Toon posts:

E8400 vs Q9550

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CharlieV
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07-2017
Hi

Om meer kracht in mijn PC te krijgen overweeg ik mijn E8400 processor te vervangen door een Quad Q9550.

Mijn PC heeft het vooral moeilijk met zware taken zoals .rar (NZB) bestanden samenstellen.

Zou een Q9550 beter presteren ??? Een i5 of i7 is nogniet haalbaar voor mij want ik vind de moederborden nog te duur

Moederbord : Gigabyte GA-EP45-DS3L (rev. 1.0)

ps; kom ik ook nog vreemde dingen tegen bij het plaatsen van een Q9550 op mijn mob ??

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09-2021

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ja een Q9550 zal beter presteren. Of het die prijs waard is moet je zelf bepalen.
http://www.tomshardware.c...od[2620]=on&prod[2634]=on
Ergens onderaan staat een rar benchmark.

Normaal kom je geen vreemde dingen tegen bij het verwisselen van cpu.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39

dlmh

Lo-Fi

CharlieV schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:06:
Hi

Om meer kracht in mijn PC te krijgen overweeg ik mijn E8400 processor te vervangen door een Quad Q9550.

Mijn PC heeft het vooral moeilijk met zware taken zoals .rar (NZB) bestanden samenstellen.

Zou een Q9550 beter presteren ??? Een i5 of i7 is nogniet haalbaar voor mij want ik vind de moederborden nog te duur

Moederbord : Gigabyte GA-EP45-DS3L (rev. 1.0)
Dat ligt eraan of de unpar/unrar multi-core geoptimaliseerd is. Verder is bij dit soort dingen vaker de throughput van je harddisks de beperking.

Multi-core is interessant voor rekenintensieve taken, iets wat unparren an sich wel is, maar bij het joinen van archives is de hardeschijf het trage onderdeel.
ps; kom ik ook nog vreemde dingen tegen bij het plaatsen van een Q9550 op mijn mob ??
Aliens? (wat bedoel je? hoezo "vreemde" dingen?)

De juiste pinnetjes in de juiste gaatjes... niet doordrukken...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SerialThrillaZ schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:12:
Dat ligt eraan of de unpar/unrar multi-core geoptimaliseerd is.
Ik zou dan ook gelijk controleren of de gebruikte software (OS en programma waarmee PAR2 gemaakt e.d.) ook 64 bits is.
Zeker met (Win)RAR scheelt dat zó ontzettend veel.

• CharlieV
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07-2017
Boys

De prijs is nu ± €180 dat valt mij mee

Mijn HDD's zij twee 1TB Samsung, 1x F1 en 1xF3

Ik werk met 7 Ultimate 32bit en ik Unrar met WinRar

Ik ga de Q9550 toch maar proberen (denk ik ) bedankt voor de info so far !!!! _/-\o_

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CharlieV schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:34:
Boys

De prijs is nu ± €180 dat valt mij mee

Mijn HDD's zij twee 1TB Samsung, 1x F1 en 1xF3

Ik werk met 7 Ultimate 32bit en ik Unrar met WinRar

Ik ga de Q9550 toch maar proberen (denk ik ) bedankt voor de info so far !!!! _/-\o_
Ik denk dat je meer merkt met het in gebruik nemen van Windows 7 64 bits en daarbij een 64 bits versie van WinRAR. Ik heb namelijk een E8400, met Windows 7 64 bits en WinRAR gaat bij mij als een speer, echt véél sneller dan een 32 bits variant.

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Een 64 bits windows is wel een must. De overstap met mijn pc, ook met een q9550, was echt de moeite waard. De snelheid schoot omhoog (ook met winrar), was duidelijk merkbaar. Al kwam ik niet van een E8400, maar een wat tragere C2D. Een leuke overclock met een q9550 zorgt voor wat meer snelheid. Dit gaat redelijk makkelijk en ver. Of je de 4Ghz van mij gaat halen weet ik niet, maar merken ga je het zeker!

Veel succes!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee