven op de centrale woont heb je 12 Mbit ?
Ik heb nog nooit iemand met ADSL hoger zien halen dan zijn abbo, veelal lager. Zelfs als ze vlakbij de centrale zaten. Als ze mn verbinding instellen op 12 Mb en ik haal nu 6,7 Mb moet mijn lijn wel heel slecht zijn..
Maar hoe komt het dan dat ze nu weer op 8 instellen ipv 12 Mb ?
Misschien nieuwe regels ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1