• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
Binnenkort ben ik van plan om (opnieuw) te gaan beginnen met waterkoeling. Mijn vorige ervaring met waterkoeling was op zijn zachtst gezegd frustrerend te noemen, maar goed dat was mijn eigen schuld (moet ik maar geen TT set kopen :P ). Deze keer wil ik het dus wel goed doen. Ik zit nu echter met een vraag mbt welke pomp ik moet nemen.

Ik heb al flink wat gelezen over verschillende pompen, en neig nu zelf naar een d5 omdat deze flink wat water kan verplaatsen, een redelijke opvoerhoogte heeft, en volgens verschillende reviews/mockups behoorlijk stil is. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: is deze pomp voor mij een goede keuze? Of kan ik beter een goedkopere pomp kopen en later een dual loop setup maken? De volledige (uiteindelijke) setup die ik in gedachten heb:

- XSPC triple RX360 radiator
- Heatkiller rev3 cpu cooler
- chipset/moederbord waterblok
- laing d5 pomp
- 1/2" slangen

In de toekomst wil ik dit nog uitbreiden met een (of misschien zelfs wel twee :D ) full cover vga blocks en een extra radiator.

Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het wel.
Alvast bedanktvoor de hulp!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Zoals je setup er nu uit gaat zien is een mcp 355 ook zat mits je er een top + 1/2" fittingen op zet. Met je uitbreiding in ogenschouw zou het volgens mij ook nog prima lukken, maar voor de zekerheid zou ik dan meer naar de mcp655 (d5) neigen.
Het is dus in mijn ogen meer een kwestie van looks en een klein tikje zekerheid.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

mcp355 heeft meer opvoerhoogte. En dat vind ik toch wat belangrijker. Ik zou zelf voor de mcp355 kiezen met een goeie top+res combi. En die setup die je in de toekomst wilt, is geen probleem.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 04-02-2010 16:44 ]

• dunedanh
Zijn er ook tops voor de mcp355 die niet van plexi zijn? Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, maar ik hoor vaak dingen over plexiglas waterkoeling onderdelen die na verloop van tijd gaan barsten enzo, en daar zit ik niet echt op te wachten :+ . Hoe zit het trouwens met de geluidsproductie van de mcp355? Ik heb dus al gevonden dat de mcp655 stiller zou zijn dan de mcp355, maar hoe stil dat nou is, dat zeggen ze er niet bij :/

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb er zelf een acetal top opzitten.. prima ding :) Heb het zelf ook niet zo op plexi.
Deze dus.

Op deze site kun je zat info//spullen vinden met een beetje zoeken.

• dunedanh
Ik heb nog eens rond zitten neuzen, en ik kom tot de conclusie dat een mcp355 met aftermarket top mij niet heel veel minder gaat kosten dan een mcp655. Zal een mcp355+top mij betere prestaties opleveren dan een mcp655? Of kan ik gezien het geringe prijsverschil (<15 euro) beter toch voor een mcp655 gaan? Hier is iemand anders die dezelfde vraag stelt, en daar word gezegd dat de mcp655 waarschijnlijk betrouwbaarder is. Dat is echter een tread uit 2008, en ik weet niet of er ondertussen nieuwe revisies van de tops/pompen uitgebracht zijn die dit veranderen...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

mcp355 heeft standaard een acetal top met 3/8" slangaansluitingen, de mcp655 heeft standaard 1/2" aansluitingen (ook acetal top), en is "dimbaar" 2 voordelen imho, die je tegen de iets hogere prijs moet afwegen ;) (namelijk geen aftermarket top nodig voor 1/2" systemen)

heb zelf een plexi top (OCLabs Plexi Blue) gehad op mn mcp355, die is in stukjes gebarsten, pomp dood, videokaart dood, garantie weg.. :( voor mij geen plexi meer, alleen maar metaal en acetal.

[ Voor 8% gewijzigd door AlexanderB op 05-02-2010 11:30 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

AlexanderB schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:27:
mcp355 heeft standaard een acetal top met 3/8" slangaansluitingen, de mcp655 heeft standaard 1/2" aansluitingen (ook acetal top), en is "dimbaar" 2 voordelen imho, die je tegen de iets hogere prijs moet afwegen ;) (namelijk geen aftermarket top nodig voor 1/2" systemen)

heb zelf een plexi top (OCLabs Plexi Blue) gehad op mn mcp355, die is in stukjes gebarsten, pomp dood, videokaart dood, garantie weg.. :( voor mij geen plexi meer, alleen maar metaal en acetal.
Volgens mij zit er geen standaard acetal top op de mcp355/655 maar gewoon beiden plastic. Je kan het ook als nadeel zien, de 655 kan alleen 1/2. Terwijl je met goeie top op mcp355 zelf een fitting erin kan draaien. Je kan wel een acetal top voor de 655 ook kopen dus dan is het weer geen nadeel, maar het is wel stuk duurder. Plexi kan ook prima, moet je het wel van goeie fabrikant nemen. De bekende XPSC restop is dik plexi en ik heb nog nooit verhalen gezien over barsten met die. Die top waar jij het over hebt ziet er ook niet zo stevig uit. De top van XSPC is ook zo gemaakt dat hij niet veel onder druk staat. Maar een acetal top is natuurlijk meer zekerheid.
dunedanh schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:54:
Ik heb nog eens rond zitten neuzen, en ik kom tot de conclusie dat een mcp355 met aftermarket top mij niet heel veel minder gaat kosten dan een mcp655. Zal een mcp355+top mij betere prestaties opleveren dan een mcp655? Of kan ik gezien het geringe prijsverschil (<15 euro) beter toch voor een mcp655 gaan? Hier is iemand anders die dezelfde vraag stelt, en daar word gezegd dat de mcp655 waarschijnlijk betrouwbaarder is. Dat is echter een tread uit 2008, en ik weet niet of er ondertussen nieuwe revisies van de tops/pompen uitgebracht zijn die dit veranderen...
Ja een mcp355 met top levert betere prestaties. En over de betrouwbaarheid, het is beiden van een hetzelfde betrouwbare merk.

[ Voor 30% gewijzigd door Zenix op 05-02-2010 12:24 ]

Pagina: 1