Binnenkort ben ik van plan om (opnieuw) te gaan beginnen met waterkoeling. Mijn vorige ervaring met waterkoeling was op zijn zachtst gezegd frustrerend te noemen, maar goed dat was mijn eigen schuld (moet ik maar geen TT set kopen
). Deze keer wil ik het dus wel goed doen. Ik zit nu echter met een vraag mbt welke pomp ik moet nemen.
Ik heb al flink wat gelezen over verschillende pompen, en neig nu zelf naar een d5 omdat deze flink wat water kan verplaatsen, een redelijke opvoerhoogte heeft, en volgens verschillende reviews/mockups behoorlijk stil is. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: is deze pomp voor mij een goede keuze? Of kan ik beter een goedkopere pomp kopen en later een dual loop setup maken? De volledige (uiteindelijke) setup die ik in gedachten heb:
- XSPC triple RX360 radiator
- Heatkiller rev3 cpu cooler
- chipset/moederbord waterblok
- laing d5 pomp
- 1/2" slangen
In de toekomst wil ik dit nog uitbreiden met een (of misschien zelfs wel twee
) full cover vga blocks en een extra radiator.
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het wel.
Alvast bedanktvoor de hulp!
Ik heb al flink wat gelezen over verschillende pompen, en neig nu zelf naar een d5 omdat deze flink wat water kan verplaatsen, een redelijke opvoerhoogte heeft, en volgens verschillende reviews/mockups behoorlijk stil is. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: is deze pomp voor mij een goede keuze? Of kan ik beter een goedkopere pomp kopen en later een dual loop setup maken? De volledige (uiteindelijke) setup die ik in gedachten heb:
- XSPC triple RX360 radiator
- Heatkiller rev3 cpu cooler
- chipset/moederbord waterblok
- laing d5 pomp
- 1/2" slangen
In de toekomst wil ik dit nog uitbreiden met een (of misschien zelfs wel twee
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het wel.
Alvast bedanktvoor de hulp!