[LCD TV] LG 32LH3000 via rgb kabel niet op Full-HD?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al geruime tijd mijn LG 32LH3000 tv en kreeg ineens de ingeving om mijn pc eraan te koppelen.
Ik heb een Geforce 9600 GT met een dvi koppelstuk naar RGB, en een RGB kabel tussen pc en tv.
maar ik krijg met geen mogelijkheid de resolutie hoger dan 1360x768 op Windows 7 Ultimate x64.
De rgb kabel is zo'n standaard verleng kabel (nieuw overigens) met koperen koppel stukken, dus lijkt mij niet dat het van slechte kwaliteit is dan, toch?

Enige ideeen of suggesties?

-edit- ik heb al op de LG site en gegoogled naar drivers voor het scherm maar die kan ik dus echt met geen mogelijkheid vinden ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Wat voor RGB-kabel heb je precies?
Want RGB als kabel zegt niet veel, RGB is namelijk een signaal dat verstuurt kan worden. En dat signaal kan over zowel vga als scart (al is scart dan weer een stekker en geen kabel) kan je RGB versturen. Maar neem aan dat het vga is aangezien je over scart niet snel een HD-ready resolutie kan sturen. Mocht je wel een scart hebben dan ligt daar de fout :P

Dus dan is de andere vraag: accepteert de tv wel een 1080p-sginaal over deze ingangen. Want er zijn genoeg Full HD TV's die geen 1080p accepteren over de analoge ingangen en maximaal iets van 1080i of 720p.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een vga kabel.
dat laatste zou heel goed kunnen.
had bij saturn net ff in de winkel gekeken, ze hebben een dvi -> hdmi kabel, dat zou overigens wel moeten werken neem ik aan? (kabel was 25,- voor 2m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
limitatie van VGA :)
DVI-->HDMI == werkt :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoeft niet atijd, mijn tv accepteert vrolijk 1080p over component en VGA.
Maar zoals gezegd gaat DVD - HDMI gewoon werken. Aangezien HDMI en DVI beide digitaal zijn is een conversie niet nodig en is alleen de stekker anders. Plus dat HDMI (en dus ook DVI) gewoon meer dan goed 1080p weer kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Kijk eerst maar s in de handleiding of die LG van jou wel 1080p accepteert via VGA.

De meeste hdtv's doen dit niet en accepteren dit alleen via hdmi.
Samsungs doen dit meestal wèl en veel Sony's ook.

Ik zou zelf sowieso een dvi-hdmi kabel nemen, want ik zie niet goed in waarom je dvi-rgb neemt aangezien dvi digitaal is en rgb analoog.
Volgens mij is componenten nog wel iets anders dan rgb. Het is niet helemaal hetzelfde.

YPbPr

Dit is wat veel mensen verstaan onder "component". De kabels die hiervoor gebruikt worden hebben een rode, een groene en een blauwe kleur, dus vandaar de verwarring met RGB.
Deze kabel bevat echter geen RGB signaal, maar een Y, Pb en Pr signaal.

http://blog.knudde.be/Component

[ Voor 56% gewijzigd door Ferry34 op 05-02-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ferry34 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:54:
De meeste hdtv's doen dit niet en accepteren dit alleen via hdmi.
Samsungs doen dit meestal wèl en veel Sony's ook.
Philips dus ook (althans, de tv's die ik van hen gehad heb dus de 9000-serie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:34:
het is een vga kabel.
dat laatste zou heel goed kunnen.
had bij saturn net ff in de winkel gekeken, ze hebben een dvi -> hdmi kabel, dat zou overigens wel moeten werken neem ik aan? (kabel was 25,- voor 2m)
25 euro is wel veel voor zo'n kabel. Kijk anders eens op internet, kabeltje.com is ie een tientje voor 5 meter. Ik heb zelf laatst 14 euro betaald voor een 5m hdmi-dvi kabel in de electronicawinkel
Pagina: 1