[Win7 x64] Lexmark Z43 printer werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Er is enkel een XP 32-bit driver verkrijgbaar voor de Lexmark Z43, op Vista x86 heb ik die nog werkend gekregen, maar op Win7 x64 lukt het niet.

Geprobeerd:
  • Win7 virtual XP mode - geen optie want de pc waar ik de printer wil op aansluiten heeft geen ondersteuning voor virtualisatie. (Moest ik een CPU bemachtigen die dit ondersteunt, zou dit een oplossing kunnen zijn ?)
  • Een WinXP printserver op een of andere manier draaiend krijgen op de pc waar de printer is op aangesloten, ik weet niet of dit een oplossing kan bieden, heb er redelijk wat zitten op zoeken maar kon maar weinig relevants vinden:
    Blijkbaar moet de correcte driver toch sowieso op de client geinstalleerd worden, dus een WinXp printserver zou volgens mijn research geen oplossing bieden.
Wie-o-wie kan mij verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Niemand ? Of is het gewoon onmogelijk wat ik probeer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
je zou altijd nog een printerserver of een router met usb poort kunnen proberen lijkt mij ;) ik kan ook gewoon scannen en printen vanaf win7 en vista machines (zowel 32 als 64 bit) hier in huis op een HP printer waar alleen XP drivers van zijn. printer is aangesloten op een dlink dir-855. Voorheen was de XP machine die er naast staat de 'printerserver'. Nadeel daarvan is wel dat je dan altijd die xp machine aan moet hebben staan op het moment dat je wat wil gaan printen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je van Virtual Box oid? Daar is het niet verplicht een V cpu te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Rupie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:19:
je zou altijd nog een printerserver of een router met usb poort kunnen proberen lijkt mij ;) ik kan ook gewoon scannen en printen vanaf win7 en vista machines (zowel 32 als 64 bit) hier in huis op een HP printer waar alleen XP drivers van zijn.
Aha dus toch, zou er een mogelijkheid zijn om een printserver te laten draaien op de Win7 pc ? Zodat ik geen extra pc/bakje nodig heb ?
Vorkie schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:29:
Wat dacht je van Virtual Box oid? Daar is het niet verplicht een V cpu te hebben...
Ja daar had ik aan gedacht, maar is wat te omslachtig voor minder ervaren pc gebruikers zoals mijn ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

En heb je de Lexmark Universal Drivers al eens getest?

Title: "Lexmark Universal Driver - Microsoft Windows XP / Server 2003 / Vista / Server 2008 / Win7 /Server 2008 R2 64-bit PostScript 3 Emulation driver - Microsoft WHQL certified
File Name Lexmark_Universal_UD0_Win_64_PS.exe

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Hmm ga ik morgen (/vandaag :P ) proberen, raar dat ze niet aangeboden werden bij de driver download sectie van de Z43. Maar als ze zouden werken zou dat wel 100% kick-ass zijn :>
To be continued ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Als ik de setup van Universal Driver run, dan start die de windows-installatie wizard op:
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/382402720.jpg

Echter, wat ik ook kies (LPT1, Virtuele USB poort, ...(bij "Een lokale printer toevoegen")) hij installeert telkens een 'fake' printer naast de echte printer, het onbekend apparaat is dus de echte printer, en de fake printer is de bovenste (kopie1):
(Voor de duidelijkheid: het is weldegelijk een USB-printer)

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/382402718.jpg

Printer naar de fake-printer werkt dus niet, de (echte) printer doet gewoon niets.

Dus eum ... stuck :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:16

Haan

dotnetter

Lexmark printers hebben nooit uitgeblonken in drivers (sowieso in niks eigenlijk :P ). Misschien is dit een mooi moment om het ding vaarwel te zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Hmm dat sowieso niet, mijn ouders zijn er te zeer aan gehecht om het te laten inslapen :P
Pagina: 1