Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Hoi iedereen,

Binnenkort wil ik graag een bridgecam om twee redenen: hij is bedoeld voor mijn ouders, maar ik wil hem ook gebruiken ter aanvulling van mijn D90. Het stond eigenlijk al vast dat dat de Canon PS SX1 ging worden, maar de nieuwe lijnen bridgecamera's komen er alweer aan. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de Fuji HS10, omdat het een Fujifilm is: hun dSLR's kunnen Nikonobjectieven gebruiken. Nu wil ik graag weten of dat ook geldt voor de Nikon flitsers, want ik zou mijn SB900 zeker optimaal willen gebruiken als dat mogelijk is. De HS10 heeft een hotshoe, alleen ik zie dat dat ding slechts één contactpuntje heeft. Kortom: gaat mijn SB900 via die hotshoe communiceren met de camera, of zal dat niet werken?

Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Krylinck op 04-02-2010 19:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gaat niet werken zo, maar misschien dat de SB900 ook op A-mode kan (net als oudere Nikon-flitsers)? Dan kun je hem alsnog gebruiken, na installen van ISO en diafragma op de flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Jep, 'r zit een A-mode op, maar feitelijk gezien biedt de HS10 me dus wat betreft flitsen geen enkel voordeel boven de Canon, nietwaar? Dan kan ik de A-stand ook op de SX1 gebruiken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middencontact geeft alleen door wanneer de flitser moet afgaan. Dat zul dus in principe op maximaal vermogen zijn. Wil je hiervan afwijken dan zul je dat op de flitser moeten instellen. Als je je SB900 ten volle wilt gebruiken dan moet je op zoek naar een Nikon met flitsschoentje.

Voor de Fuji is er geen enkele communicerende flitser beschikbaar als deze alleen is voorzien van een middencontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Jep, dat wordt dus een dSLR of een P5000/6000, er is geen Px0 met flitsschoen. De kwaliteit van de foto's van de P90 vind ik sowieso al crap in vergelijking met zijn concurrenten, dus dat feest gaat niet door. Jammer, want TTL is altijd wel handig. Anyway, bedankt voor de informatie allebei. :) Ik weet genoeg. Slotje?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doen we alleen bij schendingen van de policy, dus tenzij je hier nog even een flinke overtreding begaat, blijft deze open (overigens blijft het niet bij een slotje als je dat doet ;) ). Hij zal wel langzaam vanzelf afzakken naar de gedrochten van het foto archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
&*^&%^#@!%%^$%^@... Dat vind ik nou weer jammer. :P Nee hoor, prima. :) Thanks.

Strava

Verwijderd

ik heb de HS-10 en de SB-600 nikon flitser werkt, zij het beperkt tot handmatig instellen van de flitssynchro en flits power...zal dus niet meebewegen met de zoom van de lens
Pagina: 1