Houten kast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Ik heb een klein vraagje;
Zou je met een Aopen G518 ook na hem helemaal gestript te hebben, hem weer opnieuw kunnen bekleden met eikenhout? en zou dat lang mee gaan??
(ben ook wel een fan van dremels, boormachines en ander sloopgereedschap, dus daarover geen zorgen)

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

Reptile209

- gers -

Waarom zou dat niet kunnen? En waarom zou het harder slijten dan hetzelfde hout op een andere plaats? Hoe stevig het wordt/blijft hangt natuurlijk wel af van hoe je een en ander aan elkaar maakt. De echte held doet het met mooie pen-gat verbindingen en andere hout-hout klassiekers. En dan zo, dat na lakken of waxen bijna niet meer te zien is waar de naden en verbindingen zitten.
Wel een geinig idee!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat denk je er zelf van? Heb je de kast al eens bekeken? Ben je bekend met eikenhout en houtbewerking en hoe je hout duurzaam maakt?

Leef je uit, zou ik zeggen. Maak een mooie openingspost met je aanpak en laat ons meegenieten met de progressie en het resultaat.

Het klinkt wel leuk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Gaaf idee!
Begin eraan en vraag een WiP aan zodat we allemaal mee kunnen genieten van je idee :D
Ik zou trouwens wel bij de opening voor je CPU koeler een soort Gat maken in het hout en er dan een Plastic ring in zetten.. Staat mooier & is beter als dat je gaatjes gaat boren in het hout 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2010 19:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:47:
Wat denk je er zelf van? Heb je de kast al eens bekeken? Ben je bekend met eikenhout en houtbewerking en hoe je hout duurzaam maakt?

Leef je uit, zou ik zeggen. Maak een mooie openingspost met je aanpak en laat ons meegenieten met de progressie en het resultaat.

Het klinkt wel leuk.
Ik weet al dat ik als houtlak, speciale lak ga gebruiken voor onbeschilderde gitaren

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:58
D4NG3R NL schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:49:
Gaaf idee!
Begin eraan en vraag een WiP aan zodat we allemaal mee kunnen genieten van je idee :D
Ik zou trouwens wel bij de opening voor je CPU koeler een soort Gat maken in het hout en er dan een Plastic ring in zetten.. Staat mooier & is beter als dat je gaatjes gaat boren in het hout 8)7
Niet zo vloeken! Mooi gelakte afgeronde houten hoeken zijn veel sexier dan plastic!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

virtualJac schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:21:
[...]

Niet zo vloeken! Mooi gelakte afgeronde houten hoeken zijn veel sexier dan plastic!
ik vind het eerlijk gezegt wat mooier als je dan een houten afsluitring haalt ofzo xD, want het is NIET mooi geloof me.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
als je kunt afwerken is het prima mooi te maken hoor, dremeltje met een klein afrondfreesje er voorzichtig overheen halen en klaar is kees :P wel voorzichtig want een dremel is eigenlijk helemaal niet zo geschikt en het freesje al helemaal niet :P beter leen je een echte bovenfrees met ditto afrondfrees. Maargoed ik zou zelf de meerwaarde van een metalen computercase eronder niet echt inzien, ik bedoel als je gewoon een kant en klare eiken plaat koopt(massief) dan is deze ongeacht de dikte meer dan stevig genoeg voor een pc casing enanders maak je jezelf alleen maar moeilijk :P voor de rest zou je ook voor mooie kleurbeitsen kunnen kijken bij de speciaalzaak. in de was zetten zou ik niet doen hier krijg je alleen maar gezeik mee met vocht e.d.
Pagina: 1