Bladzijde animatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:49
Op mn iPhone kwam ik een 'boek lees' applicatie tegen, welke erg mooi is, als je met je vinger van rechts naar links gaat slaat hij de bladzijde om in een animatie.

Zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://iloopmobile.com/blog/wp-content/uploads/2009/04/picture-14.png

Nu vroeg ik me af, hoe programmeer je zoiets? Hoeft niet persee in 'Objective-C' oid, maar meer de gedachtengang erachter.

Heb al wat zitten googlen op 'page animation' e.d, maar heb niet echt goede resultaten kunnen krijgen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gezien de beperkte processorkracht van de iPhone vermoedt ik dat de gekreukelde pagina gewoon een aantal afbeeldingen zijn die vooraf zijn gerenderd en tijdens het bladeren sequentieel worden getoond. De paginainhoud wordt daar over geplaatst als rasterafbeelding en geschaald zodat hij lijkt te worden omgeslagen, wat vrij makkelijk is om te doen en weinig van de processor eist.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Als het voor allerlij boeken werkt is het misschien heel simpel generiek te maken.

De om te slane bladzijde render je als een texture naar een rendertarget en druk je gewoon in zodat hij smaller wordt (en de afbeelding vertekend). In een shader zorg je ervoor dat de donkerheid afhangt van een tweede texture, die in het midden een lichte streep heeft en aan de rechterkant wat donkerder is, deze schaal je ook mee maar schuif je ook een beetje naar rechts. Doordat de donkere vlek verschuift en de pagina meer in elkaar gedrukt wordt lijkt het dan alsof de pagina omgeslagen wordt.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Johnny schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:07:
Gezien de beperkte processorkracht van de iPhone vermoedt ik dat de gekreukelde pagina gewoon een aantal afbeeldingen zijn die vooraf zijn gerenderd en tijdens het bladeren sequentieel worden getoond. De paginainhoud wordt daar over geplaatst als rasterafbeelding en geschaald zodat hij lijkt te worden omgeslagen, wat vrij makkelijk is om te doen en weinig van de processor eist.
De iPhone heeft, volgens mij, anders best een 'krachtige' (voor een mobieltje) GPU die prima een mesh zou kunnen renderen met een texture van de bladzijde en die wat 'verkreuken'.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's idd gewoon een animatie van een bladzijde met de daadwerkelijke bladzijde als texture daarop. Kan de iPhone prima doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.