Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47
Ik heb al een tijdje dit moederbord: GA-P35-S3 naar tevredenheid icm Vista.

Nu ik Win 7 wil installeren dacht ik laat ik dat eens op een RAID1 set doen, het MB ondersteund het.
In de bios heb ik de RAID geactiveerd en een RAID set aangemaakt.

Opgestart van mn nieuwe Windows 7 instal CDtje, maar deze ziet geen HD. Nu kan ik de driver kiezen, dus ik heb de nieuweste gedownload van ad de gigabyte website link
op CD gebrand en hij ziet verschillende drivers alleen hij accepteert geen enkele, hij geeft dan de melding:

"Als u door wilt gaan met installeren, gebruikt u de optie Stuurporgramma laden voor installeren van 32 of 64 bitsstuurprogramma's. Het installeren van een niet-ondertekend 64 bitsapparaatstuurprgramma wordt niet ondersteund en kan mogelijk resulteren in een onbruikbare Windows installatie."

heb al wat draadjes gevolgt en flink gegooglet, alleen niemand heeft het zelfde als mij.

Iemand ervaring?

[ Voor 18% gewijzigd door GeBas op 04-02-2010 21:08 ]

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

welke versie van win7 probeer je te installeren? je moet wel de juiste versie (x86/x64) hebben van de drivers :)

on another note: mijn windows 7 cd herkende de intel ich9(r) die (ook) op dat bord zit meteen, ook in raid mode, dus sowiso al vreemd dat je externe drivers nodig hebt..

overigens kan je die drivers ook (apart, is een dialoogje voor) vanaf een usbstick laden, dus dat scheelt dvdtjes branden tot je de juiste gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hij die driver nodig heeft is niet zo vreemd, gezien het namelijk niet de ICH9 is waar de RAID opzit (die support namelijk geen RAID), maar op de losse GSATA chip (JMicron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
het lijkt er op dat je 'test' drivers hebt. Oftewel, nog-niet-gesignde drivers.

Je moet officiele WHQL (of WQHL of wat dan ook :)) drivers pakken.. misschien een iets oudere set die netjes aangeeft dat ie gekeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
AlexanderB schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:51:
welke versie van win7 probeer je te installeren?
Ultimate
je moet wel de juiste versie (x86/x64) hebben van de drivers :)
Uiteraard, heb de juiste geselecteerd op de site van gigabyte
on another note: mijn windows 7 cd herkende de intel ich9(r) die (ook) op dat bord zit meteen, ook in raid mode, dus sowiso al vreemd dat je externe drivers nodig hebt..
overigens kan je die drivers ook (apart, is een dialoogje voor) vanaf een usbstick laden, dus dat scheelt dvdtjes branden tot je de juiste gevonden hebt :)
USB stick lag beneden en ik was lui, CDtjes lagen op mn bureau 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
Terw_Dan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:31:
Dat hij die driver nodig heeft is niet zo vreemd, gezien het namelijk niet de ICH9 is waar de RAID opzit (die support namelijk geen RAID), maar op de losse GSATA chip (JMicron).
Ja dat begrijp ik, alleen hij accepteert de driver niet, dat is mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
dipje2 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:34:
het lijkt er op dat je 'test' drivers hebt. Oftewel, nog-niet-gesignde drivers.

Je moet officiele WHQL (of WQHL of wat dan ook :)) drivers pakken.. misschien een iets oudere set die netjes aangeeft dat ie gekeurd is?
IK pluk gewoon van de gigabyte site waar ook mijn moederbord staat, die link in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
@ moderator, kan je de berichten van "cardzwolle" weghalen, was per ongeluk ingelogd onder mijn zakelijke account.
Daarna mag dit berichtje ook weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Als je nog steeds problemen hebt, probeer eens:
ftp://driver.jmicron.com...._WinDrv_R1.17.53_WHQL.zip

Of anders:
ftp://driver.jmicron.com....v_R1.17.53_WHQL_eSATA.zip

Laatste certified drivers van JMicron zelf. Zou je in ieder geval niet het verhaal van "Het installeren van een niet-ondertekend 64 bitsapparaatstuurprgramma wordt niet ondersteund" moeten krijgen. Volgens de specs is het voor dezelfde chip als op de Gigabyte GA-P35-Sx series, of je nou 1e of 2e revisie hebt van je boardje.

Good luck. Als je eenmaal geinstalleerd bent kan je altijd rondswitchen van drivers, maar ja, als je het dan fout doet kan je niet echt meer booten denk ik :).

64-bit edities van Windows moeten gecertificeerde drivers hebben. Herken je het dat als je af en toe een driver wou installeren Windows ging vragen 'dit is niet gecertificeerd, weet je het wel zeker?'. Dan kan dus niet met de standaard instellingen onder x64 editites.
Als je - voordat - Windows boot op F8 gaat hameren (hetzelfde menutje waar je Safe mode kan kiezen), kan je kiezen op 'driver signage requirement' uit te zetten, voor _1_ boot. Om het permanent te doen zijn ook truukjes voor, moet je even googlen, ken ze niet uit m'n hoofd. Maar je hebt aan dit alles helemaal niks tijdens de installatie, want dan wil hij toch echt netjes WHQL certified drivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
Dankje Dipje2, dit ga ik vanavond eens proberen.

update:20:23
lijkt te werken, set up kopieert nu de bestanden.

Ging nog niet soepel, dus an de install ga ik het nog eens proberen.

[ Voor 59% gewijzigd door GeBas op 05-02-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
Het is inderdaad gelukt met jou drivers dipje2, moest wel eerst de 32bits driver selecteren, toen zag ie de HD's, kon ik formatteren, opnieuw de 64 driver geselecteerd, en geïnstalleerd.

Drivers van de usb wil ie niet pakken, moest wel cdtje weer branden.

Op hoop van zegen maar.

Pagina: 1