Internet blokkeren per netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een laptop met Wireless en Wired. Het probleem is, dat het wireless met ongeveer 16Mb/s gaat en het wired maar met 6MB/s. Wat ik wil proberen is dat mijn laptop download via het wireless netwerk, maar nog steeds verbinding houd met het wired, zodat ik in het netwerk kan om bestanden sneller over te zetten.

Is er dus een mogelijkheid om het internet op de wired te blokeren? (maar dus niet het netwerk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Laatst online: 21-08 16:07
Je zou kunnen proberen om handmatig de TCP/IP config te doen en daar de gateway en/of de DNS weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De routetabel is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Als ik dus geen DNS invul werkt dat wel, maar hoe kan ik nu garanderen dat als er iets over het netwerk moet gebeuren dat dan de wired word gebruikt? (Als het op netwerk dingen aan komt is wired sneller)

[ Voor 20% gewijzigd door Koozza op 04-02-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Webverkeer routeren over je wireless verbinding en de rest over wired (of juist alleen file sharing over wired en de rest wireless).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
En dat kan ik doen met de routetabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Gewoon bij Wireless gateway weg halen. Er zijn programma's daarmee kan je verschillende netwerk locaties aanmaken maak een lokatie alles automatisch, een lokatie Wired en een lokatie Wireless nu kan je switchen en alles laten lopen zoals je wilt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:15
Waarom bridge je de verbindingen niet gewoon en gebruik je ze samen?
Of is het niet hetzelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik zal even de situatie proberen te schetsen, mischien dat dat alles makkelijker maakt.

Het internet komt binnen in het huis, en gaat via de router wireless, en wired. De wired gaat naar een 10mbit HUB, en vervolgens naar mijn kamer waar een gigabit switch ligt. (deze regelt dus het verkeer tussen al mijn pc's.) Mijn gewone vaste PC zit op die switch en kan dus nooit sneller downloaden dan 10Mbit. Mijn laptop daarintegen zit op het wired, maar ook op het wireless. Op het wireless kan het downloaden met 20Mbit, en vervolgens wired naar mijn pc overzetten met Gigabit.

Dat is dus een beetje het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

thijsdal schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:36:
Ik zal even de situatie proberen te schetsen, mischien dat dat alles makkelijker maakt.

Het internet komt binnen in het huis, en gaat via de router wireless, en wired. De wired gaat naar een 10mbit HUB, en vervolgens naar mijn kamer waar een gigabit switch ligt. (deze regelt dus het verkeer tussen al mijn pc's.) Mijn gewone vaste PC zit op die switch en kan dus nooit sneller downloaden dan 10Mbit. Mijn laptop daarintegen zit op het wired, maar ook op het wireless. Op het wireless kan het downloaden met 20Mbit, en vervolgens wired naar mijn pc overzetten met Gigabit.

Dat is dus een beetje het probleem :)
10 Mbit hub? dat is het wel heel karig... Geef dan 5 euro uit om een degelijke switch neer te zetten...

Zet anders de LAN verbinding als prioriteit verbinding, en je wifi als tweede. En dan trek je de netwerkstekker er elke keer uit als je je laptop wilt laten downloaden.

maar serieus, een 100 mbit switch is niet zo bijzonder duur meer...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Nee dat weet ik helaas :( Maar ik woon dus nog bij mijn ouders en ons pa is een systeem beheerder die weet dat ik best vaak dingen download. Dus hij laat die 10Mbit hub daar zitten zodat ik nooit te snel kan downloaden.

Maar in ieder geval is het gelukt nu :) erg bedankt voor alle hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door Koozza op 04-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

dan is jouw pa geen slimme systeembeheerder, anders had hij wel een quotum voor jouw pc ingesteld in de router, of eventueel een progje op je compu gezet die ervoor zorgt dat jij niet te veel binnen hengelt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haha dat is inderdaad wel een beetje een low-tech oplossing :o En niet waterdicht, blijkbaar. :+

Heerlijk, had ik vroeger maar zulke conflicten met m'n vader. Die van mij wist alleen de hoofdschakelaar te vinden als ik genoeg gedownload had. Via een 28k8 modempje, wel te verstaan! Tijden veranderen, haha.

(Die oplossing van mijn vader was trouwens ook overwonnen toen ik een oude UPS van m'n stageplek mocht hebben >:))

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 04-02-2010 23:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:02:
dan is jouw pa geen slimme systeembeheerder, anders had hij wel een quotum voor jouw pc ingesteld in de router, of eventueel een progje op je compu gezet die ervoor zorgt dat jij niet te veel binnen hengelt.
Oowja alsof ik hem dat laat instaleren :P Nee van de router kan die eventueel wel, maar daar had ie allemaal geen zin in enzo, dus vond hij het makkelijkste die hub daar te laten liggen :P
Pagina: 1