Even een kopie van de mail naar het hoofdkantoor, anders kan ik het hele verhaal nog een keer typen
Er staat wel in de folder bij het artikel: 3 pak. Maar vervolgens zijn er 3 afzonderlijke potjes afgebeeld. En nergens word geïmpliceerd dat het om 1 verpakking gaat.
Hoe kijken jullie hier nou tegen aan? Is dit iets wat kruidvat zomaar kan doen?In de folder van week 4 stond een aanbieding. 3 verpakkingen gel van het merk L'Oreal. Het ging om 3 potten voor 7,49.toon volledige bericht
Aangezien dit de gel is die ik dagelijks gebruik was dit voor mij een mooie actie, aangezien normaal 1 pot om en nabij de 4,50 kost.
Ik ben vervolgens naar de kruidvat gegaan in Leeuwarden, locatie: De schrans.
Hier de artikelen gepakt, waaronder de gel. Vervolgens naar de kassa gelopen om af te gaan rekenen, waar de medewerkster mij vertelde dat het totaal op +/-21 euro kwam.
Dit was een bedrag wat gezien de artikelen die ik had te hoog uitviel en ik attendeerde haar erop dat de gel in de aanbieding was. Hier wist zij niks van dus heb ik verteld dat het in de folder stond, die zij er vervolgens bij pakte. Nadat ze had geconstateerd had dat de gel inderdaad in de aanbieding was vertelde ze mij dat dit alleen gold voor een verpakking waar 3 potten gel inzaten. Hierop heeft ze voor mij gekeken of deze nog in de winkel lag. Dat was niet het geval.
Nergens in de folder staat vermeld dat het om 1 verpakking gaat van 3 potten. Dit heb ik haar dan ook verteld waarna ze op een betweterige manier ging uitleggen wat een voordeelpakker is.
Aangezien nergens in de folder vermeld staat dat het om een multipak moet gaan, heb ik haar gevraagd of ze de prijs dan kon aanpassen. Dit kon ze niet doen zei ze. Waarna ik haar heb gevraagd of er dan iemand is die dat wel kon. Hier reageerde ze niet op en ze kon en wilde niet doen, want het ging om een multipak.
Inmiddels was er een redelijke rij achter mij gevormd en kreeg ik bijval van een mevrouw die achter mij stond, die vertelde dat ik gelijk had en dat ze de prijs moest aanpassen.
De kassamedewerkster kon en wilde niet doen waarop ik heb gezegd dat ze de rest van de spullen dan ook kan houden en ben vervolgens de winkel uitgelopen.
Na deze gebeurtenis ben ik naar de lokatie Wirdumerdijk gegaan. Waar zich dezelfde situatie heeft afgespeeld. Ook hier zou het gaan om een multipak, iets wat nergens vermeld staat.
Hier heb ik echter wel de overige artikelen afgerekend, aangezien ik deze toch nodig had.
Saillant detail is overigens wel dat de reclame voor het betreffende artikel nog wel aanwezig was in de winkel.
Kruidvat heeft een leuke actie, maar wil blijkbaar niet de gevolgen dragen voor deze actie en is in de communicatie richting de consument gebrekkig.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jullie als hoofdkantoor hier mee omgaan.
Met vriendelijke groet,
Er staat wel in de folder bij het artikel: 3 pak. Maar vervolgens zijn er 3 afzonderlijke potjes afgebeeld. En nergens word geïmpliceerd dat het om 1 verpakking gaat.