• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik draai hier nu een Q6600 B3 @ 2.9ghz op een P6N-SLI met 2x2GB RAM 800mhz en 2x1GB RAM 800mhz. De CPU draait hier nu dus op 2.9ghz, met een voltage van 1.41(CPU-Z) En dit vond ik toch redelijk hoog. De coretemps zijn hierbij volgens RealTemp allemaal gemiddeld rond de 30 idle. Maar ik vond dit voltage toch redelijk hoog voor zo'n kleine overclock. Dus hoop ik dat ik door een ander moederbord te kopen minder voltage hoef te gebruiken toch hoger kan clocken.

Ik heb gelezen dat de B3 warmer word en slechter clockt als de G0 en als ik dus een G0 te koop zie op V&A zal ik zeker overwegen om die te kopen.

De planken waar ik nu tussen twijfel zijn de
- P5Q PRO
- P5Q Deluxe
- Asus striker 2 Extreme

De hardware die ik nu heb:
- GTX260 XT OC
- Q6600 B3
- 2x2GB Patriot 800Mhz
- 2x1GB Corsair 800Mhz
- MSI P6N-SLI
- Corsair HX520
- Mugen 2 Push/pull met 2 fans op 1350RPM

Heeft iemand nog andere suggesties voor planken of manieren om mn B3 verder te laten klokken? Ik zou ze graag horen. :)

Djmaddox

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Een P5Q Pro is een mooi moederbord (je verlies dan wel de SLI optie) maar bedenk wel dat de vcore de spanning is die de processor nodig heeft om te kunnen functioneren, die zul je op een ander moederbord waarschijnlijk niet lager krijgen voor dezelfde overklok. Sluit even uit of het aan andere zaken ligt (pll spanning, chipset spanning, etc. Zie Overclocking & Tweaking voor tips).

Als je overweegt een andere processor aan te schaffen, ga dan niet voor een G0 tenzij je die heel goedkoop op de kop kan tikken. Je kunt dan beter in de Q9xxx serie gaan kijken (Q9450/Q9550).

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
KneoK schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:29:
Een P5Q Pro is een mooi moederbord (je verlies dan wel de SLI optie) maar bedenk wel dat de vcore de spanning is die de processor nodig heeft om te kunnen functioneren, die zul je op een ander moederbord waarschijnlijk niet lager krijgen voor dezelfde overklok. Sluit even uit of het aan andere zaken ligt (pll spanning, chipset spanning, etc. Zie Overclocking & Tweaking voor tips).

Als je overweegt een andere processor aan te schaffen, ga dan niet voor een G0 tenzij je die heel goedkoop op de kop kan tikken. Je kunt dan beter in de Q9xxx serie gaan kijken (Q9450/Q9550).
Ik had zelf ook nog het VTT omhoog geschroeft, omdat ie anders al helemaal niet stabiel was.
Is het anders misschien een goed idee om een andere CPU te kopen en dan dit moederbord te behouden?

• Djmaddox

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Topicstarter
Bump

Is het anders misschien een goed idee om een andere CPU te kopen en dan dit moederbord te behouden?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is iets wat alleen jij kunt bepalen. Sowieso heb je het alleen maar over clocks, niet over practische zaken die nu niet lukken en waarvan je het verwacht dat ze op hogere snelheid wel lukken. Zijn die er niet? Wtf wil je dan geld uitgeven voor iets wat geen nut heeft? Zijn die er wel, wat hebben ze nodig, gaat het met een paar MHz we'll lukken?

Oslik blyat! Oslik!