Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printscreenmaker voor om de tijd/tekst?

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 14:50
Beste Tweakers,

Ik maak veelvuldig gebruik van Pintscreen en heb verscheidene programma's hiervoor gebruikt, o.a. Gadwin,

Echter, ik kan enkele opties niet vinden in de printscreenmakers:

-automatisch printscreens maken om een bepaalde tijdsduur, bv. om de uur;
-automatisch printscreens maken bij het vinden van bepaalde woorden op het scherm, bv. mickey mouse;
-een combinatie van bovenstaande voor websites zonder dat je die hoeft te bezoeken, je zet dus een website neer en de printscreenmaker maak automatisch om de tijd/ voor bepaalde tekst printscreens, zonder dat je op die site hoeft te wezen;

en uiteraard na de printscreen meteen het bestand plaatsen in de gewenste map.

Wie kan mij verder helpen met dit probleem? :?

[ Voor 8% gewijzigd door melkislekker op 04-02-2010 16:07 ]

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Het personeel aan het bespioneren?

delete account

• melkislekker
denPes schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:53:
Het personeel aan het bespioneren?
Neen. alhoewel het niet eens zo een slecht idee zou zijn, maar gebruik daarvoor liever een keylogger :9

• melkislekker
niemand?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:30
gebruik gewoon de windows scheduler

wil je het internetgedrag van je personeel in de gaten houden.... daar heb je serveroplossingen voor...
meldt het wel aan je personeel... dat ben je verplicht...

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• melkislekker
Sjakskus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:37:
gebruik gewoon de windows scheduler

wil je het internetgedrag van je personeel in de gaten houden.... daar heb je serveroplossingen voor...
meldt het wel aan je personeel... dat ben je verplicht...
Het is voor persoonlijk gebruik hoor! :) Moet soms dingen in de gaten houden en heb geen zin om de hele tijd voor een pc te zitten als het toch achteraf moet gebeuren.

Bestaat er wel zo''n mogelijkheid? En is dit ook te doen zonder een werkelijke printscreen te maken van je scherm maar van de website voorpagina op dat moment, door gewoon een url in te voeren, zonder op die website te wezen?

Verwijderd

Ik denk dat je voor een deel custom software nodig zal gaan hebben, omdat het om niet echt standaard functionaliteit gaat.

Automatisch printscreens maken om een bepaalde tijdsduur, bv. om de uur;
Zoals gezegd, windows scheduler werkt hier prima voor, en ik vermoed dat sommige tools dit ook wel zullen ondersteunen.

Een combinatie van bovenstaande voor websites zonder dat je die hoeft te bezoeken, je zet dus een website neer en de printscreenmaker maak automatisch om de tijd/ voor bepaalde tekst printscreens, zonder dat je op die site hoeft te wezen;

Tja, het is mogelijk - maar hier zeg ik custom software. Je zou een applicatie kunnen schrijven die op een vaste interval de website download en vervolgens in de source kijkt of bepaalde woorden erin voorkomen. Als dat het geval is kun je de gedownloade pagina wegschrijven naar de map. Indien de pagina dynamische elementen bevat kun je deze gewoon laten laden door de app om vervolgens een screenshot te maken. Je hoeft hiervoor geen zichtbaar venster te hebben en een dergelijke applicatie kan gewoon in de achtergrond meedraaien.

Maar hoe dan ook, je zult dit waarschijnlijk zelf moeten maken - ik zou uit het blote hoofd geen pakket kennen dat deze functionaliteit aanbied. Overigens is het, afhankelijk van wat je precies wil en de complexiteit van de webpagina, voor een beginnende programmeur goed mogelijk om een dergelijke tool te schrijven. Maar als je dat nog nooit eerder gedaan hebt zul je de nodige uren bezig zijn voor je iets dergelijks kunt maken.

Ik hoop dat dit toch een beetje helpt! :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om wat verder te kunnen zoeken (en niet meteen uit te gaan van de kwade kanten in de mens): wat zou een nuttige toepassing hiervoor kunnen zijn?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• melkislekker
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:18:
Ik denk dat je voor een deel custom software nodig zal gaan hebben, omdat het om niet echt standaard functionaliteit gaat.

Automatisch printscreens maken om een bepaalde tijdsduur, bv. om de uur;
Zoals gezegd, windows scheduler werkt hier prima voor, en ik vermoed dat sommige tools dit ook wel zullen ondersteunen.

Een combinatie van bovenstaande voor websites zonder dat je die hoeft te bezoeken, je zet dus een website neer en de printscreenmaker maak automatisch om de tijd/ voor bepaalde tekst printscreens, zonder dat je op die site hoeft te wezen;

Tja, het is mogelijk - maar hier zeg ik custom software. Je zou een applicatie kunnen schrijven die op een vaste interval de website download en vervolgens in de source kijkt of bepaalde woorden erin voorkomen. Als dat het geval is kun je de gedownloade pagina wegschrijven naar de map. Indien de pagina dynamische elementen bevat kun je deze gewoon laten laden door de app om vervolgens een screenshot te maken. Je hoeft hiervoor geen zichtbaar venster te hebben en een dergelijke applicatie kan gewoon in de achtergrond meedraaien.

Maar hoe dan ook, je zult dit waarschijnlijk zelf moeten maken - ik zou uit het blote hoofd geen pakket kennen dat deze functionaliteit aanbied. Overigens is het, afhankelijk van wat je precies wil en de complexiteit van de webpagina, voor een beginnende programmeur goed mogelijk om een dergelijke tool te schrijven. Maar als je dat nog nooit eerder gedaan hebt zul je de nodige uren bezig zijn voor je iets dergelijks kunt maken.

Ik hoop dat dit toch een beetje helpt! :)
Zal de custom software wel werken icm bijvoorbeeld Gadwin printscreens? Heb geen idee of een c/vba code wel toegepast kan worden met programma's die lukraak van het net te vinden zijn.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 22:29

CmdrKeen

Krentenboltosti

Voor een event te triggeren als er bepaalde keywords zijn kan je bv. AutoHotKey gebruiken. Hiermee kan je dan bv. IrfanView aansturen om een screenshot te maken.

Ook als je geen enkele ervaring met AutoHotKey hebt, is dit erg makkelijk te leren.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

melkislekker schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 02:56:
[...]

Zal de custom software wel werken icm bijvoorbeeld Gadwin printscreens? Heb geen idee of een c/vba code wel toegepast kan worden met programma's die lukraak van het net te vinden zijn.
In principe kan het hele proces vanaf het laden van de website tot aan het maken van de screenshot in dat zelfgemaakte programmaatje ondergebracht worden. In principe is het niet meer dan:
  1. Stel een timer in met een interval waarop de website geladen dient te worden.
  2. Haal de pagina naar binnen zodra die timer een event afvuurt.
  3. Analyseer vervolgens de pagina softwarematig op het gezochte woord.
  4. Indien present: Laden in een webbrowser control en een afbeelding ervan laten wegschrijven. Zo niet geladen pagina verwijderen.
Ik ga er natuurlijk van uit dat de pagina niet beveiligd is of dynamisch ververst wordt. Dan veranderen de stappen natuurlijk een beetje.
spone schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:25:
Om wat verder te kunnen zoeken (en niet meteen uit te gaan van de kwade kanten in de mens): wat zou een nuttige toepassing hiervoor kunnen zijn?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Een idee zou het uitlezen van statistieken op een website zijn, of controleren of een pagina ergens om de zoveel tijd een foutmelding of dergelijke weergeeft. Zo'n programma werkt natuurlijk even goed om iets of iemand wat minder legaal in de gaten te houden. Zeker als het compleet in de achtergrond gebeurt.

• melkislekker
Ik heb een code gemaakt dat printscreens maakt voor de tijd:

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp" 'Open pagina
WshShell.AppActivate ("DIG / DEV / vertraging") 'Selecteer pagina
WScript.Sleep 2000 'Wacht 2 seconden
WshShell.SendKeys "^{f12}" 'stuurt CTRL+F12 toets
WshShell.AppActivate ("DIG / DEV / minuten") 'Selecteer pagina
WScript.Sleep 2000

Hiermee kan ik direct zien hoeveel vertraging treinen hebben :9

Met deze code wordt de website van 9292ov geopend en een printscreen van gemaakt (en direct opgeslagen met Gadwin)

Alleen, ik mis het volgende, hij moet enkel printscreens maken als er vertragingen zijn, dit wordt altijd weergeven met 15,30 of 60 minuten (kortom, 'minuten' )

En dit beetje c ode moet er dan nog bij, Bestand ophalen met xmlhttp en zoeken op tekst, als aanwezig print maken.

Kan iemand mij de commando's geven?

[ Voor 7% gewijzigd door melkislekker op 23-08-2010 22:36 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

Is het niet makkelijker om de RSS-feed van 9292ov te parsen (of bijv. de iGoogle app te gebruiken)? Wat je nu doet, lijkt een beetje op het opnemen van een TV-programma door een videocamera voor je TV te zetten. Het kan wel, maar handig is anders...
Als het je overigens om treinvertragingen gaat, kan je beter deze feed van NS gebruiken.
melkislekker schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:36:
Alleen, ik mis het volgende, hij moet enkel printscreens maken als er vertragingen zijn, dit wordt altijd weergeven met 15,30 of 60 minuten (kortom, 'minuten' )

En dit beetje c ode moet er dan nog bij, Bestand ophalen met xmlhttp en zoeken op tekst, als aanwezig print maken.
Dit kan je toch in je favoriete programmeertaal oplossen? Je benoemt de juiste onderdelen al (data ophalen, patroon zoeken, actie ondernemen), dus zo moeilijk kan het niet meer zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Reptile209 op 24-08-2010 13:48 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

OFF>CSA

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
wget http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp
if grep inuten 9292OV4.asp ; then
    mv 9292OV4.asp "`date`".html
else
    rm 9292OV4.asp
fi

Het is tamelijk suf dat er geen shell script code tag is

[ Voor 12% gewijzigd door Mijzelf op 24-08-2010 14:57 ]

Verwijderd

deze vraag betreft windows, en een wget is geen screenshot (maar zou waarschijnlijk een noodzakelijke tussenstap kunnen zijn).

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Shell scripting onder windows kan ook, mits je Cygwin installeerd.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik heb een code gemaakt dat printscreens maakt voor de tijd:
HiDiHo bedoel je :>

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ah, je wil dus gaan cheaten met GTBV-formulieren? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1