Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik ben al een tijdje bezig om een usb 3g dongel te gebruiken als intenet toegang voor een werkgroep en een domein.
op zich is het gelukt om het hele zootje over de 3g dongel te laten internetten maar dat gaat maar zo lang goed als dat de 3g dongel verbinding houd, hierna krijgt de 3g dongel een nieuw ip en is heel het netwerk de 3g dongel kwijt.
nu ben ik al een tijdje op zoek naar een manier waarop ik kan zorgen dat het netwerk verkeer altijd naar de 3g dongel word verwezen maar het mag alemaal geen geld kosten en ook is het van belang dat er na instalatie van alles niet meer handelingen hoeven gedaan te worden in verband met de gebruikers.
ik hoop dat iemand mij kan helpen
(naast een dongel staat er een router met wpa2 die goed werkt)
ps heb al gezien dat sitecom er een router voor gemaakt heeft maar hoop dat het nu ook al kan.

mvg
maarten kuijpers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Wat denk je van een statische ipv een dynamische IP?
Of bedoel je met dongel een 3G oplossing?

[ Voor 29% gewijzigd door Uberprutser op 04-02-2010 18:53 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfero
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-09 13:03
ik denk dat hij een dongel met 3G bedoelt. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe heb je het nu ingesteld dan? Je bent wel super sumier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe heb je het nu precies ingesteld?

Als de dongle gewoon aan een windows-pc zit, en windows stel je in als bridge/gateway tussen je netwerk en stickje, dan zou het toch gewoon moeten werken ongeacht het externe adres dat de dongle krijgt?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deze dongle zit in een pc neem ik aan? Daar zit dan toch ook wel een netwerkkaart in? Dan kan je toch heel simpel via ICS (als je Windows gebruikt) je connectie delen met iedereen?

Je netwerkkaart krijgt dan als IP 192.168.0.1 en dat stelt iedereen in als gateway op zijn pc. Het maakt dan verder niet uit dat de dongle een dynamisch IP krijgt.

Maar het was handig geweest als je wat meer info had gegeven, er zijn meer dan 1 oplossingen om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, hartstikke bedankt , het was idd nie zo moeilijk moest alleen router ander ip nr geven want die wou ook 192.168.0.1 dus die is nu 192.168.0.5 geworden. en gateways overal ingesteld en het werkt idd hardstikke bedankt. _/-\o_

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 17:02 ]

Pagina: 1