Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:53
Ik zit met het probleem dat sinds vandaag een Intel SA2M160G2GC SSD niet meer boot.
Dus ik stop de Windows 7 cd er in en blijkbaar is de partitie verdwenen want ik zie met command prompt dat er geen SSD schijf aanwezig is. De schijf wordt wel gedetecteerd in de BIOS.
De BIOS HDD configuratie staat op AHCI en ik heb de AHCI/RAID drivers gedownload van de intel website. :)
Na het laden van de drivers blijft de installatie wizard aangeven dat windows niet geinstalleerd kan worden op de SSD. ("Windows cannot be installed to this disk. (Show Details)", in de details staat niets belangrijks).
Vandaar dat ik besloot de firmware te updaten en heb ik de firmware ISO gebrand en geboot. Dit verliep allemaal OK.
Vervolgens probeer ik nogmaals op de SSD te installeren, maar hetzelfde probleem doet zich voor.
Ik heb ook nog de BIOS terug naar defaults gezet en weer op AHCI gezet, maar dat haalde niets uit. Als ik hem op Enhanced/IDE zet kan ik ook niet installeren met dezelfde melding. |:(

Moederbord: Asus P6TD Deluxe met de Intel AHCI/RAID ICH10R sata controller.

Is de SSD overleden of is er iets anders geks aan de hand :X ?

edit:
Ik heb de schijf nu aan een andere windows installatie gehangen, deze detecteert de schijf zonder partitie (niet gek na een firmware update), maar als ik een nieuwe "MBR" partitie aan probeer te maken krijg ik de melding: "Gegevensfout: Cyclische redundantiecontrole".
De Intel SSD Toolbox doet een Read Test die zonder fouten slaagt en ook de SMART parameters geven geen gekke dingen aan.

edit2:
Ok, nu heb ik een Full Diagnostic scan gedaan en begint er het een en ander duidelijk te worden:
Read Scan, Failed, Contact your reseller or local Intel representative for assistance. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door hell4you op 04-02-2010 23:15 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

lijkt me een klaar verhaal. Ook SSD's kunnen kapot :) lijkt mij een gevalletje RMA. Nu nog maar hopen dat je er niet al te veel cruciale data op had staan...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
Nee, qua data viel wel mee, wat mailtjes maar ach ja. Backups, backups, backups ;)

Ik had achteraf t topic ook iets te vlug aangemaakt, maar ok, nu kunnen anderen zien hoe ze dit zelfde probleem kunnen detecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
Ik heb van de winkel keurig een nieuw exemplaar ontvangen, maar nu, na het ongeveer een dikke maand goed gedaan te hebben, zijn de kuren weer terug. (Bijvoorbeeld trage reacties en het niet altijd correct booten van Windows 7 x64). Overigens geeft de RMA bon van de winkel aan, dat een vervangend exemplaar is opgestuurd en er dus geen reparatie op de oude disk is uitgevoerd.

De Intel tool geeft ook aan dat de SSD opnieuw toe is aan een reis terug naar de fabrikant.

Alles wijst erop dat dezelfde problemen zoals als in de TS, zich opnieuw voordoen. :'(

Wat denken jullie? Gewoon weer RMA sturen? Eerst uitzoeken wat t probleem veroorzaakt en/of hierover contact opnemen met Intel / Asus?

Ik heb zelf het gevoel dat het iets met het TRIM commando van doen heeft. Weet niet waarom, maar gewoon omdat dat i.c.m. Windows 7 'zou moeten' functioneren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik zou nu eens wat uitgebreider je systeem gaan testen. Sowieso kijken of de voltages van je voeding niet te hoog zijn, en eventueel de SSD in een ander systeem hangen. misschien gaat de controller wel te lomp om met je schijven, en zijn SSD's daar gevoeliger voor?

of je hebt gewoon voor de tweede keer dikke pech...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Bij dit soort gevallen begin ik inderdaad aan een brakke voeding te denken. Heb je een vervangend exemplaar waar je mee kan testen?
Pagina: 1